וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חיסול המדען הבכיר: חשש לפיגוע איראני נגד ישראלים באמירויות ובטורקיה

3.12.2020 / 21:10

המטה ללוחמה בטרור פרסם אזהרת מסע ליעדים רבים באסיה, הנמצאים בקרבת איראן, מחשש לנקמה של המשטר בטהראן בעקבות חיסולו של מוחסן פחריזאדה. בין היתר, פורסמה אזהרה לגבי גיאורגיה, אזרבייג'ן ובחריין. לפי הערכות, עשרות אלפי ישראלים תכננו לבלות את חג החנוכה באמירויות

בווידאו: ארונו של מוחסן פחריזאדה הגיע לבירה טהראן/צילום: רויטרס

המטה ללוחמה בטרור פרסם הערב (חמישי) אזהרת מסע לאיחוד האמירויות הערביות ויעדים רבים באסיה, הנמצאים בקרבת איראן, מחשש לנקמה של המשטר בטהראן בעקבות חיסולו של מוחסן פחריזאדה. המטה נימק את האזהרה, "לאור האיומים הנשמעים באחרונה מצד גורמים איראניים ולאור מעורבותם בעבר של גורמים איראניים בפיגועי טרור".

מלבד איחוד האמירויות, ההודעה תקפה בין היתר, למדינות כמו גיאורגיה, אזרבייג'ן, טורקיה, בחריין, החבל הכורדי בעיראק וכן במזרח התיכון ויבשת אפריקה. לפי הודעת המטה, במדינות אלה קיים חשש כי איראן תנסה לפעול בדרך זו נגד יעדים ישראליים.

עוד הוסיפו במטה ללוחמה בטרור כי בלי קשר ישיר לתכניות הנקמה של איראן, ארגוני הג'יהאד העולמי, בדגש על ארגון המדינה האסלאמית (דאעש), מפגינים מוטיבציה גבוהה להוציא לפועל פיגועים בהמשך לפיגועים שאירעו לאחרונה בצרפת, אוסטריה וגרמניה. בנוסף לכך, הדגישו כי נשמעות קריאות מצד גורמי ג'יהאד עולמי, לפגיעה בישראלים וביהודים.

מוחסן פחריזאדה, אבי תכנית הגרעין הצבאית של איראן. -, אתר רשמי
האיראנים ינסו לנקום על החיסול. מוחסן פחריזאדה/אתר רשמי, -

איחוד האמירויות ובחריין הן שתי מדינות "ירוקות" אליהן ישראלים יכולים לטוס ללא צורך בבידוד עם שובם לישראל. לפי ההערכות, עשרות אלפי ישראלים תכננו לבלות את חופשת חנוכה בדובאי. השבוע יצאו הטיסות המסחריות הראשונות של חברות תעופה ישראליות לדובאי ובשבועיים הקרובים היו צפויות יותר ממאה טיסות מישראל לדובאי.

איחוד האמירויות ובחריין פרסמו גינויים רשמיים לחיסול פחריזאדה והדגישו כי יש למנוע הסלמה. בכירים בשתי המדינות הללו אמרו כי אחת הסיבות לפרסום הגינויים הייתה רצון של איחוד האמירויות ובחריין להרחיק את עצמן מהחיסול מחשש לתגובה איראנית נגדן.

טיסה ראשונה מישראל לאמירויות, 31 באוגוסט 2020. רויטרס
האמירויות ובחריין מתרחקות מהחיסול. מטוס אל על בדרך לאמירויות/רויטרס

במטה הבהירו כי מועדי החגים הנוצריים, במהלך דצמבר 2020 וינואר 2021, עלולים להיות אטרקטיביים לפעילות חבלנית עוינת באירופה. הם קראו לציבור המתכנן לבקר בחו"ל לגלות ערנות מוגברת, להישמע להנחיות הביטחון של השלטונות המקומיים, להתרחק מאזורים הומי אדם ולהימנע משהייה במתחמים ציבוריים שאינם מאובטחים או בסביבת מוסדות שלטון.

האזהרה הכללית לציבור מגיעה בהמשך לאזהרה ששיגר מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, לכל נציגויות ישראל בעולם, ובה ביקש להגביר למקסימום את רמת הערנות והכונות הביטחונית מחשש לתגובה איראנית לחיסול של אבי תכנית הגרעין האיראנית. על המברק של אושפיז דווח לראשונה בכאן.

מטוס של חברת איתיחאד איירווייז. -, אתר רשמי
חשש לפגיעה בישראלים. מטוס של חברת איתיחאד איירווייז מהאמירויות/אתר רשמי, -

בימים שעברו מאז החיסול השמיעו בכירים שונים באיראן איומים לתגובה על החיסול. בהלווייתו של פחריזאדה, שהתקיימה השבוע, שר ההגנה אמיר חתאמי אמר כי "האויב עשה טעות בחיסול הזה". עלי שמחאני, מזכ"ל המועצה העליונה לביטחון לאומי, הפנתה את האחריות לישראל, שלטענתו השתמשה ב"מכשירים אלקטרוניים" כדי לחסל את פחריזאדה.

מחוץ לפרלמנט בטהראן התכנסו בשבת מפגינים וקראו גם הם לנקמה בישראל. המוחים שרפו את דגלי ישראל וארצות הברית, ובין היתר הניפו שלט שעליו נכתב בעברית "נקמה פירושה שתל אביב תישרף באש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully