וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי קיבל את ערעור המדינה: רופא משפחה הורשע בהחזקת חומרים פדופיליים

10.12.2020 / 14:18

בית המשפט הפך את החלטת בית משפט השלום בעיר והרשיע את ד"ר אהוד מירון בהחזקת החומרים. מירון הודה עוד במשפטו הראשון כי היו בידיו כמויות גדולות של תמונות וסרטונים, בהם נראות פגיעות מיניות בקטינים. סנגוריו: "שוקלים לערער לעליון"

בווידאו: תיעוד מעצר חשוד במעשי פדופיליה בדרכו למפגש עם בת 12/צילום: דוברות משטרת ישראל

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (חמישי) רופא משפחה, ד"ר אהוד מירון, בהחזקת חומרים פדופיליים. השופטים קיבלו את ערעור פרקליטות המחוז על החלטת בית המשפט השלום בעיר שלא הרשיע את מירון בעבירה על אף שהודה בה. כמו כן, בית המשפט גם ביטל את צו איסור הפרסום שהוטל על שמו של מירון.

על פי הודאתו, הוא החזיק במחשביו האישיים בביתו 129 קבצים הכוללים חומרי תועבה ובהם דמויות של קטינים ופעוטות - מרביתם של קטינים כבני 10 ומעלה. נוסף על כן, מירון החזיק ב-120 תמונות המכילות חומרי תועבה ובהם דמויות של קטינים, הכוללים תצלומים של קטינים בעירום מלא או חלקי. בנוסף, מירון החזיק בתשעה סרטונים בהם דמויות של קטינים בעירום.

בתמונות ובסרטונים מופיעים תכנים פדופיליים, בהם נראים הקטינים כשהם מבצעים בעצמם מעשים בעלי אופי מיני וכשגברים בגירים מבצעים בהם מעשי סדום.

ד"ר אהוד מירון, בבית המשפט המחוזי, היום.. יואב איתיאל, אתר רשמי
ד"ר אהוד מירון, בבית המשפט המחוזי, היום/אתר רשמי, יואב איתיאל

בית משפט השלום סבר בהחלטתו שלא להרשיע את מירון, כי הרשעה שכזו תוביל לשלילת רישיון העיסוק שלו ותפגע בפרנסתו ובבנו הסובל מאוטיזם. "הרשעה בעניינו של נאשם זה העובד כרופא משפחה תוביל מן הסתם לשלילת רישיון העיסוק שלו בהתאם לפקודת הרופאים, כפי שנטען על ידי הסניגורית ולפגיעה קשה בפרנסתו ובפרנסת בני משפחתו התלויים בו לרבות בנו המצוי על הרצף האוטיסטי".

כמו כן, בית המשפט קבע אז כי מפני שמירון נמצא בתהליך טיפולי "הוא עתיד להשתלב בהתאם לתסקיר שירות המבחן, מפחיתים את המסוכנות האינהרנטית הטמונה בעבירה שעבר ומצדיקים אימוץ המלצות שירות המבחן לרבות אי הרשעה"

עוד בוואלה!

הרופא שהפיץ חומרי פדופיליה לא יפקח על שירותי בריאות התלמיד

לכתבה המלאה

סגן נשיא בית המשפט המחוזי, אברהם אליקים, נימק את קבלת הערעור על אי-הרשעתו של מירון בכך ש"כמות פרסומי התועבה בהם החזיק הנאשם היא גדולה מאוד ותוכנם חמור מאוד ומעורר סלידה", הוא הוסיף כי "די בחומרת מעשיו של המשיב (מירון) כדי להצדיק הרשעתו ובמקרה זה התערבות בגזר הדין שסטה במקרה זה סטייה קיצונית מרמת הענישה הראויה".

הוא הוסיף כי בשונה מההתרשמות הקודמת, בה נכתב שלמירון יש יכולת וויסות דחפים מיניים, "עולה תמונה שונה של עיסוק מיני מוגבר בשני ממדים: צפייה בפורנוגרפיה של קטינים והתכתבויות בעל אופי מיני, מה שמשמר את המשיכה המינית לקטינים". על פי כתב האישום שהוגש נגדו, נהג ד"ר מירון "לשוחח עם נשים שעמן היה בקשר, על הפנטזיות המיניות שיש לו כלפי קטינים ופעוטות, חלקם ילדים וקרובי משפחה של אותן נשים".

בנוגע לפגיעה בפרנסתו ובמקצועו אליקים הבהיר כי "אמנם עם פתיחת החקירה, נפתח נגדו הליך של התליית הרישיון והוא פוטר מתפקידו ברפואה הציבורית אך עובדה זו לא מנעה ממנו להמשיך לעבוד בשוק הפרטי".

בית משפט המחוזי, חיפה. Google street view, צילום מסך
מירון לא הורשע על אף שהודה בעבירה. בית המשפט המחוזי בחיפה/צילום מסך, Google street view

מירון בן ה-53, תושב חיפה, שימש כרופא נפת נצרת של משרד הבריאות, שימש יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, היה חבר הנהלה בארגון אלו"ט, וכן שימש כרופא עצמאי בשירותי הבריאות של קופת החולים כללית.

החקירה נגדו החלה ב-FBI, הבולשת הפדרלית של ארצות הברית. בחודש ינואר 2018 נודע לו על החקירה באקראי כשבוטלה אשרת הכניסה שלו למדינה. בהמשך נחסמה גישתו גם לאחד מחשבונותיו באתר גוגל.

במקביל, יחידת לה"ב 433 של משטרת ישראל התבקשה לאתר אותו ופתחה אף היא בחקירה נגדו. בפשיטה על ביתו מצאו החוקרים ציוד מחשוב ועליו התמונות והסרטונים האסורים. הוא נעצר, ובחקירתו לא הכחיש כי הוא נוהג לצפות בסרטונים והודה כי "יש לו בעיה". הוא שוחרר בערבות כספית גבוהה. מאלו"ט נמסר בסמוך למעצרו כי: "ד"ר אהוד מירון ביקש לסיים את כל תפקידיו הציבוריים באלו"ט מסיבות אישיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully