וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום קוריאה יש אובססיה לבחינות לאוניברסיטה. השנה נוספה לה הקורונה

3.12.2020 / 12:37

במדינה שבה מוסד הלימודים שלך משפיע על הכול, הבחינות השנתיות הן אירוע מלחיץ במיוחד. השנה, כשהלימודים המקוונים הגדילו את הפערים, העול כבד עוד יותר וחצי מיליון תלמידים נדרשים לעטות מסיכה לאורך כל הבחינה. "מקווה שכולם יימנעו מטעויות ויקבלו תוצאות טובות"

בווידאו: קוריאה הדרומית מחמירה את ההגבלות בעקבות עלייה בתחלואה/צילום: רויטרס

מאות אלפי סטודנטים דרום קוריאנים עם מסיכות, כולל 35 חולי קורונה, ניגשו היום (חמישי) לבחינות הכניסה הקשוחות לאוניברסיטאות, למרות התפרצות מחודשת שאילצה את הרשויות להחמיר את כללי הריחוק החברתי. על פי משרד החינוך, 493,430 סטודנטים ניגשו לבחינה בכ-1,380 אתרים ברחבי המדינה, כולל בבתי חולים ובמתקנים רפואיים אחרים, שבהם 35 החולים ומאות נבחנים אחרים שבבידוד ישבו בנפרד מאחרים.

הבחינה השנתית, הנקראת "סונוונג", או מבחן היכולת הלימודית בקולג', היא בעלת חשיבות אדירה עבור סטודנטים רבים במדינה שלה יש אובססיה לחינוך. העבודה, המעמד החברתי ואפילו הזוגיות תלויים לעתים קרובות באוניברסיטה שבה למדת.

משרדי ההגנה והיבשה אמרו כי הם אוסרים זמנית על תרגילים צבאיים ועוצרים את התנועה האווירית, כדי להפחית את הרעש במהלך חלקי האזנה שבשפה האנגלית לאורך הבחינה, כפי שעשו בשנים האחרונות. משרדי ממשלה וחברות פרטיות רבות ביקשו מעובדיהם להגיע מאוחר, והבורסה עיכבה את פתיחתה על מנת לפנות את הדרכים עבור הנבחנים.

תלמידים במבחני כניסה לאוניברסיטה בתיכון בסיאול, קוריאה הדרומית, 3 בדצמבר 2020. AP
הצבא הפסיק אימונים כדי למנוע רעש. בחינה בתיכון בסיאול, היום/AP

המבחן השנה היה אמור להיערך בחודש שעבר, אך עוכב בגלל התפרצות הנגיף. מומחים טוענים כי הלימודים המקוונים הגדילו את הפערים בין התלמידים המצטיינים לבין אלו עם הישגים נמוכים יותר, בשל צמצום האינטראקציה עם המורים, הסחות דעת ברשת וקשיים טכניים.

"אילו הבחינה הייתה מתעכבת שוב, ילדינו היו מרגישים לחץ פסיכולוגי גדול יותר. אני חושבת שזה מזל שהבחינה מתקיימת עכשיו", אמרה קים סון-ווה, אמו של אחד הנבחנים. "אני מקווה שכולם יימנעו מטעויות, יעשו כמיטב יכולתם ויקבלו תוצאות טובות".

מחוץ למרכז בחינות זמני שהוקם בתיכון בסיאול, אימהות חיבקו את ילדיהן וטפחו על גבם לפני שנכנסו. "אל תהיה לחוץ, בהצלחה!", צעקה אחת, ואילו אחרת צרחה: "תתעודד!".

תלמידים במבחני כניסה לאוניברסיטה בתיכון בסיאול, קוריאה הדרומית, 3 בדצמבר 2020. AP
1,383 מרכזי בחינות. תלמידים נבחנים בתיכון בסיאול, היום/AP

התלמידים נדרשו לעבור בדיקות חום עם כניסתם למבחנים, לעטות מסיכות לאורך כל הבחינה ולשמור על מרחק זה מזה. עליהם היה להביא מים בעצמם וארוחת צהריים, מכיוון שהם אינם מורשים להשתמש בקולרים או ברזיות באותם מרכזי בחינות או לצאת לרכוש מזון. אלו שהחום שלהם גבוה נשלחו למרכזי בחינה נפרדים. משרד החינוך אמר כי יש בסך הכול 1,383 מרכזים, עלייה של 198 לעומת השנה שעברה.

בימים האחרונים דחקה ממשלת קוריאה הדרומית בציבור להישאר בבית ולהימנע ככל האפשר ממפגשים חברתיים, כדי לספק סביבה בטוחה לנבחנים. פארק יו-מי, גורם בצוות המאבק בנגיף בסיאול, אמר כי הרשויות ביקשו מהחברות שלפחות שליש מעובדיהן יישארו לעבוד בבית. החשש הוא שהבחינה הארצית תאיץ את התפשטות הנגיף במדינה.

הורים ממתינים לילדיהם הנבחנים לאוניברסיטה בתיכון בסיאול, קוריאה הדרומית, 3 בדצמבר 2020. AP
"מזל שהבחינה מתקיימת עכשיו". הורים מחוץ לתיכון בסיאול, היום/AP

במהלך תדרוך שערך היום, אמר לי סאנג-וון ממשרד הבריאות כי הוא מצטער על כך שהוא צריך לבקש מהתלמידים להיות דרוכים ולהימנע ממפגשים גם לאחר סיום הבחינה בסוף היום. "אני רוצה לנחם את הנבחנים שלמדו ובאים להיבחן במצב קשה במיוחד", אמר לי. "הייתי רוצה לומר לכם לשים בצד את הלחץ ולהינות לגמרי (אחרי המבחן), אבל זה מצער שאני לא יכול להגיד את זה במצב הנוכח".

המדינה הכילה בהצלחה יחסית את הגלים הקודמים בזכות אסטרטגיית המעקב, הבדיקות והטיפול המהירה שלה שזכתה לשבחים בינלאומיים, בשילוב הקפדה של הציבור על עטיית מסיכות. עם זאת, קוריאה הדרומית חווה עכשיו זינוק מחודש במספר המאובחנים מאז שהקלה על ההגבלות בחודש שעבר. בשבוע שעבר הוטלו מחדש הגבלות ריחוק מחמירות בסיאול ובמקומות אחרים.

היום אובחנו 540 מקרים חדשים, ובסך הכול 35,703 מקרים מאז תחילת המגיפה. 529 איש מתו מהווירוס בקוריאה הדרומית, מספר נמוך יחסית בהשוואה למדינות אחרות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully