וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא קפסולות בכיתות א'-ב': המתווה של משרד החינוך לחזרה ללימודים

עודכן לאחרונה: 11.11.2020 / 12:06

על פי המתווה, תלמידי הכיתות הנמוכות יגיעו לבתי הספר במשך חמישה ימים בשבוע, בעוד תלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב ילמדו באופן משולב מבית הספר ומרחוק. המורים יורשו ללמד תוך מעבר בארבע קפסולות שונות, למעט מורים לחינוך גופני. נתניהו ידון באפשרות להטלת עוצר לילי

בווידאו: נתניהו בביקור בבית ספר בירושלים אומר שאם תהיה עלייה בתחלואה ההקלות יעצרו/עריכה: ניר חן

משרד החינוך פרסם הבוקר (רביעי) את המתווה המסתמן להמשך החזרה המדורגת ללימודים. על פי התכנון, כיתות א'-ב' ילמדו בכיתות מלאות במשך חמישה ימים בשבוע לאורך חמש שעות, בעוד כיתות ג'-ד' ימשיכו בהתאם למתווה הקודם - למידה בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים למשך חמישה ימים.

בכיתות ה'-ו' ילמדו גם כן בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים, ולמשך לפחות שלושה ימים בשבוע ו-14 שעות שבועיות. גם בכיתות י"א-י"ב ילמדו באותן הקבוצות, לפחות יומיים בשבוע.

המתווה גובש על ידי צוות בין משרדי בהובלת שר החינוך יואב גלנט, ובהשתתפות שר המדע יזהר שי, השר להשכלה גבוהה זאב אלקין, סגן שר הבריאות יואב קיש ובכירים נוספים. את המתווה אישר בשבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא כפוף לאישור קבינט הקורונה. לפי תכנית היציאה מהסגר, שלב ההקלות הבא היה אמור להיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב.

נתניהו יכנס היום בצהריים דיון על המשך פתיחה אפשרית של מערכת החינוך. בהמשך יקיים דיון נוסף בנושא האפשרות להטיל עוצר לילי כדי להתמודד עם העלייה במקדם ההדבקה בנגיף הקורונה. בדיון ישתתפו כמה שרים ונציגי משרדי הבריאות, האוצר וביטחון הפנים.

מתווה משרד החינוך לחזרה ללימודים

  • כיתות א'-ב': למידה במשך 5 ימים בשבוע, בכיתות מלאות
  • כיתות ג'-ד': למידה במשך 5 ימים בשבוע בקפסולות
  • כיתות ה'-ו': לפחות 3 ימים בשבוע מבית הספר בקפסולות
  • כיתות י"א-י"ב: לפחות יומיים בשבוע מבית הספר בקפסולות
  • מורים יורשו ללמד בארבע קפסולות בלבד
תלמידים בבית ספר יסודי ׳נתן יונתן’ בפתח תקווה 4 במאי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
החזרה המדורגת לשגרה נמשכת. בית ספר בפתח תקווה/ראובן קסטרו

כל מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין ארבע קבוצות קבוצות לכל היותר, למעט מורים לחינוך גופני שיוכלו ללמד במספר קבוצות גדול יותר - כל עוד השיעורים מתקיימים במרחב הפתוח תוך עטיית מסיכה ושמירה על מרחק.

במסגרת המתווה, תלמידי כיתות א'-ב' המשתתפים בצהרון ישהו באותה כיתה שעמה היו בשעות הלימודים, ללא מעבר בין קבוצות. בכיתות ה'-ו' ילמדו התלמידים בקבוצות קבועות, ובכיתות הגבוהות יוכלו לעבור בין שתי קבוצות לכל היותר.

באשר לפעילות בשטח פתוח, ניתן יהיה לקיימן בהשתתפות עד 19 תלמידים בכל קבוצה. הסעות יתקיימו ללא שינוי.

פתיחת שנת הלימודים תשפ"א בבית ספר שיפר, פתח תקווה, 1 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
פעילות בשטח פתוח - עד 19 תלמידים. בית ספר בפתח תקווה/ראובן קסטרו

חזרתן הצפויה של כיתות ה'-ו' ללימודים מוסיפה אתגרים חדשים למנהלי בתי הספר היסודיים, עקב הגדלת מספר הקפסולות באופן משמעותי. העובדה שכל מורה רשאי ללמד בארבע קפסולות בלבד תקשה על בניית מערכת שעות ותוביל לכך שחלק מהמקצועות יילמדו רק בזום ולא פרונטלית. כך, אם לדוגמה יש מורה למוזיקה אחת לכל השכבות, לפי המתווה שפורסם היום היא תוכל ללמד אך ורק בשתי כיתות (ארבע קפסולות).

אתגר נוסף הוא מספר כיתות הלימוד הפיזיות, שלא יספיק עקב פיצול כל כיתה לשתי קפסולות. במשרד החינוך מסרו כי "הלמידה תתבצע במבנה מוסד החינוך. בהיעדר מקום בבית הספר ובכדי לתת מענה ללמידה פיזית, ניתן ללמוד במבנים שאינם חלק ממבנה בית הספר, אך ורק באישור עם הפיקוח ובתיאום עם הרשות המקומית ובכפוף להנחיות המשרד".

עוד בטרם אישור המתווה, מנהלי בתי ספר הביעו דאגה מיישומו. "המנהלים ביקשו לקבל את המתווה שבוע לפני החזרה ללימודים, על מנת להיערך מראש, זה כבר לא יקרה", טענה סמדר מורס, מנהלת בית ספר נופים בתל אביב. "למעשה זה אף פעם לא קורה. שוב נקבל את המתווה בהתראה של יום-יומיים בלבד, ונצטרך לתכנן מחדש את הלמידה לכל בית הספר - מהיום למחר, בפעם המי יודע כמה. אין כאן שום רציונל".

לצורך צמצום פערים: גלנט הנחה לבחון את ביטול חופשת חנוכה

במטרה לקדם השלמת פערים שהצטברו כתוצאה מהלמידה מרחוק במהלך הסגר, גלנט הנחה אתמול את אנשי משרדו לבחון את ביטול חופשת חנוכה במוסדות החינוך.

ביטול חופשת החנוכה בשכבות אלה יצריך את הסכמתה של הסתדרות המורים, כיוון שמדובר בימי החופשה של עובדי ההוראה. גורם במשרד החינוך אמר אמש לוואלה! NEWS כי אם לא יתקבל אישור של יו"ר הסתדרות המורים, ניתן יהיה לקיים בימים אלה למידה במתכונת של "בתי הספר של החופש הגדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully