וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגיפה משתוללת: שיא יומי של 3,157 מתים מקורונה בארה"ב

השיא החדש גבוה ב-20% מזה הקודם, שנקבע באפריל, בזמן שמספר המאושפזים בבתי החולים חצה את המאה אלף בפעם הראשונה. בלוס אנג'לס המיטות לטיפול נמרץ מלאות, וזה עוד לפני השלכות חג ההודיה. לקראת כהונת ביידן, הרפובליקנים והדמוקרטים מתקרבים להסכמה על חבילת סיוע

בווידאו: נאום ביידן בערב חג ההודיה על מחיר הקורונה/צילום: רויטרס

ארצות הברית רשמה שיא יומי של מתים מנגיף הקורונה, עם 3,157 מתים ביממה החולפת. השיא החדש גבוה ב-20% מזה הקודם, שנקבע ב-15 באפריל עם 2,603 קורבנות. לפי אוניברסיטת ג'ון הופקינס, 273,799 מתו מקורונה בארצות הברית מאז פרוץ המגיפה - יותר מבכל מדינה אחרת בעולם.

שיא התמותה היומית נרשם במקביל לפעם הראשונה שבה מספר המאושפזים עם קוביד-19 עלה ליותר ממאה אלף, ומספר הנדבקים החדש היה 200 אלף רק בפעם השנייה מאז פרוץ המגיפה. אלו אפילו לא משקפים את הזינוק הצפוי במספר החולים בעקבות חג ההודיה, שבמהלכו אמריקנים רבים התעלמו מההמלצות והתאספו עם משפחותיהם.

כמה מדינות שכבר הצליחו לשטח את העקומה במהלך הקיץ מתמודדות עם עלייה חדה בתחלואה בשבועות האחרונים, בהם ניו יורק, ניו ג'רזי ומסצ'וסטס. קליפורניה, מוקד מרכזי נוסף של הגל הנוכחי, רשמה שיא מאובחנים יומי של 19,140.

רופאים מטפלים בחולה קורונה בבית חולים בלוס אנג'לס, 19 בנובמבר 2020. AP
"המצב חמור כמו שהיה במרץ". חולה קורונה בבית חולים בלוס אנג'לס/AP

ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גרסטי, אמר כי המיטות בבתי החולים יהיו תפוסות עד חג המולד אם המגמה הנוכחית תימשך. הוא הוסיף כי מספר הנדבקים היומי בעיר גבוה פי שלושה מזה שהיה בתחילת נובמבר. "מצב בריאות הציבור שלנו חמור כפי שהיה במרץ, בימים הראשונים של המגיפה הזאת", אמר.

עוד בוואלה!

ארה"ב מקצרת את תקופת הבידוד לאחר חשיפה לקורונה

לכתבה המלאה

מנהל המרכז לבקרה ולמניעת מחלות, רוברט רדפילד, הזהיר אתמול כי חודשי החורף יביאו ללחץ קיצוני על מערכת בריאות הציבור. מומחי הבריאות מזהירים כי החורף יוביל לעלייה במספר הנדבקים. "העובדה היא שדצמבר, ינואר ופברואר הולכים להיות קשים", אמר, על אף שבקרוב אמורים להיכנס לשימוש חיסונים ראשונים של פייזר ומודרנה.

"אני אפילו מעריך שזאת תהיה התקופה הקשה ביותר בהיסטוריה של בריאות הציבור במדינה הזאת, בעיקר בגלל הלחץ שיהיה על מערכת הבריאות שלנו", הוסיף רדפילד.

בינתיים, לקראת חילופי הממשל בוושינגטון, הדמוקרטים הבכירים בקונגרס אותתו על נכונותם לתמוך בחבילת סיוע של 908 מיליארד דולר - התפשרות משמעותית אחרי חודשים של מבוי סתום מול הרפובליקנים.

במקביל, הנשיאים לשעבר ברק אובמה, ג'ורג' וו. בוש וביל קלינטון התנדבו להתחסן מול המצלמות על מנת לחזק את הביטחון של הציבור, ברגע שמינהל התרופות והמזון (FDA) יאשר את אחד החיסונים של פייזר או מודרנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully