וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: עצרנו כמה מעורבים בחיסול פחריזאדה

יועצו של יו"ר הפרלמנט הודיע על מעצרים ראשונים מאז שמדען הגרעין הבכיר חוסל באזור טהראן. "הם לא יתחמקו מהצדק", אמר, מבלי לפרט. לדבריו, לישראל הייתה עזרה בפעולה. באיראן מבטיחים נקמה

בווידאו: ארונו של מוחסן פחריזאדה הגיע לבירה טהראן/צילום: רויטרס

גורם בכיר באיראן אמר הערב (שלישי) כי נעצרו כמה מעורבים בחיסול המדען הבכיר מוחסן פחריזאדה. "מתכנני ההתנקשות הזאת, שחלקם זוהו ואפילו נעצרו על ידי שירותי הביטחון, לא יתחמקו מהצדק", אמר חוסיין אמיר עבדאללהי, יועצו של יו"ר הפרלמנט האיראני, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות איסנ"א לאחר שאמר את הדברים לערוץ אל-אילם האיראני שבשפה הערבית. "האם הציונים היו יכולים לעשות זאת ללא שיתוף פעולה, למשל, של השירותים האמריקניים או אחרים? בטוח שלא", אמר.


פחריזאדה, שבמערב נחשב למי שעמד בראש תכנית הגרעין הצבאית של איראן, נהרג באזור טהראן בסוף החודש האחרון בפעולה מסתורית שפרטיה עדיין לא ברורים. בכירי המשטר האיראני תלו את האשמה בישראל ובאופוזיציה הגולה, והבטיחו נקמה בזמן, במקום ובמועד הנכונים. ארצות הברית וישראל הרשמיות טרם התייחסו לכך ישירות, אלא רק רמזו בעקיפין למעורבות אפשרית.

ארונו של מוחסן פחריזאדה בהלוויה בטהראן, איראן, 30 בנובמבר 2020. רויטרס
בישראל חוששים מפיגועי נקמה. הלוויית פחריזאדה, בשבוע שעבר/רויטרס

לפי הגרסה האחרונה, שהשמיע סגן מפקד משמרות המהפכה, עלי פדאווי, הוא חוסל בפעולה שנשלטה מרחוק באמצעות בינה מלאכותית ומכונת ירייה, שהייתה מאויישת "במערכת שליטה לוויינית חכמה". זאת בניגוד לטענות שנשמעו בהתחלה על חמושים שפתחו באש לעבר מכוניתו של פחריזאדה.

לטענת הבכיר, "לא היו טרוריסטים בזירה. השהיד פחריזאדה היה בנסיעה כשכלי נשק, שהשתמש במצלמה מתקדמת, התביית עליו. מכונת הירייה הוצבה על טנדר ונשלטה בלוויין". הוא הוסיף: "כ-13 יריות נורו לעבר השהיד פחריזאדה ונעשה שימוש באינטליגנציה מלאכותית וזיהוי פנים. אשתו, שישבה 25 ס"מ ממנו באותה המכונית, לא נפגעה".

קודם לכן אמרו באיראן כי הם מצאו "קצה חוט על המתנקשים", אף שלא הכריזו על שום מעצרים. זמן קצר אחרי החיסול, עדי ראיה סיפרו לטלוויזיה הרשמית כי רכב מסחרי התפוצץ לפני שכמה חמושים פתחו באש לעבר המכונית.

בשבוע שעבר אמר עלי שמחאני, מזכיר מועצת הביטחון הלאומית של איראן, כי החיסול בוצע על ידי "אמצעים אלקטרוניים" ללא אנשים בשטח. מומחים וגורמים רשמיים אמרו לרויטרס בשבוע שעבר כי החיסול של פחריזאדה חשף פערים ביטחוניים שמצביעים על חדירה אפשרית לשורות כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully