וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי נובמבר קטלני, בארה"ב תולים תקווה באישור קרוב של חיסוני קורונה

1.12.2020 / 21:02

בחודש האחרון נרשמו 4.2 מיליון מאובחנים וכ-36 אלף מתים, ובקרוב אמורים להתקבל אישורים ראשונים לחיסונים. עד שכל האמריקנים יוכלו להתחסן תעבור כחצי שנה, וכשטראמפ מתמקד רק בהפסדו בבחירות, תקופה קשה עוד לפניה ארה"ב. "הדגלים האדומים כאן", מזהירים בקליפורניה

בווידאו: נאום ביידן בערב חג ההודיה על מחיר הקורונה/צילום: רויטרס

ארצות הברית נכנסת לחודש האחרון של השנה בתקווה שיינתן אישור בקרוב לחיסונים המבטיחים לנגיף הקורונה, אחרי שבנובמבר אובחנו 4.2 מיליון מקרים חדשים במדינה, יותר מפי שניים מאוקטובר. זאת בין היתר משום שאמריקנים רבים עדיין מסרבים לעטות מסיכות וממשיכים להתקהל בניגוד לדעת המומחים, גם בזמן חג ההודיה שצוין בסוף השבוע.

המדיניות של נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ מתבססת בעיקר על תחילת השימוש בחיסונים, שעשויים לקבל אישור של ה-FDA ב-10 בדצמבר. אז ידון מינהל המזון והתרפות בבקשת החירום שהגישה חברת פייזר, ושבוע לאחר מכן בזו של מודרנה. אם הן יקבלו אישור, אמריקנים ראשונים יוכלו לקבל חיסונים לפני תום 2020, אף שההתחסנות הנרחבת צפויה רק בעוד כמה חודשים.

בדיקות קורונה בפרובידנס, רוד איילנד, ארה"ב 1 בדצמבר 2020. AP
עד יוני יהיו כ-300 מיליון חיסונים זמינים. בדיקות קורונה ברוד איילנד/AP

חברות בינלאומיות אחרות, כמו אסטרהזניקה וג'ונסון&ג'ונסון, מפתחות גם הן חיסונים. זה הוביל כמה מחברי "מבצע מהירות שיא" של ממשל טראמפ להעריך כי המדינה תהיה מחוסנת עד יוני.

"100% מהאמריקנים שרוצים להתחסן יתחסנו עד אז (יוני). יהיו לנו יותר מ-300 מיליון מנות חיסונים עבור הציבור האמריקני לפי כן", אמר אתמול לרשת MSNBC פול אוסטרובסקי, מנהל האספקה, היצור וההפצה של תכנית החיסונים.

בינתיים, בכירי מערכת הבריאות האמריקנית קוראים לאזרחים להישמע להמלצותיהם ולעצור לבלום את הנגיף שהרג יותר מ-36 אלף איש בנובמבר. בנוסף לכך, בחודש האחרון נרשם שיא במספר המאושפזים החולים בווירוס, עם קרוב ל-93 אלף ביום ראשון האחרון, על פי נתוני רויטרס.

ההשלכות הנרחבות של המגיפה הובילה את המילון מרים-וובסטר לבחור במילה "מגיפה" כמילת השנה, אחרי שהיא זכתה להכי הרבה חיפושים במילון. "לפעמים, מילה אחת מגדירה עידן, וזה קרה בשנה יוצאת הדופן הזו - ויוצאת דופן בצורה קשה", אמר המו"ל של המילון.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חוזר לבית הלבן בוושינגטון לאחר שביקר בקמפ דיוויד. 29 בנובמבר 2020.. רויטרס
עסוק רק בניסיון למנוע את הפסדו. טראמפ/רויטרס

גם לאחר שבוע שבו מתו יותר מעשרת אלפים איש ויותר מ-1.1 מיליון איש אובחנו חיוביים לווירוס, טראמפ נותר ממוקד בניסיונו הנואש להפוך את תוצאות הבחירות לנשיאות שבהן הפסיד לג'ו ביידן. הנשיא הנבחר הבטיח לשים בראש סדר העדיפויות את המאבק במגיפה עם כניסתו לבית הלבן ב-20 בינואר, והבטיח להישמע לעצות המומחים.

ללא מסמך מגובש של הממשל הפדרלי, המדינות מפרסמות הגבלות חדשות או מחודשות על הפעילות העסקית והחברתית. מושל קליפורניה אמר כי הוא עשוי לחדש את ההוראה להישאר בבתים בימים הקרובים, לאחר שמספר המאושפזים בטיפול נמרץ בדרך להגיע לתפוסה מלאה במדינה עד אמצע החודש - ללא שינוי במדינות בריאות הציבור או התושבים.

"הדגלים האדומים מתנוססים באוויר", אמר המושל הדמוקרטי, גווין ניוסאם, בתדרוך מקוון לכתבים. "אם המגמה הזו תימשך, אנחנו ננקוט צעדים דרמטיים, אפילו דרסטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully