וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקת תיק החינוך בעיריית חיפה היא גם סמנכ"לית עמותה הפועלת מולה

2.9.2020 / 22:50

למרות תפקידה בעירייה, סיגל ציוני גם מחזיקה במשרה בכירה ב"יד עזר לחבר". למרות שלדבריה אין בכך פסול, הגורמים מסרבים להציג הסכמי ניגוד עניינים. בעמותה טענו ש"היא מנועה מלהתערב בכל מה שקשור אלינו", וציוני הכחישה קשר בין הפעילויות: שקרים שמונעים משיקולים זרים

צילום: יואב איתיאל, וואלה!,NEWS, עריכה: ניר חן

מחזיקת תיק החינוך בעיריית חיפה, סיגל ציוני, מועסקת מזה כמה שבועות גם כסמנכ"לית תפעול וגיוס משאבים בעמותת "יד עזר לחבר" הפועלת בעיר. בעירייה ובעמותה סבורים כי אין בכך כל פסול, בהתחשב במגבלות הסכמי ניגוד עניינים שנטען כי היא חתמה - אך לא מציגים אותם.

ציוני, יד ימינה של ראשת העיר עינת קליש-רותם, הופיעה השבוע בצילום שהניח תושב העיר בדף הפייסבוק שלה. בתמונה נראית ציוני מעניקה מחשב לאחת התלמידות בחיפה. "נפגשתי עם סיגל ציוני המחזיקה תיק חינוך בעיריית חיפה וגם עם שמעון סבג, מייסד ומנכ"ל עמותת 'יד עזר לחבר', שתרמו לילדה מחשב חדש כדי שיהיה לה קל בלימודים בזום. תודה לכם", כתב אבי הילדה בפייסבוק.

מנכ"ל העמותה סבג הסביר כי "אתמול בשיתוף ציוני חילקנו צעצועים, תיקים ומחשבים שהעמותה גייסה בארבעה מיליון שקלים". לדבריו, "העירייה עזרה לנו לחלק את זה לכל הגנים ובתי הספר".

הפוסט המדובר זכה לשבחים רבים, אך היו גם שהביעו תמיהה. "מה קרה לתרומות של ראשת העירייה וסגניה שאמרו שירכשו מחשבים לילדים שמתקשים להשיג אותם?", כתבה בתגובה גילה ליבני זמיר, נציגת הציבור בעירייה לשעבר, שהתמודדה למועצת העיר מטעם מרצ. "בחסות סיגל ציוני, עם ידה הארוכה של עינת קליש רותם, מגיעים לשמעון סבג? הוא פותר את בעיות המצוקה בעיר?".

סיגל ציוני, חברת מועצת עיריית חיפה מעניקה מחשבים למשפחות במצוקה בעיר לרגל פתיחת הלימודים. -, אתר רשמי
מעניקה מחשב לאחת התלמידות בחיפה. סיגל ציוני/אתר רשמי, -

סבג, מצדו, טען כי לא פגש את ראשת עיריית חיפה מעולם. "אין לי איתה דיאלוג, לצערי העירייה לא עזרה לנו בשקל אחד", סיפר. עם זאת, הוא הודה כי ציוני מכהנת כסמנכ"לית העמותה שלו מזה שלושה שבועות. "היא עבדה בתעופה 25 שנה, יש לה כשרון לנהל אופרציה של מאות עובדים שעבדו תחתיה", הסביר. "היא סמנכ"לית לכל התחומים, כדי להוריד ממני את הנטל".

יו"ר העמותה הכחיש את הטענות לניגוד עניינים מצד ציוני, וטען כי השכר שהיא מקבל אינו גבוה במיוחד. "ממש לא מדובר בניגוד עניינים, קיבלנו חוות דעת של יועץ משפטי. אנחנו לא מקבלים שקל אחד". אמר. עם זאת, הוא השמיט את העזרה בחלוקה אותה ציין קודם, וכן את המגעים בענייני ארנונה והטיפול השוטף מול העירייה בנוגע למבנים והסביבה בהם פועלת העמותה. "היא גם החתימה את היועצת המשפטית של העירייה". הוא הבהיר כי "היא לא ראשת עיריית חיפה ולא סגניתה - היא חברת מועצת העיר".

עוד טען סבג כי בעצם חלוקת המחשבים והצעצועים לגנים לא קיים ניגוד אינטרסים. "הגנים האלה קיבלו מאיתנו ציוד במשך 20 שנה. החלוקה מתבצעת בגנים המוחלשים, ולא רואה שום ניגוד אינטרסים", אמר. "היא מנועה מלהתערב בכל מה שקשור לעמותה".

פוסט תודה לסיגל ציוני, חברת מועצת עיריית חיפה על פעילותה לתרומת מחשב לילד בעיר לרגל פתיחת הלימודים. -, אתר רשמי
הפוסט שפרסם בפייסבוק האב שבתו קיבלה מחשב/אתר רשמי, -

למרות זאת, באתר האינטרנט של העמותה פורסם כי "בתחילת השבוע הגיעה סיגל ציוני, סמנכ"לית תפעול וגיוס משאבים של 'יד עזר לחבר' עם ילקוטים מאובזרים בכל הציוד הנדרש לתלמיד אל אחד ממוסדות החינוך". סבג מצדו טען כי "זה לא מעניין אותי איך היא מוצגת. אם היא הייתה לוקחת את זה לעובדי העירייה - זה כבר משהו אחר".

האב שרשם את הפוסט על ציוני בפייסבוק, הוא באופן מפתיע עובד עיריית חיפה. "אני לא מכיר את העמותה הזאת", טען. "פניתי לסיגל ציוני שהיא מחזיקת תיק החינוך, היא מכירה את הילדה". לדבריו, הוא פנה בבקשה למחשב לבתו עוד בשנה שעברה דרך בית הספר, אך לא קיבל. "תוך יומיים ציוני השיגה לי מחשב", סיפר.

את המחשב הוא קיבל במשרדי עמותת "יד עזר לחבר", שם המתינו לו סבג וציוני. "קראו לי לשם ונתנו לי את המחשב", אמר האב, "ציוני חיכתה לי שם". הוא הופתע לשמוע ציוני פעלה כסמנכ"לית העמותה ולא בתור מחזיקת תיק החינוך בחיפה. "לא שאלתי והיא לא אמרה לי שום דבר. אני אישית לא ידעתי".

סיגל ציוני: "כל ניסיון לקשור בין הדברים מונע משיקולים זרים"

סיגל ציוני הכחישה כל קשר בין פעילותה בעירייה לבין עבודתה בעמותה. "אני חברת מועצת העיר בהתנדבות מלאה ללא שכר וממלאת שליחות ציבורית התנדבותית 29 שנים", אמרה ציוני. "מתוכן כשבע שנים כחברת מועצת העיר ופחות משנתיים כמחזיקת תיק החינוך". אין שום קשר בין הפעילות ההתנדבותית הציבורית שלי קרוב לשלושה עשורים לבין עבודתי בעמותה".

ציוני הבהירה כי "הסדר ניגוד עניינים נחתם על ידי כדין, ומצוי כמקובל אצל הייעוץ המשפטי של עיריית חיפה. פניתי מיוזמתי בדרישה ליועצת המשפטית של העירייה מבעוד מועד ואף הכנסתי את הסעיפים הרלוונטיים לחוזה ההעסקה שלי. זאת על מנת להקפיד על כל הכללים וההוראות. אקיים כל הוראה והנחייה של היועצת המשפטית כנדרש מהיותי חברת מועצת העיר".

לדבריה, "חלוקת מחשבים או כל תרומה אחרת שנעשית מטעם העמותה מתבצעת באופן מסודר ומקצועי על ידי רשימות של הזקוקים לכך, ועל ידי ההנהלה. זאת לפי הוראות ביצוע בשיקול דעת של מנכ"ל ומייסד העמותה בלבד".

ציוני ציינה כי "כל ניסיון לקשור בין הדברים, או בין הפעילות ההתנדבותית הציבורית שלי לבין עבודתי כסמנכ"לית בעמותה שממומנת מתרומות בלבד ושפועלת בהיקפים גדולים ברמה ארצית ולא רק בחיפה - אינם נאמנים למציאות והינם בבחינת הבל ורעות רוח שמונע משיקולים זרים בלתי רלוונטיים ובלתי ענייניים".

חברת מועצת עיריית חיפה, סיגל ציוני. -, אתר רשמי
"אין שום קשר בין הפעילות ההתנדבותית שלי לבין עבודתי בעמותה". ציוני/אתר רשמי, -

למרות שטענה כי קיים הסדר ניגוד עניינים, ציוני נמנעה מלשלוח אותו. "הכל אצל היועצת המשפטית בעירייה כדין", טענה. גם האחרונה, עו"ד ימית קליין, לא שלחה את הסכם ניגוד העניינים. "סיגל הודיעה לנו מראש, וטרם כניסתה לתפקיד נערך לה הסדר ניגוד עניינים מתאים כולל השתתפות באירועים", מסרה.

שמעון סבג התחייב לשלוח את חוות הדעת המשפטית שנתן יועמ"ש העמותה, אולם לאחר מכן הוא התנצל ואמר כי זה לא יתאפשר. לדבריו, הסיבה היא שהתנאים נרשמו לתוך החוזה עם ציוני. הוא הפנה לדוברות עיריית חיפה כדי לבקש את חוות הדעת של היועצת המשפטית, שלדבריו הוצגה לו בטרם שכר את שירותיה של מחזיקת תיק החינוך. גם בדוברות עיריית חיפה בחרו שלא להתייחס לפנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully