וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון שבועי: 11,316 בני אדם אובחנו - עלייה של 40% מהשבוע שעבר

11.12.2020 / 8:36

מספר המאובחנים השבועי כמעט הכפיל את עצמו בשבועיים האחרונים, כשמגמת העלייה נמשכת כבר ארבעה שבועות ברצף. 71 בני אדם מתו מהנגיף. ביממה האחרונה אובחנו 1,865 איש כנשאי קורונה, ושיעור החיוביים מסך הבדיקות הוא 2.7%

בווידאו: הוועדה המייעצת של ה-FDA אישרה את החיסון של פייזר לקורונה/עריכה: שאול אדם

משרד הבריאות עדכן היום (שישי) כי 11,316 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף - נתון הגבוה בכ-39.7% מהשבוע שקדם לו, אז אובחנו 8,101 נדבקים בנגיף, וכמעט כפול מהנתון שלפני שבועיים, אז אובחנו 6,036 בני אדם. מדובר בשבוע הרביעי ברצף שבו נרשמת מגמת עלייה מאז הסגר השני, והשיא מאז הסרת ההגבלות, כשמספר הנדבקים הכולל בישראל מאז פרוץ המגיפה עומד על 352,860.

כמו כן, 71 בני אדם מתו השבוע - עלייה לעומת השבוע שעבר, אז מתו 57 בני אדם. מספר המתים הכולל מהנגיף עומד כעת על 2,962.

ביממה האחרונה אובחנו 1,865 בני אדם כנשאי קורונה. מתוך 70,960 בדיקות, שיעור החיוביים הוא 2.7%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

בדיקות קורונה. ביה"ס יגאל אלון, ראשון לציון 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
עלייה של 4,437 במספר החולים הפעילים. בדיקות קורונה בראשון לציון, אתמול/ראובן קסטרו

בנוסף, מספר המונשמים הוא 108 - עלייה של שבעה בני אדם לעומת השבוע הקודם, אז עמד המספר על 101. בשבוע שעבר מספר המונשמים ירד ב-16 בני אדם.

כמו כן, חלה עלייה נוספת במספר החולים במצב קשה. לעומת 287 חולים כאלה בשבוע הקודם, כעת ישנם 320 - עלייה של 33 חולים. לשם השוואה, בשבוע הקודם מספר החולים הקשים עלה ב-12.

מספר החולים הפעילים הוא 16,198, עלייה של 4,437 מהשבוע שעבר, אז עמד הנתון על 11,761. כמו כן, בבתי החולים מאושפזים 578 חולי קורונה - עלייה של 41 מהשבוע הקודם.

עוד בוואלה!

תיעדוף החיסונים: סגלים רפואיים וקשישים ראשונים; נשים בהריון יימנעו

לכתבה המלאה

היום הודיע משרד הבריאות כי בשל העלייה בתחלואה תוגדר כפר קאסם כעיר אדומה, יחד עם היישוב אבו גוש. כמו כן, דימונה הוגדרה עיר כתומה ואשקלון הפכה מירוקה לצהובה. מנגד, עפולה, שהוגדרה כעיר אדומה, תוגדר מעתה כתומה לאחר שחל שיפור במצב התחלואה בעיר, כמו גם ביישוב ג'דיידה-מכר, שהפל מאדום לכתום.

אדלשטיין: משרד הבריאות יבחן החיסון בימים הקרובים

ישראל נערכת למבצע חיסונים, לאחר שהוועדה המייעצת של מינהל התרופות האמריקני (FDA) המליצה הלילה להעניק לחיסון של חברת פייזר אישור חירום. לאחר שיינתן אישור כזה, צפוי גם משרד הבריאות לבחון את החיסון ולאשר אותו בהקדם.

שר הבריאות יולי אדלשטיין בירך על ההחלטה, ואמר כי הורה לעובדי המשרד לסכם את המלצותיהם כבר בימים הקרובים. "אני שמח שהחיסון של פייזר עבר שלב קריטי באישור ה-FDA. זו בשורה ענקית גם לאזרחי ישראל. הנחיתי את אנשי משרדי לבדוק את האישור ולהגיש את המלצותיהם בימים הקרובים. בינתיים משרד הבריאות ממשיך בהתקדמות ובהיערכות למבצע חיסונים רב היקף שיתחיל כבר במהלך החודש".

תיעדוף החיסונים, לפי משרד הבריאות:

  • סגלים רפואיים - 250 אלף
  • קשישים, חוסים במוסדות ומטפלים - 350 אלף
  • קשישים על פי קריטריון גיל, שייקבע על פי היקף החיסונים
  • אזרחים עם מחלות רקע בדגש על השמנת יתר חולנית, סוכרת ומושתלי איברים
  • מאושפזים במוסדות הבריאות הנפש וסגלי הוראה - 200 אלף
  • צה"ל
  • שאר האוכלוסייה

אתמול אמר ד"ר בעז לב, האחראי על החיסונים במשרד הבריאות, כי במסגרת התיעדוף, רבע מיליון החיסונים הראשונים יינתנו לסגלים רפואיים ולמד"א, ו-350 אלף החיסונים הבאים - לקשישים ולמטפלים שלהם במוסדות הדיור המוגן, ולאוכלוסייה מעל גיל 60. בנוסף, יינתן תיעדוף לבעלי מחלות רקע עם סיכון לקורונה כמו סוכרת, השמנת יתר ומושתלי איברים. רק לאחר מכן יינתנו חיסונים גם לשאר האוכלוסייה.

לעומת זאת, בשלב ראשון לא יחוסנו ילדים ונשים בהיריון, מפני שקבוצות אלה לא נבחנו מספיק בניסויי החיסון. כמו כן, לא יחוסנו אנשים עם אלרגיה קשה וכאלו שקיבלו את המחלה.

בתוך כך, אמש החליט קבינט הקורונה לסגת מהחלטתו להטיל סגר בשעות הלילה, ובמקום זאת להכריז על מדיניות של "ריסון מהודק" של שלושה שבועות כשמקדם ההדבקה יגיע ל-1.32 או מספר הנדבקים היומי ל-2,500. אם בתום התקופה הזאת לא יחול שינוי משמעותי בממדי התחלואה - יוטל סגר כללי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully