וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דחיית הדיון על סגר לילי: אושרה פתיחת כל הקניונים ממחר בבוקר

עודכן לאחרונה: 8.12.2020 / 23:34

השרים אישרו את הפעלת הקניונים, לאחר סיום הפיילוט. כמו כן, יוכלו להיפתח השווקים והמוזיאונים, לפי המתווה שגובש עבורם. בעקבות הועדת היועמ"ש על קשיים משפטיים באישור הסגר הלילי, הוחלט לדחות את הדיון בצעד. שר האוצר כץ: "להקפיד על הכללים כדי לאפשר המשך פעילות"

בווידאו: נתניהו אומר שיש עלייה מדאיגה בתחלואה והקבינט ידון בצעדים/צילום: לע"מ

קבינט הקורונה אישר הערב (שלישי) את הפעלת כל הקניונים ממחר, בהתאם לכללי פיילוט הקניונים. בנוסף, יוכלו להיפתח כל השווקים והמוזיאונים, בהתאם למתווה שגובש עבורם. כמו כן, בהתאם לפתיחת המסחר, אושר לבטל את הנוהל שנקבע בתקופת הסגר להפעלת חנויות המוגדרות "חיוניות", ולהשוות את תנאי התפוסה בהם לתנאים של יתר החנויות שאינן חיוניות. מוקדם יותר, הוחלט לדחות את הדיון באישור סגר הלילה, בשל הודעת היועמ"ש על קשיים משפטיים.

בעקבות החלטת הממשלה לאפשר את פעילות הקניונים תחת הנחיות משרד הבריאות, פרסם משרד הכלכלה, שהוביל את הפיילוט יחד עם משרדי האוצר, הבריאות והמל"ל, את ההנחיות שבהתאם לעמידה בהן, ניתן יהיה להפעיל את הקניונים. בישראל ישנם כ-140-120 קניונים סגורים, וכל מי שיעמוד בתנאי התו הסגול רשאי להיפתח. הקניונים כבר נערכו מראש לפתיחה, והחזירו עובדים רבים מחל"ת.

שר האוצר ישראל כץ מסר לאחר האישור בקבינט הקורונה, כי "דווקא בימים אלה יש חשיבות רבה לפתיחת המסחר כולו לטובת פרנסת בעלי העסקים ומתן שירות לקראת חג החנוכה והחורף. אני קורא למוכרים ולקונים להקפיד מאוד על הכללים כדי למנוע תחלואה ולאפשר את המשך פעילות המשק".

פיילוט פתיחת הקניונים, קניון איילון רמת גן, 27 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
קניון איילון ביום הראשון לפיילוט פתיחת הקניונים/ראובן קסטרו

לפי ההנחיות שנקבעו, מפעילי הקניונים מחויבים לקבוע מנגנון ויסות דיגיטלי לכניסת לקוחות למקום, בהתאם לתפוסה המרבית המותרת. כמו כן, על מחזיק או מפעיל הקניון להפריד ככל האפשר בין הכניסות לקניון ליציאות ממנו. התפיסה המירבית המותרת היא ביחס של אדם לכל 15 מ"ר משטח הקניון.

שטח המקום יחושב לפי האזור הפתוח לקהל מתוך שטח המקום ובלי שטחי חניון, מחסנים, שטחי תפעול ועוד. בחנויות עד 150 מ"ר יהיה ניתן להכניס קבל, ביחס של אדם לכל 7 מ"ר או עד 10 אנשים. בחנות או מקום ששטחו מעל 150 מ"ר, יינתן להכניס מספר אנשים שלא יעלה על יחס של אדם לכל 15 מ"ר.

בתוך הקניון יחויב המפעיל או הבעלים להעסיק סדרנים, כשבקניון ששטחו עד 10 אלף מ"ר יועסקו שני סדרנים, בקניון ששטחו בין 10 אלף מ"ר ל-25 אלף מ"ר יועסקו שלושה סדרנים ובקניון ששטחו מעל 25 אלף מ"ר יועסקו חמישה סדרנים.

ההנחיות למפעילי הקניונים כדי שיוכלו לפתוח

  • להפעיל מנגנון ויסות דיגיטלי לכניסת לקוחות לקניון, בהתאם לתפוסה המרבית המותרת
  • להפריד ככל האפשר בין הכניסות לקניון ליציאות מהקניון
  • התפוסה המירבית המותרת:
  • יחס של אדם לכל 15 מ"ר משטח הקניון, ללא שטחי חניון, מחסנים ותפעול
  • בחנויות עד 150 מ"ר - יחס של אדם לכל 7 מ"ר או עד 10 אנשים.
  • בחנות ששטחה מעל 150 מ"ר - מספר אנשים שלא יעלה על יחס של אדם לכל 15 מ"ר
  • בתוך הקניון:
  • יש להעסיק בין שניים לחמישה סדרנים, בהתאם לגודל המקום
  • המחזיק או המפעיל של הקניון יפעל למניעת התקהלות בשטחו
  • אין לאפשר ישיבה לצורך אכילה של מבקרים בשטח הקניון
  • על מחזיק או מפעיל הקניון לפעול ככל האפשר לשלוש החלפות אוויר לפחות בשעה
פיילוט פתיחת הקניונים, קניון איילון רמת גן, 27 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מפעיל הקניון יפעל למניעת התקהלויות בשטחו. תור לחנויות בקניון איילון/ראובן קסטרו

הסדרנים יסבו את תשומת ליבם של השוהים במקום בנוגע לחובת השמירה על הוראות אלה, לרבות הוראות לאיסור התקהלויות, חובת עטיית מסיכה והתפוסה המרבית המותרת בקניון ובשטח החנויות.

כמו כן, המחזיק או המפעיל של הקניון יפעל למניעת התקהלויות בשטחו, כולל בסמוך לכניסה לחנויות ובכניסה. על בעלי הקניון לנקוט באמצעים לשמירת מרחק בין אדם לאדם בתורים, כמו סימון מקומות עמידה והצבת אמצעים פיזיים לשמירת רווח בין אנשים.

בנוסף לכך, המחזיק או המפעיל של הקניון לא יאפשר ישיבה לצורך אכילה של מבקרים בשטח הקניון, לא יציב שולחנות וכיסאות לאכילה בשטח הקניון, וימנע גישה לשולחנות אכילה המקובעים לרצפה. עוד ידאג המחזיק או המפעיל של הקניון לשלוש החלפות אוויר לפחות בשעה, וכן יפעל בהתאם להוראות בעניין ניקוי וחיטוי.

פיילוט פתיחת הקניונים, קניון ארנה נהריה, 27 בנובמבר 2020. אילנית טוקוש, אתר רשמי
עובדים רבים הושבו מחל"ת. קניון ארנה נהריה במהלך פיילוט הקניונים/אתר רשמי, אילנית טוקוש

המעבר לפעילות מורחבת של הקניונים, יאפשר את חזרתם לעבודה של עשרות אלפי עובדים, שנעדרו מעבודתם מזה חודשים רבים. לצד זאת, תאפשר הפתיחה מענה לציבור הרחב שיוכל להשלים רכישות להן נזקק בחודשים האחרונים, לרווח את ההתקהלויות שהתמקדו עד כה בחנויות הרחוב והאזורים הפתוחים, להשיב את המשק לפעילות ולהביא אותו לצמיחה מחודשת.

שר הכלכלה עמיר פרץ הוסיף כי נעשתה עבודה מאומצת ביותר בכדי להשיב את הקניונים לפעילות, הן על ידי המשרדים השותפים לפיילוט והן על ידי בעלי הקניונים, בכדי שיעמדו בהנחיות. "כעת אנו קוראים לציבור הצרכנים להתגייס להצלחת הפעילות. ככל שהציבור ישמור על ההנחיות, ימנע מהתקהלות מיותר, יבקר בקניונים במהלך כל שעות היום ולא בשעות השיא, יעטה מסכה ויקפיד על כלל ההנחיות, נוכל להמשיך ולפעיל את הקניונים", הבהיר פרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully