וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרות סדר פרצו בהפגנה ברמת הגולן נגד הקמת טורבינות רוח; 8 נעצרו

9.12.2020 / 12:13

כ-300 מפגינים, דרוזים תושבי האזור, מחו על הכוונה להקים את הטורבינות ליד כפריהם, והפריעו לעבודות המתקיימות במסגרת סקר הקרקע שנערך במקום. ארבעה שוטרים ועשרה מפגינים נפצעו, חלקם פונו לקבלת טיפול רפואי. המשטרה: "מעצרם ייבחן בהמשך"

בווידאו: עימותים בהפגנת הדרוזים ברמת הגולן נגד מיזם הטורבינות/מערכת וואלה! NEWS

14 בני אדם נפצעו ושמונה נעצרו בהפרות סדר שפרצו היום (רביעי) ברמת הגולן במהלך הפגנה של דרוזים תושבי האזור נגד הכוונה להקים באזור טורבינות רוח. כ-300 מפגינים שהגיעו למקום תקפו צוות שעורך סקר קרקע לקראת הקמת הטורבינות ופתחו בהפרות סדר.

המשטרה נערכה מראש לאירוע בעקבות מידע שהתקבל לפיו התושבים ינסו לפגוע בעובדים ובפעילות החברה שעורכת את סקר הקרקע. כוחות משטרה נשלחו למוקד ההפגנה וביצעו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, ארבעה מהם נפצעו. שמונה מפגינים נעצרו ועוד עשרה נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי. מהמשטרה נמסר כי מעצרם של אלו שפונו "ייבחן בהמשך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
8 נעצרו, 14 נפצעו. הפגנת הדרוזים בגולן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ ג'אבר עסאקלה (הרשימה המשותפת) הביע תמיכה במפגינים. "פצועים ועצורים בעימותים של המשטרה עם התושבים הערבים הדרוזים ברמת הגולן, שמוחאים על הקמת טורבינות רוח על אדמותיהם החקלאיות. המדינה שוב גוזלת את אדמתם ופרנסתם של התושבים בשירות הקפיטליזם החזירי" כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אני עומד לצד התושבים ותומך במאבקם הצודק להגנה על אדמותיהם".

בשנים האחרונות אושרו מיזמים רבים להקמת חוות טורבינות רוח כחלק מתכנית לאומית להגדלת תפוקת האנרגיה ממקורות מתחדשים, ששימוש בהם יצמצם את זיהום האוויר הנגרם משימוש בדלקים, פחם וגז. 95% מהתוכניות אמורות להתבצע בצפון הארץ, כששני שליש מהן ברמת הגולן.

עד כה אושרו הקמתן של 79 טורבינות רוח בשטחי המועצה האזורית גולן ו-37 טורבינות בשטחי הרשויות הדרוזיות שבצפון הרמה.

המיזמים גררו סדרה של מאבקים ציבוריים בצפון נגד הקמת טורבינות הרוח הגדולות. המיזם המדובר הוא של חברת אנרג'יקס, ובמסגרתו מתוכננת הקמת 31 טורבינות רוח במורדות החרמון, סמוך לגבול עם סוריה. גובה כל טורבינה עתידית יהיה כ-200 מטר ואורך כנפיהן כ-120 מטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully