וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבלות בחנוכה: הממשלה תצביע על איסור מעבר בין בתים ומסחר בשעות הערב

עודכן לאחרונה: 9.12.2020 / 21:23

גורמים במערכת הבריאות מסרו כי הצעד נועד על מנת למנוע אירועים משפחתיים גדולים של הדלקת נרות במהלך החג. בנוסף לכך, גם המסחר ייסגר בשעות הערב. המהלך נבחן במקום הסגר הלילי, שירד מהפרק בשל "קשיים משפטיים" באישורו

בווידאו: נתניהו אומר שהיעד הוא להימנע ככל הניתן מסגר/צילום: לע"מ

הממשלה צפויה להצביע מחר על הצעה לפיה במהלך חג החנוכה יהיה איסור על מעבר בין בתים בשעות הערב, וזאת כדי למנוע אירועים משפחתיים של הדלקת נרות - כך נמסר הערב (רביעי) מגורמים במערכת הבריאות. בנוסף לכך, גם המסחר ייסגר בשעות הערב, במקביל לאיסור המעבר בין בתים.

לפי נוסח טיוטת ההחלטה שתובא מחר לממשלה, ממחר ועד 18 בדצמבר ייאסר לקיים או להשתתף בהתקהלות של שני אנשים או יותר, למעט אנשים הגרים באותו בית, כולל בטקס דתי או בתפילה במרחב הציבורי, הפרטי או במקום ציבורי או עסקי. בנוסף, ייאסר על שהייה במקום מגורים של אדם אחר, ובלבד שלא תימנע אספקה של מוצר חיוני או שירות חיוני, קבלת טיפול או סיוע הדרושים לאדם עם מוגבלות או קבלת סיוע חיוני, טיפול רפואי חיוני או טיפול סוציאלי חיוני.

ההצעה הזו מגיעה לאחר שרעיון הסגר הלילי ירד מהפרק, לאחר שכבר אושר השבוע על ידי קבינט הקורונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את ישיבת הממשלה שהייתה אמורה לעסוק בפרטי הסגר הלילי, בשל קשיים משפטיים שהתעוררו סביב הטלת הסגר.

עוצר לילי בטייבה, 9 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
אכיפת סגר לילי בחודש ספטמבר/ראובן קסטרו

"בעקבות הקשיים המשפטיים שהתעוררו באישור סגר לילה נבדקות כעת חלופות שיאפשרו מניעת התקהלויות בחנוכה ולקראת סוף השנה האזרחית", נמסר בהודעת לשכת ראש הממשלה. "משרד הבריאות ממשיך לעבוד על ניסוח הצעת ההחלטה ולכן ישיבת הממשלה שתוכננה להערב תדחה והיא צפויה להתקיים מחר".

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, הבהיר בדיון בקבינט הקורונה כי הטלת מגבלת תנועה גורפת בסגר לילי, בניגוד לעמדת גורמי המקצוע, עלולה להיות בעייתית מבחינה משפטית שכן הדבר יקשה בהגנה על עמדת המדינה ככל שיוגשו עתירות בנושא. למרות זאת, קבינט הקורונה אישר את הטלת הסגר הלילי החל ממחר באופן עקרוני, בהתאם לתכנית בת שלושה שלבים שהציג המל"ל.

עוד בוואלה!

ישיבת הממשלה על פרטי הסגר הלילי נדחתה "בשל קשיים משפטיים"

לכתבה המלאה

בממשלה שוקלים להטיל הגבלות נוספות, בעקבות העלייה בתחלואה בימים האחרונים. הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 1,719 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר החולים המאומתים בישראל ל-348,968. אתמול התקבלו תוצאות עבור 69,778 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 2.5%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 14,905. בבתי החולים מאושפזים 558 חולים, מתוכם 113 מונשמים ו-310 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,932 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. יום קודם לכן, אובחנו 1,837 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 67,081, מתוכן 2.8% חיוביות לנגיף.

לצד העלייה בתחלואה שנרשמה בימים האחרונים, בקופות החולים כבר נערכים למבצע התחסנות מקיף נגד קורונה שבמסגרתו יחוסנו כ-80 אלף איש ביום. זאת, לקראת הגעתם ארצה של חיסוני חברת פייזר היום.

בני ברק עם כניסתו של העוצר הלילי בעקובות העלייה בתחלואה מנגיף הקורונה 8 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
הסגר הלילי שהוטל על בני ברק, בחודש ספטמבר/ראובן קסטרו

החיסונים הראשונים של פייזר נגד נגיף הקורונה צפויים לנחות בישראל היום בסביבות השעה 9:00 במטוס של חברת השליחויות DHL. המשלוח יכלול כמות קטנה של בין 3,000 ל-4,000 חיסונים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין צפויים להגיע לנמל התעופה בן גוריון על מנת לקבל את החיסונים עם הגיעם.

אמש אישר קבינט הקורונה את הפעלת כל הקניונים ממחר, בהתאם לכללי פיילוט הקניונים. בנוסף, יוכלו להיפתח כל השווקים והמוזיאונים, בהתאם למתווה שגובש עבורם. כמו כן, בהתאם לפתיחת המסחר, אושר לבטל את הנוהל שנקבע בתקופת הסגר להפעלת חנויות המוגדרות "חיוניות", ולהשוות את תנאי התפוסה בהם לתנאים של יתר החנויות שאינן חיוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully