וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נפגש עם ארדן. הערכה: שוקל מחדש את מינויו במקביל כשגריר לאו"ם ולוושינגטון

10.12.2020 / 12:35

ראש הממשלה קרא לשר לשעבר מניו יורק לפגישה חריגה הבוקר. לפי בכירים, הוא מעוניין ששטייניץ יכהן כשגריר ישראל בארצות הברית, אך יאפשר לארדן לבחור בין התפקידים. לשכת נתניהו: "הוא לא רוצה שארדן יוותר על התפקיד בוושינגטון ואין שינוי במצבו"

-

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (חמישי) עם שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן. בכירים מעריכים כי הסיבה לפגישה החריגה היא שנתניהו שוקל מחדש את מינויו של השר לשעבר כשגריר באו"ם ובמקביל כשגריר בוושינגטון.

לפי שני בכירים, נתניהו שוקל זאת על רקע תוצאות הבחירות בארצות הברית, וכניסתו הצפויה לבית הלבן של הנשיא ג'ו ביידן. הם ציינו כי נתניהו מעוניין שהשר יובל שטייניץ יכהן כשגריר בוושינגטון, אך מוכן לאפשר לארדן לבחור באיזה משני התפקידים הוא מעוניין לכהן. אם ארדן יסכים ויבחר בשגריר בוושינגטון, שטייניץ יהיה השגריר באו"ם.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ראש הממשלה לא רוצה שארדן יוותר על התפקיד בוושינגטון ואין שינוי במצבו".

גלעד ארדן נפרד מהממשלה, ישמש כשגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם

5.7.20. -, אתר רשמי
דרושה החלטת ממשלה חדשה. ארדן נפרד מהממשלה ביולי/אתר רשמי, -

הממשלה כבר אישרה את כהונת ארדן בשני התפקידים. על מנת לשנות זאת, יש לקבל את הסכמתו של ארדן ולהעביר החלטת ממשלה חדשה.

במאי, נענה ארדן, אז השר לביטחון פנים, להצעת נתניהו לכהן כשגריר ישראל באו"ם ובמקביל כשגריר ישראל בארצות הברית. השגריר הנוכחי בוושינגטון, רון דרמר, היה אמור לסיים את תפקידו ביולי, אך ממשיך לכהן בו בעקבות הבחירות במדינה. לאחר שיסיים את תפקידו, ארדן צפוי להחליף אותו כשגריר כפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully