וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יישאר בתפקידו: ארדן דחה את הצעת נתניהו להתמנות לשגריר באו"ם

14.8.2019 / 19:10

ראש הממשלה הציע לשר לביטחון פנים להתמנות במקום השגריר דנון, שמסיים את תפקידו בקרוב, על אף החשש מפסילת המינוי בממשלת המעבר. לאחר שהתלבט במשך תקופה ארוכה, כתב ארדן בטוויטר כי הוא החליט "להישאר בארץ בתקופה חשובה זו". הוא נחשב מועמד עתידי אפשרי לראשות הליכוד

קרדיט: רדיו 90FM

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן החליט הערב (רביעי) שלא להתמנות לתפקיד שגריר ישראל באו"ם, למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לו את התפקיד. ארדן נחשב למועמד אפשרי לראשות הליכוד ביום שאחרי נתניהו, ונסיעה לאו"ם הייתה עשויה לפגוע במקומו הפוליטי בשנים הקרובות. כמו כן, במינוי לשגריר לאו"ם בתקופת בחירות וממשלת מעבר היה סיכון משפטי - חשש מפסילת המינוי בבג"ץ.

נתניהו הציע לארדן להתמנות במקומו של השגריר הנוכחי דני דנון, שמסיים את תפקידו בקרוב, וארדן התלבט במשך תקופה ארוכה בנוגע להצעה. "‏לאחר ששקלתי את ההצעה להתמנות לשגריר ישראל באו"ם, החלטתי שעליי להמשיך בתפקידי כשר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, ולהישאר בארץ בתקופה חשובה זו בכדי לעשות כל שביכולתי למען ניצחון הליכוד בראשות נתניהו", כתב ארדן בטוויטר.

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
ארדן/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

דנון, שמכהן כשגריר מאז שנת 2015, היה אמור לסיים את תפקידו בקיץ, אך הסכים לבקשת נתניהו להמשיך בתפקידו עד אחרי העצרת הכללית השנתית של האו"ם בספטמבר הקרוב. ראש הממשלה שואף לנסוע כמדי שנה לנאום בעצרת הכללית של האו"ם, אך הנסיעה עשויה להתבטל לאור סמיכות העצרת לבחירות, שבשבוע שלאחר מכן, וכן למגעים להרכבת הממשלה. בנוסף לכך, העצרת תתקיים שבוע וחצי לפני המועד המתוכנן של השימוע של נתניהו אצל היועץ המשפטי לממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully