וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתלוננים נגד ברלנד יוצאים נגד הסדר הטיעון במשפטו ומאיימים: "נעתור לבג"ץ"

מנהיג קהילת "שובו בנים" שהורשע בעבר בעבירות מין, מואשם בפרשת אחרת בהונאה ב-16 מקרים שונים, שבחלקם הבטיח לחולים ולבעלי מוגבלויות שירפאם באמצעות "כוחות מיוחדים". לפי העסקה המסתמנת, הוא ירצה 14 חודשי מאסר. "הסדר זה מוסיף חטא על פשע", כתבו סנגורי המתלוננים

בווידאו: מקורבי ברלנד ביקשו להעביר את מענקי הקורונה למימון הגנתו המשפטית/קו המידע ברסלב - שובו בנים 9148*

כמה מהמתלוננים נגד הרב אליעזר ברלנד, המואשם בעבירות מרמה והלבנת הון, מתנגדים להסדר הטיעון המסתמן במשפטו ודורשים למנוע אותו. הם פנו בעקבות זאת ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ולמחוז ירושלים בפרקליטות, דרשו לבטל את הכוונה להגיע להסדר, ואף איימו כי יפנו לבג"ץ בהמשך. לפי כתב האישום נגדו, ברלנד הבטיח לחולים ולבעלי מוגבלויות כי ירפא אותם או ישפר את מצבם, ואף המליץ להם בחלק מהמקרים על נטילת "תרופות" ותכשירים, תוך שהוא מייחס להם תכונות רפואיות לשווא.

"הסדר זה מוסיף חטא על פשע", נכתב בפנייה של עורכי הדין המייצגים כמה מהנפגעים לפרקליט מחוז ירושלים, עו"ד דני ויטמן, וליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. בפנייה ציינו כי אם ההסדר יקודם יפנו לבג"ץ.

כתב האישום נגד ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים", כולל 16 מקרים שונים, שבחלקם הבטיח ריפוי לחולים בעלי שיתוק מוחין ולמקרים של מוות מוחי, והוא מואשם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועושק.

הארכת מעצר לאליעזר ברלנד, השלום, ירושלים 13 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
הבטיח לחולים שירפא אותם. ברלנד/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

"בעצמו ובאמצעות עוזריו, יצר כלפי הפונים אליו מצגי שווא שונים, לפיהם הוא בעל כוחות מיוחדים לגרום לכך כי יקבלו מרפא ומזור למצוקותיהם, וזאת באמצעות תשלום סכומי כסף של אלפי שקלים לידיו", נכתב בכתב האישום שהוגש נגדו בחודש מרץ האחרון.

כמו כן, בכתב האישום נכתב כי "מצגי השווא הנ"ל הוצגו על ידי הנאשם לפונים אף במצבים קיצוניים כגון - תחיית המתים, החלמה מלאה ממחלות קשות וחשוכות מרפא, החלמה ממצבים רפואיים קבועים (כגון נכות) ומצבים רפואיים קשים, וכן היחלצות ממצבי דחק כגון מאסר או איתור נעדרים. לעיתים במסגרת מצגי השווא, עשה הנאשם שימוש בהמלצות על תכשירים או כדורים לגביהם מסר פרטים כוזבים".

הגשת כתב אישום כנגד הרב ברלנד, משפט מחוזי ירושלים, 1 במרץ 2020. יהונתן סינדל / פלאש 90, פלאש 90
גבה מאות אלפי שקלים. הגשת כתב אישום נגד הרב ברלנד, מרץ/פלאש 90, יהונתן סינדל / פלאש 90

בין הפרקליטות לסנגוריו של ברלנד מתנהלים מגעים להסדר טיעון ובמסגרתם התקיים השבוע, בין היתר, דיון בבית המשפט בנוגע לשיחות בין הצדדים.

בעקבות זאת, פנו כמה מהמתלוננים באמצעות עורכי הדין קובי שקלאר וסתיו הלפרין בדרישה לעצור אותו. לפי שקלאר, הם עודכנו כי במסגרת ההסדר ייגזר עליו עונש של 14 חודשי מאסר וכן פיצוי לכל נפגע בסכום של 5,000 עד עשרת אלפים שקלים, וכן קנס למדינה.

לדברי עורכי הדין, מדובר ב"עסקה בזויה", שפוגעת באינטרס הציבורי באופן חמור. "העונש הראוי בתיק זה, לא ניתן רק לנאשם כאדם אלא לנאשם כתופעה תרבותית, כ'גורו', כ"מנטור, כנוכל רב מעללים, על מנת שהציבור כולו ידע - שרשעים ומתחזים ממין זה, המשתמשים בכוחם כדי להשפיע לרעה על קהלם ולנצלו, ייענשו בכל חומרת הדין".

הפגנת תומכי ברלנד מחוץ לדיון בעניינו בבית המשפט המחוזי בירושלים 5 במרץ 2020. ניב אהרונסון
"העונש לא ניתן רק לנאשם כאדם, אלא כתופעה תרבותית". הפגנת תומכי ברלנד, במרץ/ניב אהרונסון

ברלנד ריצה בעבר עונש מאסר בגין עבירות מין שביצע בנשים מהקהילה שתחת הנהגתו. הוא הורשע על פי הודאתו בשתי עבירות של מעשה מגונה ובעבירת תקיפה ונידון ל-18 חודשי מאסר, אך שוחרר למעצר בית בגין מצבו הבריאותי. הוא נעצר בדרום אפריקה בתום מצוד ארוך אחריו, לאחר שנמלט מהארץ במנוסה מן הדין. בנוסף לעונש המאסר, הוא חוייב בפיצויים של 25 אלף שקלים למתלוננות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully