וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד בית אבות בחיפה חשוד בתקיפת קשישה: "ביקשה שיעזור, והוא הרביץ לה"

6.12.2020 / 16:41

באסם חמאיסי, תושב כפר כנא בן 54, נעצר אחרי שהדיירת בת ה-82 סיפרה לבתה כי נהג בה באלימות בכמה מקרים שונים. לדבריה, המקרה האחרון היה קשה מהרגיל: "הוא הכניס לה אגרופים, היא מתקשה להזיז את היד". מנהלת בית האבות הכחישה: "זו לא פעם ראשונה שהיו לה תלונות שווא"

בווידאו: הארכת מעצר לחשוד באונס קשישה בחיפה/צילום: יואב איתיאל, עריכה: איתי עמרם

משטרת חיפה עצרה אמש עובד בבית האבות הסיעודי "נוף הגפן" בעיר, בחשד שתקף קשישה המתגוררת במקום. בתה של הדיירת בת ה-82 מקריית אתא הזעיקה משטרה בשעות הבוקר, לאחר שסיפרה לה כי הוכתה. מעצרו של העובד, באסם חמאיסי תושב כפר כנא בן 54, התרחש כשהגיע למשמרת. היום (ראשון) בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרו ביממה.

"בבוקר אימא שלי התקשרה כשהיא בוכה. אני בחיים לא שמעתי אותה בוכה ככה חוץ מאשר כשסבתא שלי נפטרה", סיפרה בתה לוואלה! NEWS. "היא אמרה לי שקיבלה מכות, שהרביצו לה. ישר אמרה לי את השם. הגעתי מיד מהקיבוץ בצפון והגיעו גם האחים שלי".

"לאחרונה היא אמרה כמה פעמים שיש לה משהו שהיא לא רוצה להגיד, ואז כששאלתי מה - אמרה לי שהוא דוחף אותה כל הזמן", הוסיפה. "אני לא יודעת למה דבר כזה קורה, סך הכול לאחרונה המטפלים שם היו נחמדים והיה לה כיף שם, ואני עכשיו מכה על חטא למה לא התייחסתי לזה".

קשישה שהוכתה לכאורה בבית אבות נוף הגפן בחיפה. -, אתר רשמי
"מתקשה להזיז את היד". חבלה שנגרמה לקשישה/אתר רשמי, -

לדבריה של הבת, המקרה האחרון היה קשה מהרגיל. "בשבת בבוקר זה היה אחרת, והיא ישר אמרה את זה. היא אמרה לי שהוא הכניס לה מעין אגרוף לכתף וליד, וכשהיא דיברה איתי היא בכתה תוך שאמרה שזה כואב לה. היא מתקשה להזיז את היד. זה ככל הנראה קרה בלילה כשהיא קראה לו כדי שהוא יבוא לעזור לה. חטף קריזה שלא נתנה לו לישון והכניס לה מכות", סיפרה.

"שמעתי שיש בצוות כאלה שאומרים שהיא דמנטית ומתלוננת סדרתית. זה לא נכון", המשיכה. "לו פעם אחת היו מתייחסים לא היה צריך להתלונן שוב ושוב. היא שבע שנים שם וזו פעם ראשונה שקורה דבר כזה. הם טוענים שהמכה עליה היא מכה ישנה. יש עליה סימן בבירור. הם אומרים שזה מתרופות שקיבלה, אבל היא לא מקבלת את התרופות משם, וגם ביום שלישי לא היה עליה סימן כזה".

עוד בוואלה!

לא היה מי שיספור את המתים: כך כשל משרד הבריאות בטיפול בבתי אבות בקורונה

לכתבה המלאה

"אולי הטעות שלי היא שלא מיד לקחתי אותה לבית חולים", הוסיפה, "אימא שלי מכל המהומה ומהפחד והלחץ לא רצתה כלום. רצתה לעלות לישון. זה מאוד קשה כי תזכור שבגלל הקורונה אנחנו רואים אותה רק פעם בשבוע, ביום שלישי, לעשרים דקות".

העובד מכחיש את החשדות נגדו. עורכת דינו, שרית גולן, המייצגת את אותו מטעם הסניגוריה הציבורית, טענה כי "מדובר במטופלת מורכבת", וכי "לדבריו הרופא של בית האבות והמטפלים הנוספים יכולים לתמוך בגרסתו, כי לא הכה אותה".

גולן תמהה :"לא ברור מדוע לקח למשטרה 24 שעות לעצור אותו", ועתרה לשחרר אותו כבר היום. אבל, השופט זאיד פלאח קבע כי קיים חשד סביר כי החשוד עבר את העבירה המיוחסת לו וכן כי "קיים חשש כי בשחרורו ישבש הליכי חקירה, ויסכן את ביטחון המתלוננת".

בית האבות: "לא פעם ראשונה שהיו תלונות שווא"

בלה מילוסטוב, מנהלת בית האבות, הכחישה את הדברים. "אין עליה שום סימנים של אלימות. אני בטוחה שהוא ישוחרר כבר היום כי אין שום דבר", טענה. "אנחנו כאן מגנים על כל מטפל ומטופל, ומטפלים ממש ביד ברזל בכל מקרה של אלימות. כל הצוות נבדק. הצוות הבכיר הוא צוות של שנים רבות. לגבי החולה הזו, זו לא פעם ראשונה שהיו תלונות שווא ואנחנו לא פעם ראשונה מטפלים בתלונות של הגברת".

"אני כועסת שלוקחים מידע בלי בירור. אתמול בבוקר התחלנו בבירור אחרי שנודע לנו שקיימת תלונה והיום ועדת אלימות ממשיכה בבירור מורחב. במוסד הזה לא היה שום אירוע אלימות עם הוכחות ויש לנו ממש מעקב ברזל אחרי כל אירוע ואירוע. מדובר בעובד ותיק שעובד המון שנים. פה לא נותנים לאף אחד להישאר במוסד אם רק יש חשד לאלימות", המשיכה, אך הוסיפה כי "בחדרים אין מצלמות. יש מצלמות בפרוזדורים ובתחנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully