וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוללת טילים ובסיסי צה"ל: תצלומי אוויר של מתקנים רגישים נחשפו באתר עיריית חיפה

22.10.2020 / 8:46

מתקן של גוף ביטחוני חשאי, מנחת בשימוש חיל האוויר ותשתית תקשורת הם רק חלק משורת מתקנים אסורים לצילום שניתן היה לראות במאגר התמונות. בתגובה לפניית וואלה! NEWS, העירייה חסמה את הגישה לתצלומים, הנמצאים גם ברשות חברה זרה. דובר צה"ל: לא נחשפו מיקומים רגישים

בווידאו: הוועדה לביקורת המדינה דנה בזיהום במפרץ חיפה/ערוץ הכנסת

תצלומי אוויר של מתקנים רגישים היו גלויים לעיני הציבור באתר עיריית חיפה, על אף שהם מסומנים בשילוט האוסר על צילום. בעקבות פניית וואלה! NEWS, העירייה חסמה שלשום (שלישי) את הגישה לצילומים. עוד עלה כי התמונות אף נמצאות ברשות חברה זרה שסייעה למנהל ההנדסה בעיר בהקמת מאגר המידע.

עד הפנייה, באתר הפתוח לגולשים בארץ ובעולם ניתן היה למצוא תצלומי אוויר ולחשב את מיקומם המדויק של המתקנים, בהם סוללת טילי קרקע-אוויר הפרוסה בשטחה של העיר, מתקן של גוף ביטחוני חשאי, בסיסי צה"ל, תשתית תקשורת ואנטנות, מנחת בשימוש חיל האוויר, מסוקים ומטוסים חונים, חוות מכלי דלקים ועוד.

מתקן ביטחוני, חיפה. אתר עיריית חיפה, צילום מסך
התמונות אף נמצאות ברשות חברה זרה. מתקן הגוף הביטחוני/צילום מסך, אתר עיריית חיפה
מתקן ביטחוני, חיפה. שלומי גבאי
שלט מחוץ למתקן החשאי/שלומי גבאי

בבדיקה בשטח, עולה כי המתקנים שמורים, מוקפים גדרות ומסומנים בבירור בשילוט "אסור לצלם". גורם בצה"ל הדגיש כי הצילום אסור, וכך גם הגוף הביטחוני שהמתקן שנראה בתמונות משויך אליו.

מנהל ההנדסה בעיריית חיפה הקים את מאגר המידע בסיוע חברות פרטיות חיצוניות. ככל הנראה, האינפורמציה הרגישה מאוחסנת בשרתי אחת החברות הבינלאומיות. חלק מהאתרים בו טושטשו, אך אחרים, שטושטשו גם הם בעבר, חשופים לעיני כל ברזולוציה גבוהה.

עוד בוואלה!

אחרי שהוכתרה כתקווה גדולה, ראש העיר חיפה לא החמיצה הזדמנות להחמיץ

לכתבה המלאה
ביה"ס הטכני של חיל האוויר, חיפה. אתר עיריית חיפה, צילום מסך
בית הספר הטכני של חיל האוויר/צילום מסך, אתר עיריית חיפה
סוללת פטריוט, חיפה. אתר עיריית חיפה, צילום מסך
סוללת פטריוט/צילום מסך, אתר עיריית חיפה

האחריות לבקרת הצילומים שעולים לרשת, ולאתרים ההנדסיים של הרשויות המקומיות בפרט, נותרה מעורפלת. תצלומי לוויין שמטושטשים בחלק מהמאגרים זמינים לצפייה באתרים אחרים. חוות המכלים של חברת תש"ן, למשל, צונזרה באתר העירייה, ונשארת חשופה במפות של גוגל. הגופים שהתבקשו להתייחס לדברים השיבו תשובות חלקיות, וחלקים לא הגיבו כלל.

סוללת פטריוט, חיפה. אתר עיריית חיפה, צילום מסך
שלט האוסר על הצילום באתר סוללת הפטריוט/צילום מסך, אתר עיריית חיפה

תצלומי אוויר של מתקנים מסווגים שהופיעו באתר עיריית חיפה

חוף שמן בחיפה (צילום: אתר עיריית חיפה)/אתר רשמי, אתר עיריית חיפה

מדובר צה"ל נמסר כי "בתמונות באתר עיריית חיפה לא נחשפו מיקומים רגישים של צה''ל, סוללת ההגנה האווירית בתמונות מוצבת בחיפה באופן קבוע ומקומה גלוי".

בשב"כ הפנו לעיריית חיפה, ובעיריה אמרו כי "הצילומים בהם מדובר מועברים לעיריית חיפה בדומה לרשויות אחרות על ידי ספק חיצוני המחויב לצנזר את החומר בהתאם להנחיות הצנזור הראשי. בעקבות פנייתכם נחסמה הגישה לכל הצילומים עד לאחר סיום הבדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully