וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הספר של החגים יופעל בחנוכה עבור הגנים וכיתות א'-ב'

עודכן לאחרונה: 2.12.2020 / 0:03

משרדי האוצר והחינוך סיכמו עם השלטון המקומי על הפעלת המסגרת למשך חמישה ימים, כדי לשמור על רצף הלימודים עבור הילדים תחת מגבלות הקורונה. השתתפות ההורים במסגרות אלה תיקבע על פי האשכול החברתי-כלכלי של יישוב המגורים. גלנט בירך: "בשורה חשובה עבור התלמידים"

בווידאו: אדלשטיין אומר שהתקבלה ההחלטה הנכונה לפתוח את מערכת החינוך/צילום: לע"מ

ילדי הגנים וכיתות א'-ב' יוכלו ללמוד במשך ימי חופשת החנוכה במסגרת תכנית "בית הספר של החגים". זאת לאחר ששרי החינוך והאוצר ויו"ר השלטון המקומי סיכמו היום (שישי) על הפעלת התכנית במשך חמישה ימים.

עלות השתתפות ההורים במסגרות אלה תיקבע על פי האשכול החברתי-כלכלי של יישוב המגורים, כאשר אשכולות 1 עד 4 לא יידרשו לשלם כלל; אשכולות 5 עד 7 ישלמו 20 שקל ליום פעילות; ואשכולות 8 עד 10 ישלמו 30 שקל עבור יום פעילות.

שר החינוך יואב גלנט קרא לאחרונה למורים לבטל את חופשת החנוכה כדי לצמצם פערים לימודיים שהצטברו בעקבות משבר הקורונה ולאפשר להורים לצאת לעבוד. אולם בהסתדרות המורים הביעו התנגדות חריפה לביטול חופשת צוותי ההוראה, היות ומדובר בימי החופש של המורים.

גורם המעורה במהלך אמר כי מלכתחילה לא הייתה כוונה אמיתית להביא את המורים ללמד בחנוכה, אחרי שעבדו גם בסגר. "בפעם הקודמת משרד החינוך הגיע לבית הדין לעבודה כי דרש מהמורים ללמד בקיץ. בית הדין לא קיבל אז את הטענות של משרד החינוך. ברור שכולם היו רוצים שהילדים ילמדו גם בחנוכה, אבל זה עולם אוטופי", טען.

השתתפות ההורים בבית הספר של החגים בחנוכה

  • אשכולות למ"ס 1 עד 4 - לא יידרשו לשלם כלל
  • אשכולות למ"ס 5 עד 7 - 20 שקל ליום פעילות
  • אשכולות למ"ס 8 עד 10 - 30 שקל עבור יום פעילות
פתיחת שנת הלימודים תשפ"א בבית ספר שיפר, פתח תקווה, 1 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
תלמידי כיתה א' בבית ספר שיפר בפתח תקווה בפתיחת שנת הלימודים/ראובן קסטרו

"מאות אלפי ילדים ימשיכו בשגרת הלימודים במהלך חופשת החנוכה הקרובה. זוהי בשורה חשובה עבור התלמידים, שזקוקים לרצף חינוכי וחברתי, ולהוריהם", בירך שר החינוך, גלנט. "הפעלת בתי הספר של החגים בתקופת החנוכה זוהי החלטה נוספת השבה ומציבה את מערכת החינוך בראש סדר העדיפויות הלאומי, כנדרש וכמצופה".

גם שר האוצר, ישראל כץ, בירך על הסיכום. "לאור הסגר הממושך, הקצנו תקציב מיוחד לטובת הפעלת 'בתי הספר של החגים', שיפעל בחופשת חנוכה, כך שהוריהם של מאות אלפי ילדים יוכלו לצאת לעבודה", אמר כץ.

יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, הצטרף לדברים והביע תקווה כי "בתי הספר של החגים יאפשרו לילדים ולהורים שגרה ושפיות לאחר חודשים של למידה מרחוק וסגרים", והבהיר כי "הרשויות המקומיות יהיו מוכנות להפעיל את התכנית בחופשת החנוכה".

שר החינוך יואב גלנט הגיע לבית ספר היסודי ע״ש יצחק שדה בכפר סבא וקיבל בברכה את התלמידים שחזרו היום לבית הספר, 24 בנובמבר 2020. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
"בשורה חשובה עבור התלמידים". גלנט בבית ספר בכפר סבא/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני

ההודעה מגיעה לאחר שלפני כשבועיים וחצי הנחה גלנט את אנשי משרדו לבחון את ביטול חופשת חנוכה במוסדות החינוך. זאת, על מנת לקדם השלמת פערים שהצטברו כתוצאה מהלמידה מרחוק במהלך הסגר וכדי לאפשר להורים לצאת לעבודה בתקופה זו.

ביטול חופשת החנוכה היה מצריך את הסכמתה של הסתדרות המורים, כיוון שמדובר בימי החופשה של עובדי ההוראה. אולם, תחת זאת, בחר משרד החינוך במתכונת האלטרנטיבית של "בתי הספר של החופש הגדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully