וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית חיפה הודיעה על "דליפה ממיכל"; תש"ן: "פייק ניוז"

עודכן לאחרונה: 10.12.2020 / 15:25

העירייה טענה כי בסרטון, שצולם לקראת שימוע, נראים גזים מזהמים עולים ממיכל של החברה ליד קריית חיים, ראש העירייה אף טענה כי "התמונה העולה מהצילומים מטרידה וקשה". תש"ן מבהירה כי מדובר במיכל נטוש שבוצעו בו עבודות ניקיון. "העירייה פתחה בקמפיין דה-לגיטימציה"

מצלמות טרמיות שהותקנו בסמוך לחוות המכלים מעלות חשש לדליפת חומרים מסוכנים/עיריית חיפה

החברה הממשלתית תשתיות נפט ואנרגיה (תש"ן) פנתה למשרד להגנת הסביבה בטענה כי עיריית חיפה מפיצה פייק ניוז נגדה. זאת, לקראת שימוע שהעירייה עורכת היום (חמישי) לחברה. העירייה פרסמה סרטון בו לטענתה נראית דליפה מאחד המיכלים של תש"ן, שמצדה טוענת כי מדובר במיכל מושבת וכי הצילומים מתעדים עבודות תחזוקה שגרתיות.

"הזימון לשימוע פופוליסטי וריק מתוכן", אומרת תש"ן, "העירייה פתחה בקמפיין דה-לגיטימציה נגד תש"ן, תוך שהיא מפיצה הודעות כזב, עם תמונות שצולמו ופורסמו על ידה בתקשורת באופן מגמתי, ומתעדות מיכל מושבת, שאינו פעיל כבר שנים רבות". עם פרסום הסרטון, הבהירה תש"ן כי הוא מתעד עבודות ניקיון שגרתיות לניקוי גג המיכל בלחץ מים. "אין מדובר בתקלה והעבודה תואמה ואושרה על ידי המשרד להגנת הסביבה", נמסר.

"בנסיבות הזויות אלו, פנתה החברה למשרד להגנת הסביבה, הרגולטור המוסמך בתחום, על מנת שיבדוק את המיכל ואת טענות הסרק של עיריית חיפה", מוסיפה החברה.

ערן חימוביץ׳ מנכל תשן בביקור ועדת הפנים והגנת הסביבה. צילום: יואב איתיאל, יואב איתיאל
"העירייה פתחה בקמפיין דה-לגיטימציה נגד תש"ן". מיכלי תש"ן בקריית חיים/יואב איתיאל, צילום: יואב איתיאל

ראשת העיר עינת קליש רותם, טענה בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר כי "התמונה העולה מהצילומים קשה ומטרידה". היא הבטיחה לקיים בדיקות נוספות ככל שיידרש גם תוך העסקתם של "מיטב אנשי המקצוע בתחומי איכות האוויר והסביבה חלקם גם מחו"ל". במהלך הישיבה הוצג הסרטון, שצולם ממצלמות טרמיות שכוונו לעבר חוות המכלים בתיאום עם עיריית חיפה. המצלמות הוצבו במסגרת איסוף נתונים אותו מבצעת העירייה לקראת השימוע המתוכנן.

מנהלת היחידה הסביבתית בעיריית חיפה, שירה גורלי, טענה כי "בסרטון נראה בברור ענן גזים פחמניים המכילים חומרים מזהמים, שעלה בגלים לאורך כל זמן הצילום ולווה בריחות מטרידים בשעה שהרוח נשבה לכיוון בו עמדנו בשעת הצילום". היא הדגישה כי "מדובר בממצאים מטרדים המחייבים כניסה לחווה ובדיקה פרטנית של המכלים לאיתור מקור הדליפות".

לדברי תש"ן, נציגי המשרד אכן הגיעו ביום שני לחוות המיכלים בקריית חיים ובדקו את המיכל המושבת ולא מצאו בו כל ליקוי או פגם כלשהו. "לו פעלה עיריית חיפה מתוך רצון כן להגן על תושבי חיפה והסביבה, הייתה פונה העירייה, ראשית לחברת תש"ן לתיקון הליקוי ולא אצה רצה לתקשורת", הלינה החברה, "לצערנו, עולה כי העירייה מונעת מתוך שיקולים פוליטיים ונגררת אחרי שמועות שמפיצים גורמים אינטרסנטיים, שכל מטרתם לפגוע בחברה ולבנות לה 'תיק' לקראת השימוע".

ראש עיירת חיפה, עינת קליש-רותם במהלך ועידת החדשנות בתל אביב 15 באוקטבור 2020. -, פלאש 90
"התמונה העולה מהצילומים קשה ומטרידה". קליש רותם/פלאש 90, -

תש"ן טוענת כי "התנהלות עיריית חיפה רק ממחישה שתוצאות השימוע כבר נכתבו מראש והוא אינו מתקיים בתום לב ובנפש חפצה, וכי ראשת העיר עסוקה בפופוליזם ולא במציאת פתרונות וקבלת החלטות".

בחברה מדגישים כי "עמדת תש"ן הידועה כבר מזה זמן רב, ונאמרה בכל פורום. אין זה נכון לתפעל חוות מיכלים בסמוך לשכונת מגורים וחובה על כולנו לשתף פעולה בשינוי המצב למען תושבי האזור, העיר ולמען מדינת ישראל, תוך הבנה כי מחויבותה של חברת תש"ן להבטיח רציפות אנרגטית לכלל תושבי מדינת ישראל". החברה חוזרת ואומרת כי היא פועלת ללא לאות במשותף עם כלל הגורמים למציאת פתרון מהיר לחוות המיכלים.

"לכל פתרון, קצר או ארוך, מקומי או בעל ראייה ארוכת טווח נדרשת מנהיגות אמיצה", הוסיפו בתש"ן, "כזו שתדע לבדל את עצמה מקולות המסיתים, שמהם לא יבוא כל פתרון. תש"ן קוראת לכל הגורמים לפעול בשיקול דעת שאחריתו תביא לפתרון המיטבי לכולנו".

הפגנה בדרישה לסגור את המיכלים של תשן בקריית חיים. יואב איתיאל
"על כולנו לשתף פעולה בשינוי המצב למען תושבי האזור". הפגנה לסגירת המיכלים/יואב איתיאל

תש"ן הינה חברת ממשלתית האחראית לתשתית הלאומית של משק הדלק והאנרגיה בישראל ואשר נמצאת בבעלות מלאה (100%) של מדינת ישראל. החברה, אחראית לספק את צורכי משק האנרגיה, הן בשגרה והן בחירום וחיונית למשק האנרגיה בישראל ולתפקודו הרציף.

מעיריית חיפה נמסר בהתייחסות: "לא נגיב לטענות תש"ן לפני שייערך השימוע, המתוכנן להתקיים היום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully