וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של הנער קיבלה ההודעה על המשפט החוזר בהתרגשות: "50% צדק"

8.12.2020 / 14:33

קרוביו של יוסף, שהורשע ברצח ב-2009 על סמך ראיות שנפסלו, תיארו את תחושת ההקלה בעקבות פסיקת העליון ואת היערכותם למלחמה מחדש על חפותו. "זה לא אבן שקצת זזה מהלב, זה הר. נשאר עוד שלב קשה אבל נתגבר עליו", אמרו. הסיפור נחשף לראשונה בוואלה! NEWS

בווידאו: העליון דן בבקשת רומן זדורוב למשפט חוזר/צילום: רוני כנפו

משפחתו של יוסף, הנער מג'לג'וליה שהורשע ברצח על בסיס ראיות שנפסלו וסיפורו נחשף בוואלה! NEWS, קיבלה הבוקר (שלישי) את הבשורה כי יזכה למשפט חוזר, והתרגשות אחזה בהם. קרוביו מספרים כי בעצם ההחלטה של בית המשפט העליון יש כבר עשיית צדק ותיקון חלקי. כעת, הם מתכוננים לשלב הבא - המלחמה מחדש על חפותו.

"זה לא אבן שקצת זזה מהלב, זה הר", אמר דודו של יוסף בשיחה עם וואלה! NEWS. "אתה לא מתאר לעצמך כמה חיכינו לזה. עצם זה שקיבלו את בקשת המשפט חוזר, יש בזה כבר 50% או 60% צדק. עכשיו נשאר עוד שלב, שהוא קשה, אבל נתגבר גם עליו".

"ההרגשה היא מאוד טובה, ואנחנו מקווים לטוב. מקווים שהאמת תצא לאור", תיארו שני דודים אחרים. "אנחנו מרגישים שנעשה לו עוול. זה ב-100%".

ירי לעבר אוטובוס במשולש. באדיבות אתר Panet.co.il,
האוטובוס בו נרצח אמג'ד שהאוואנה ביריות ב-2009/באדיבות אתר Panet.co.il

הבוקר פסק שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, כי יוסף, שהורשע ברצח אמג'ד שוואהנה בן 15 מכפר קאסם שנורה למוות באוטובוס ב-2009, יזכה למשפט חוזר. בהחלטתו של הנדל נכתב כי "נסיבות המקרה שלפניי עשויות להעלות חשש ממשי לעיוות דין".

האירוע בגינו הורשע יוסף אירע סמוך לכפר קאסם ב-8 באוקטובר 2009, אז צרור של עשר יריות מרובה קלצ'ניקוב, שנורו ממארב, חדרו לאוטובוס שהסיע תלמידים בחזרה מבית הספר. מהירי נהרג שהאוואנה, ותלמיד נוסף - סלימאן - נפצע באורח קשה.

דודיו של הנער משוכנעים שאחיין שלהם לא ביצע את המעשה בו הורשע, ומספרים על ההתעלמות מעדויותיהם מיום הרצח. "אני ואח שלי באותו יום, כמעט באותו שעה של המקרה דיברנו עם יוסף בטלפון שהיה בבית שלו (הטלפון הקווי)", אמרו. "הוא היה בכלל בבית. אנחנו בטוחים בזה ב-100%. אמרנו את זה גם, אבל לא רצו לשמוע. גם השכנה אמרה שראתה אותו בבית מהחלון שלה, ולא רצו לשמוע. תפרו לו תיק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמג'ד שוואהנה, בן ה-15 שנרצח באירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בסנגוריה הציבורית בירכו על ההחלטה הנדירה, והביעו שביעות רצון. "קיבלנו בשמחה ובקורת רוח רבה מאוד את החלטת בית המשפט העליון (כב' השופט הנדל) להעניק משפט חוזר ליוסף, שנתון במאסר למעלה מתשע שנים בגין הרשעתו כקטין בעבירת רצח", מסרו עורכי הדין איתן מעוז ומור הרניק-בלום מהפורום לתיקון הרשעות שווא, בהודעה משותפת עם עו"ד מורן כרמון מהסנגוריה הציבורית. "כפי שבית המשפט העליון התרשם, אכן קיים חשש כבד כי היא הרשעתו את עצמו ברצח היא הרשעה מוטעית".

לדבריהם, הבקשה למשפט חוזר "מצביעה על כך שההרשעה מתבססת על ראיות שהוכרזו במשפט מקביל כלא קבילות ולא מהימנות בשל פגמים חמורים מאוד בחקירת העדים, אשר גרמו להתקיימותו של עיוות דין חמור".

עוד אמרו כי ההחלטה להודות בטעות אפשרית של המערכת אינה ביטוי של חולשה. "עוצמתה של מערכת המשפט הישראלית נמדדת גם ביכולתה לבחון מחדש גם החלטות חלוטות שגרמו לעיוות דין - וזאת ללא מורא ציבורי וללא שום משוא פנים - וטוב שכך נעשה" מסרו. "הפורום למניעת הרשעות שווא הוא מוסד התנדבותי חשוב המאגד סנגורים מעולים שתורמים מזמנם למטרה חשובה זו, ואנו שמחים על ההישג המשפטי הנדיר שהושג בשום פורום זה - למען יציבותה של מערכת המשפט של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully