וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט בית המשפט העליון מני מזוז הודיע על פרישתו

7.12.2020 / 17:44

המשפטן הוותיק שכיהן בשורת תפקידים, בהם היועץ המשפטי לממשלה, יפרוש בחודש אפריל "מטעמים אישיים" ארבע שנים לפני המועד המתוכנן. "מודה על ההזדמנות שניתנה לתרום לקידום שלטון החוק ולשמירה על ערכי הדמוקרטיה בישראל"

בווידאו: בג"ץ דן בעתירות נגד מבנה הממשלה/צילום: לע"מ

שופט בית המשפט העליון מני מזוז הודיע היום (שני) על פרישתו, לאחר יותר משש שנים על כס השיפוט וארבע שנים טרם מועד הפרישה המתוכנן בגיל 70. מזוז מסר את הודעתו לנשיאת העליון, השופטת אסתר חיות ולשר המשפטים, אבי ניסנקורן. מועד פרישתו נקבע ל-30 באפריל בשנה הבאה. ממזוז נמסר כי ההחלטה נלקחה מסיבות אישיות.

"בתום שש וחצי שנות כהונה בבית המשפט העליון וכארבעים שנה שאותן הקדשתי לשירות הציבורי הגעתי מטעמים אישיים לכלל החלטה לסיים את כהונתי כשופט בית המשפט העליון", נמסר בהודעת הפרישה של מזוז.

המשפטן הוותיק הודה "לנשיאה, לחברותיי וחבריי השופטות והשופטים על ההזדמנות שניתנה לי לכהן לצידם ולתרום יחד עמם לקידום שלטון החוק ולשמירה על ערכי הדמוקרטיה בישראל". מבית המשפט העליון נמסר כי הנשיאה חיות ושר המשפטים "הביעו צער על פרישתו הצפויה של השופט מזוז ומאחלים לו הצלחה". על פי בקשתו של מזוז, מועד פרישתו נקבע לתאריך ה-30 באפריל בשנה הבאה.

שופט בית המשפט העליון מני מזוז במשפטו של מיקי גנור, תיק 3000, בית המשפט העליון בירושלים 22-במרץ 2019.. יונתן זינדל, פלאש 90
שש וחצי שנות שיפוט. מזוז/פלאש 90, יונתן זינדל

מזוז, יליד העיר ג'רבה שבטוניסיה, הגיע לארץ ב-1956 בגיל שנה עם משפחתו שהשתקעה בעיר נתיבות. הוא השלים את לימודיו התיכוניים בישיבה תיכונית מרום- ציון בירושלים והתגייס לחיל השיריון, שם שירת בין השנים 1976-1973 כמפקד טנק.

ב-1980 הוא השלים את לימודי המשפטים שלו באוניברסיטה העברית בירושלים ובמקביל התמחה בבית המשפט העליון, וכן במחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה. ב-1981, הוסמך כעורך דין והחל לעבוד בפרקליטות המדינה כפרקליט, תפקיד שאותו מילא עד 1994, אז מונה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה. הוא המשיך בתפקיד כעשר שנים וב-2004 מונה ליועץ המשפטי לממשלה בממשלתו של אריאל שרון, תפקיד בו כיהן עד 2010.

כהונתו כיועמ"ש הייתה מהסוערות שידעה מערכת היחסים בין הפוליטיקאים למערכת המשפט בישראל, ובמהלכה קיבל החלטות קשות וחסרות תקדים, בהן העמדתו לדין של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בעבירות של שוחד והפרת אמונים, וכן הגשת כתב האישום נגד הנשיא לשעבר משה קצב, שהורשע באונס.

משה קצב בבית המשפט , ערעור על פסק דינו, נובמבר 2011. עומר מירון
קיבל החלטות קשות. קצב בדיון בערעור על פסק דינו, 2011/עומר מירון

אחרי שסיים את תפקידו כיועמ"ש שימש מזוז כמרצה מן החוץ באוניברסיטאות תל אביב והעברית ובשנת 2014 נבחר על ידי הוועדה למינוי שופטים לכהן כשופט בבית המשפט העליון, תפקיד אותו מילא במשך שש וחצי שנים שיגיעו לסיומן בחודש אפריל הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully