וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גננות הצהרונים הפרטיים מחו בת"א וחסמו את צומת עזריאלי "אפשרו לנו לעבוד"

4,000 הצהרונים הפרטיים, בהם לומדים כ-120 אלף ילדים, סגורים מאז חודש ספטמבר. הגננות הפגינו וקראו למשרד האוצר להתערב בנושא ולאפשר את חזרת הצהרונים לפעילות. לטענתן, מדובר באפליה המותירה אלפי הורים ללא פתרון. "אנחנו שירות חיוני - ומובילים אותנו לפשיטת רגל"

מערכת וואלה!

עשרות מפעילות צהרונים פרטיים מחו היום (חמישי) סמוך לקריית הממשלה בתל אביב, בדרישה מהממשלה לאפשר את פתיחתם ועצור את האפליה בינם למגזר הציבורי. הגננות חסמו לזמן קצר את צומת קפלן, וקראו לאוצר להתערב ולאפשר את הפעלת הצהרונים שאינם פועלים מאז ההכרזה על הסגר השני.

הצהרונים הפרטיים, שלא מופעלים על ידי הרשויות המקומיות, "נפלו בין הכסאות". הם לא מפוקחים על ידי אף משרד ושלושת המשרדים הרלוונטיים - העבודה, החינוך והכלכלה - מגלגלים את האחריות מאחד לשני.

לדברי המפגינות כ-4,000 צהרונים פרטיים, בהם כ-120 אלף ילדים בגילאי שלוש עד תשע, לא קיבלו את אישור הממשלה לחזור לעבודה, ולא נוצר עבורם כל מתווה ייעודי שיאפשר את הפעלתם. כמו כן, הן טוענות כי דבר זה מאלץ אלפי הורים להוציא את ילדיהם מהגן בשעה מוקדמת, עוד מהסגר השני לפני כחודש וחצי.




 

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כ-4,000 צהרונים לא קיבלו אישור לחזור לעבודה. ההפגנה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז התפרצות הקורונה בחודש מרץ צהרונים אלה, היו פתוחים במשך חודשיים וחצי בלבד. כעת הם סגורים מאז ספטמבר. מדובר במסגרות שמפעיליהם אוספים את הילדים ממקומות שונים. ייתכן וזאת אחת הסיבות לכך שצהרונים אלה עדיין סגורים, הרי שמדובר ב"ערבוב" של ילדים ממקומות שונים, ללא שמירה על מבנה הקפסולות.

האחריות על הצהרונים הפרטיים נופלת בין משרדי הממשלה השונים. במשרד העבודה והרווחה אמרו שהצהרונים הפרטיים נמצאים תחת פיקוחו של משרד החינוך. אולם, במשרד החינוך מפנים למשרד הכלכלה, שם טוענים שמאז 2016 נושא הצהרונים הפרטיים עבר לפיקוחו של משרד החינוך.

יו"ר פורום הגנים הפרטיים, קרן אוחנה איוס, טענה כי מדובר באפליה. "אנחנו דורשות ממשרדי האוצר והבריאות לאפשר את פתיחת הצהרונים הפרטיים באופן מיידי ולעצור את האפליה בין הסקטור הציבורי לסקטור הפרטי", אמרה. "הצהרונים הפרטיים סגורים מתחילת הסגר השני ועד היום ונמצאים במצוקה כלכלית קשה. אנחנו שירות חיוני - ומובילים אותנו לפשיטת רגל".

עוד בוואלה!

בלי חיבוקים, הילדים מופרדים מהחברים: בגנים מתרגלים למציאות החדשה

לכתבה המלאה

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לטענות כי הצהרונים הפרטיים יכולים לפעול תחת תקנות החינוך, לפיהן: "תלמידים המשתתפים בצהרון, ישהו באותה קבוצה קבועה שעמה שהו בשעות הלימודים. ניתן לצרף יחד תלמידים לקבוצת צהרון קבועה משתי קבוצות קבועות ככל האפשר, ולכל היותר משלוש כיתות אורגניות, ובלבד שמספר התלמידים בקבוצה זו לא יעלה על 28 תלמידים". עוד צוין בהודעת המשרד כי "הוראות תקנת משנה זו לא יחולו על צהרון לתלמידים בכיתות א' ו-ב', כלומר בכיתות אלו אין אפשרות לערבב קבוצות בצהרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully