וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא שהפיץ חומרי פדופיליה לא יפקח על שירותי בריאות התלמיד

11.8.2020 / 10:59

בית הדין הארצי קיבל את ערעור הפרקליטות ונציבות שירות המדינה על מינויו של ד"ר אברהם ברקאי לרופא הממונה על בריאות התלמיד במחוז הצפון. זאת, בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS על קבלת התפקיד חרף הרשעתו באחזקת והפצת 200 אלף תכנים פורנוגרפיים

בווידאו: ד"ר אברהם ברקאי הורשע בשנת 2011 באחזקה והפצה של חומר פדופילי/באדיבות כאן 11

בית הדין הארצי לעבודה קבע היום (שלישי) כי ד"ר אברהם ברקאי, שהורשע בהפצת תכנים פדופיליים, לא יכהן כמפקח על שירותי בריאות התלמיד במחוז צפון. השופטים קיבלו את ערעורה של הפרקליטות בשם נציבות שירות המדינה על החלטת בית הדין האזורי, זאת לאחר הסערה שהתחוללה בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS.

ברקאי, רופא מומחה בתחום רפואת הילדים, הורשע במהלך שנת 2011 בכך שהחזיק בביתו קבצי מחשב ובהם מאות אלפי פרסומי תועבה פורנוגרפיים פדופילים ואף העמידם לרשות אחרים. אף על פי כן, ובניגוד לעמדתה הנחרצת של נציבות שירות המדינה, הורה בית הדין האזורי לעבודה כי אין מניעה להעסיקו בתפקיד רופא פיקוח על שירותי בריאות התלמיד. במסגרת התפקיד, ברקאי לא היה אמור לטפל בפועל לילדים, אך כן לבקר בבתי הספר.

לאחר פרסום הדברים, החליט בית הדין האזורי להקפיא את המינוי עד לקבלת החלטה אחרת. היום, במסגרת הדיון בערעור שהגישה הפרקליטות על ההחלטה, קבע בית הדין הארצי כי "נציב שירות המדינה בחן את השיקולים הרלוונטיים וערך איזון ביניהם, וכי החלטתו סבירה ואין להתערב בה".

ד"ר אבי ברקאי. -, אתר רשמי
הערעור התקבל, המינוי לא ייצא לפועל. ד"ר ברקאי/אתר רשמי, -

בהחלטתו ציין ההרכב בראשות הנשיאה ורדה וירט-לבנה, כי "שיקול אמון הציבור בעל משקל מיוחד כשמדובר במוסדות חינוך, בהם מחויבים הילדים ללמוד מכוח דין, כשכן אז אמון הציבור מושפע גם מתחושת המוגנות של התלמידים והוריהם. זאת, בשל היות התלמידים קטינים הזקוקים להגנה מיוחדת, ובשל היות החינוך והלימוד חובה על פי דין".

ההרכב אף הצדיק את החלטת נציב שירות המדינה וטען כי הוא "נתן משקל יחסי גבוה מזה שנתנה הוועדה בהחלטתה הלקונית לערך של שמירה על תדמית השירות הציבורי ועל אמון הציבור במוסדות הציבור".

בהודעה משותפת לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ולמועצה לשלום הילד בירכו על החלטת בית הדין לעבודה. "הצדק ניצח. אי אפשר היה לשאת את המחשבה שתפקיד זה יהיה מאויש על ידי עבריין מין מורשע אשר בין היתר הורשע בעבירות של החזקת 190 אלף חומרי פדופיליה פורנוגרפיים", מסרו.

עוד בוואלה!

לאחר הסערה: בית הדין הקפיא את מינוי רופא הילדים שהורשע בהפצת תכני פדופיליה

לכתבה המלאה

בעקבות ההחלטה הראשונית לפיה אין מניעה להעסיק את ד"ר ברקאי, נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, ביקש מפרקליטות המדינה להגיש ערעור. גם בממשלה הרוחות סערו. שר החינוך דאז רפי פרץ אמר כי "אדם מורשע בעבירות מין לא ייכנס בשערי אף מוסד חינוכי. נקודה. אני עובד מול משרד הבריאות ומשרד המשפטים כדי לוודא את זה".

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) מסרה בתגובה להחלטת בית הדין הארצי כי זה עוד ניצחון במאבק נגד פגיעה מינית. "מדהים שהיה צריך ללכת לבית משפט כדי למנוע את המינוי הזה אבל טוב שככה החליט בית המשפט", כתב ח"כ מיכאלי בחשבון הטוויטר שלה. "עוד מעט זה יהיה ברור לכולם גם בלי זה".

"כמות אדירה של סרטים"

ברקאי נעצר על ידי חוקרי לה"ב 433 ביוני 2010 בדירתו בכרמל המערבי. בחיפוש בביתו נתפסו מחשבים, כוננים קשיחים ותקליטורים שונים, שהכילו, בין היתר, קבצי מחשב בנפח של כ-478 ג'יגה-ביט ועליהם כ-190 אלף צילומים וסרטי פורנוגרפיה בהם שותפים ילדים, לעיתים בגיל צעיר מאוד. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, במהלך 15 שנים הוא נהג לצפות בסרטים ותמונות תועבה ובהן דמויות של קטינים בעירום, שחלקן אף מציגות את הקטינים מקיימים יחסי מין. את החומר אסף ברקאי ממקורות שונים, לרבות מהאינטרנט.

בגזר הדין, קבע השופט ד"ר זאיד פלאח כי מדובר בעבירות חמורות ביותר: "החזיק ברשותו המדובר בכמות אדירה של סרטים, ויש בכמות מעין זו כדי להעיד על האובססיה שלו בצפייה בסרטים אסורים מעין אלה". עוד הוא ציין, שמדובר ברופא ילדים אשר "שכח שעתידו ועתיד העולם קשור קשר הדוק בדור הצעיר, ופגיעה שלו ושל מבוגרים אחרים בילדים, עלולה להפר את המשוואה הנ"ל, ולגרום ליצירת עולם אכזר, בו הבגירים מנצלים את הקטינים, והקטינים הפגועים ינצלו את אלה שיבואו אחריהם, בשל הפגיעה הפיזית והנפשית בהם" והוסיף כי כרופא ילדים "היה עליו לדעת, אולי יותר מכל אחד אחר, את משמעות הפגיעה בילדים כתוצאה מצפייה ומהפצה של סרטי פדופיליה".

בית משפט השלום בחיפה גזר עליו ב-2012 מאסר בפועל של שנה וחצי וכן מאסר על תנאי של שישה חודשים. בערעור על העונש, הומר המאסר בעבודות שירות. בבית הדין האזורי לעבודה טען ברקאי כי בהעדר מניעה חוקית למינויו לתפקיד, עמדת המדינה בעיניה הוא נתפס כ"פדופיל המהווה מקור סכנה מוחשי ומיידי לילדים", מייצגת "תפיסה חשוכה ופרימיטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully