וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חיסול המדען: דגל ישראל ושלט "תודה המוסד" בטהראן

8.12.2020 / 11:14

ברשתות החברתיות הופץ תיעוד מגשר בשכונה בבירת איראן, ימים אחרי הפעולה המסתורית שבה חוסל פחריזאדה, אבי תכנית הגרעין הצבאית של איראן. בכיר איראני: "הוא חוסל על ידי מכונת ירייה שהופעלה בלוויין, אשתו שישבה לידו לא נפצעה"

בווידאו: דגל ישראל ושלט "תודה למוסד" בטהראן/מתוך טוויטר

דגל ישראל וכרזה שבה נכתב "תודה המוסד" נתלו על גשר בטהראן, ימים אחרי החיסול של מוחסן פחריזאדה שיוחס לביון הישראלי. תיעוד המחזה הלא שגרתי הופץ ברשתות החברתיות ביממה האחרונה, ושם נטען כי היה זה בשכונת פארס שבבירת איראן.

חוקי הרפובליקה האסלאמית אוסרים על הצגת דגל ישראל, שמשמש פעמים רבות מפגינים זועמים המציתים אותו או דורכים עליו. הדגל מצויר על רצפת כמה מוסדות רשמיים באיראן, כך שהיוצאים ובאים בהם דורכים עליו.

פחריזאדה, שבמערב נחשב למי שעמד בראש תכנית הגרעין הצבאית של איראן, נהרג באזור טהראן בסוף החודש האחרון בפעולה מסתורית שפרטיה עדיין לא ברורים. בכירי המשטר האיראני תלו את האשמה בישראל ובאופוזיציה הגולה, והבטיחו נקמה בזמן, במקום ובמועד הנכונים. ארצות הברית וישראל הרשמיות טרם התייחסו לכך ישירות, אלא רק רמזו בעקיפין למעורבות אפשרית.

דגל ישראל לצד הכיתוב "תודה המוסד" על גשר בטהראן, איראן, דצמבר 2020. טוויטר, אתר רשמי
בלב טהראן. דגל ישראל ושלט תודה למוסד/אתר רשמי, טוויטר

לפי הגרסה האחרונה, שהשמיע סגן מפקד משמרות המהפכה, עלי פדאווי, הוא חוסל בפעולה שנשלטה מרחוק באמצעות אינטילגנציה מלאכותית ומכונת ירייה, שהייתה מאויישת "במערכת שליטה לוויינית חכמה". זאת בניגוד לטענות שנשמעו בהתחלה על חמושים שפתחו באש לעבר מכוניתו של פחריזאדה.

לטענת הבכיר, "לא היו טרוריסטים בזירה. השהיד פחריזאדה היה בנסיעה כשכלי נשק, שהשתמש במצלמה מתקדמת, התביית עליו. מכונת הירייה הוצבה על טנדר ונשלטה בלוויין". הוא הוסיף: "כ-13 יריות נורו לעבר השהיד פחריזאדה ונעשה שימוש באינטליגנציה מלאכותית וזיהוי פנים. אשתו, שישבה 25 ס"מ ממנו באותה המכונית, לא נפגעה".

קודם לכן אמרו באיראן כי הם מצאו "קצה חוט על המתנקשים", אף שלא הכריזו על שום מעצרים. זמן קצר אחרי החיסול, עדי ראיה סיפרו לטלוויזיה הרשמית כי רכב מסחרי התפוצץ לפני שכמה חמושים פתחו באש לעבר המכונית.

בשבוע שעבר אמר עלי שמחאני, מזכיר מועצת הביטחון הלאומית של איראן, כי החיסול בוצע על ידי "אמצעים אלקטרוניים" ללא אנשים בשטח. מומחים וגורמים רשמיים אמרו לרויטרס בשבוע שעבר כי החיסול של פחריזאדה חשף פערים ביטחוניים שמצביעים על חדירה אפשרית לשורות כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully