וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל בארה"ב: חזרה להסכם הגרעין - יותר מדאיג מ-F-35 לאמירויות

7.12.2020 / 17:06

בריאיון משותף עם השגריר האמירתי בוושינגטון, יצא דרמר נגד הכוונה לשוב לעסקה עם טהראן - כפי שאותת ביידן - וקרא לממשל הנכנס לשתף את מדינות האזור בגיבוש הסכם חדש שיתייחס גם לתוקפנות האיראנית. "מכירת המטוסים לא תפגע במחויבות האמריקנית ליתרון האיכותי של ישראל"

בווידאו: פומפאו מכריז על מכירת עשרות מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות/צילום: רויטרס

שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, אמר היום (שני) בריאיון משותף עם יוסוף אל-עוטייבה, שגריר איחוד האמירויות בוושינגטון, כי מכירת המטוסים המתקדמים מדגם F-35 לאיחוד האמירויות הערביות מעוררת פחות דאגות באבו דאבי ובירושלים מהכוונה לחזור להסכם הגרעין עם איראן. דרמר יצא נגד הכוונה של ממשל ביידן לשוב להסכם המקורי, והביע תקווה שהאינטרסים של ישראל יילקחו בחשבון אם יתגבש הסכם חדש בין וושינגטון לטהראן.

בראיון לערוץ האמריקני MSBNC, הבהיר דרמר כי "מה שבגללו אני לא ישן בלילה זה לא עסקת המטוסים עם איחוד האמירויות אלא שמישהו עלול לחזור להסכם הגרעין עם איראן - כי זה משטר שמחויב להשמדת ישראל ולערעור היציבות המזרח התיכון".

שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר מדבר עם התקשורת במגדל טראמפ 17 נובמבר 2016. AP
"העסקה לא תפגע במחויבות האמריקנית לישראל". דרמר,/AP

דרמר גם רמז לברית החדשה שנרקמת במזרח התיכון בין המדינות הסוניות מהמפרץ וישראל, אל מול הציר שמובילה טהראן. "ישראל וכל המדינות באזור מתנגדות לחזרה להסכם הגרעין", אמר. "אנחנו מקווים שהממשל החדש ידבר איתנו ועם שאר מדינות האזור כדי לגבש הסכם חדש שימנע מאיראן לפתח נשק גרעיני אבל יטפל גם בתוקפנות האיראנית באזור".

לעומת זאת, השגריר בוושינגטון הדגיש כי "ישראל חושבת שעסקת ה-F35 עם איחוד האמירויות לא תפגע במחויבות האמריקנית לשמירה על היתרון הצבאי האיכותי של ישראל במזרח התיכון".

מטוסי ה"אדיר" (F – 35). דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
פחות מדאיג מההסכם. מטוס F-35 של חיל האוויר/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

הראיון מגיע ברקע דבריו של ביידן בריאיון לניו יורק טיימס שהתפרסם בשבוע שעבר, בו שב נשיא ארצות הברית הנבחר על עמדתו כי אם איראן תשוב לקיים את מחויבויותיה בהסכם הגרעין, ארצות הברית תצטרף אליו מחדש כעמדת פתיחה להמשך המשא ומתן, ותסיר את הסנקציות שהטיל ממשל טראמפ מאז שפרש מהעסקה ב-2018.

"זה הולך להיות קשה, אבל כן", אמר ביידן, כשנשאל אם הוא עדיין מחזיק בעמדה שהציג במאמר שפרסם ב-CNN בספטמבר. הוא טען כי למרות תכנית הטילים ופעולות אחרות של איראן, "הדרך הטובה ביותר להשיג יציבות מסוימת באזור" היא דרך הסכם הגרעין מ-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully