וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגש בסירות והשליך בקבוק על השוטרים: אדם שגנב יאכטה ייאסר ל-20 חודשים

11.12.2020 / 13:19

בתיק שהמשטרה תיארה כיוצא דופן, בו העבירות "כאילו לקוחות מסרט או משחק מחשב", הוטלו על אבי בר גם קנס ופיצויים לבעלי היאכטה שנלקחה מהמרינה בת"א ביולי האחרון. הסנגור טען: "התיק לא מצדיק את אוצר המילים החריף של המשטרה, הוא מוכר למערכת הפסיכיאטרית"

20 חודשי מאסר לגבר שגנב יאכטה מהמרינה בת"א/משטרת ישראל

בית משפט השלום בת"א גזר בשבוע שעבר (שני) 20 חודשי מאסר על אבי בר, שנאשם שגנב יאכטה מהמרינה בעיר ביולי האחרון, התנגש ביאכטות אחרות וגרם להן נזק. על בר הוטלו גם שמונה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, קנס בגין 3,000 שקלים ופיצוי בסך 2,000 שקלים לבעלי היאכטה ופסילת רישיון נהיגה שלו למשך שנתיים. השופט ירון גת כתב בהחלטתו כי "יש לשקול את נסיבותיו האישיות של הנאשם ואת הרקע הנפשי שלו".

כתב האישום נגד בר, שהוגש על ידי יחידת התביעות של משטרת מחוז ת"א, מגולל מסכת חריגה של אירועים, שתוארו באופן ציורי על ידי נציג המשטרה, עו"ד צוריאל שגב, בבית המשפט. "מדובר בתיק יוצא דופן ולו מבחינת העבירות שבו, הכאילו לקוחות מסרט או ממשחק מחשב - עולם שבו לשחקן אין גבולות בו והוא רשאי לספק יצרים בצורה מידית: לעלות על יאכטה, להניע אותה, ללחוץ בשלט את מלוא דוושת הגז, לתלוש את תחנת העגינה ולהפליג ללב ים כשהמשטרה דולקת אחרייך, ואז אתה שולף לעברם סכינים, וכשאתה נתפס אתה עושה 'גיים אובר' ומתחיל מחדש", תיאר זאת התובע המשטרתי, שהדגיש: "לא נתקלתי באירוע כזה בכל הקריירה".

20 חודשי מאסר לגבר שגנב יאכטה מהמרינה בת"א. דוברות משטרת ישראל
"הזיה". מתוך תיעוד האירוע/דוברות משטרת ישראל

נציג המשטרה תיאר בדיון על הטיעונים לעונש כיצד בר, שאין לו רישיון נהיגה ימי, הצליח לצאת עם הספינה אל הים. "[הוא] עולה על יאכטה, נוטל מפתח, ומניע אותה כשהיא עגונה לגמרי. אז, הנאשם מתחיל להשיט את היאכטה קדימה ואחורה על מנת להשתחרר מהאחיזה תוך כדי שהוא מתנגש בסירות אחרות. עד כה - הזיה", אמר. בשלב זה, אזרחים שהיו במרינה והיו עדים למתרחש, הזעיקו את המשטרה.

בשלב זה החל הגיעו אנשי יחידת השיטור הימי במחוז תל אביב למרינה, והחלו לרדוף אחרי בר. "ואז מתחיל מרדף במשך מיילים רבים, כאשר הנאשם זורק לעבר השוטרים בקבוק זכוכית, מפספס אותם, מנגח את סירת השוטרים שוב ושוב והכל על מנת לחמוק מהם", טען נציג המשטרה.

עוד בוואלה!

ריססו בגז מדמיע וברחו עם הכספת: מרדף אחרי 3 חשודים בשוד מסעדן בת"א

לכתבה המלאה

על פי כתב האישום נגדו, כשהשוטרים הצליחו להתקרב ליאכטה, איים בר שיפגע בהם עם סכין קומנדו אם יתקרבו אליו. בעקבות האיום, השתלטו השוטרים על היאכטה עם נשקים שלופים. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראה אחד השוטרים מתקרב לנאשם ומתיז עליו גז מדמיע, מה שהביא אותו לקפוץ למים, כשהסכין עדיין בידו. השוטרים הצליחו לתפוס את הנאשם במים, והעלו אותו לספינת השיטור הימי תוך כדי שהוא יורק על השוטרים, מקלל ומאיים עליהם.

פרקליטו של הנאשם, עו"ד דן באומן, מחה על רוח הדברים שנשא התובע המשטרתי בבית המשפט. "התיק הזה לא מצדיק את הדרמה ואוצר המילים העשיר והחריף של המשטרה. לנאשם הזה יש נסיבות אישיות מאוד קשות והוא מוכר למערכת הפסיכיאטרית". לבר יש עבר פלילי עשיר. הרשעתו האחרונה היא משנת 2006, אז הורשע בעבירות של הריגה ושיבוש מהלכי משפט ונידון ל-14 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully