וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים לאזורים מוגבלים אישרה: סגר יוטל על שפרעם ל-4 ימים

2.12.2020 / 19:36

בעקבות המלצת משרד הבריאות, החליטו השרים גם להאריך את ההכרזה על יפיע ואום אל-פחם כאזורים מוגבלים למשך שלושה ימים נוספים, וביטלו את ההכרזה על עראבה כאזור מוגבל

מנכ"ל משרד הבריאות מעריך שיש סיכוי להגבלות בחנוכה אם התחלואה תעלה/צילום: לע"מ

ועדת השרים לאזורים מוגבלים אישרה הערב (רביעי) את המלצות משרד הבריאות להכריז על שפרעם כאזור מוגבל למשך ארבעה ימים. כמו כן, אישרו בוועדה להאריך את ההכרזה על יפיע ואום אל-פחם כאזורים מוגבלים למשך שלושה ימים נוספים, וביטלו את ההכרזה על עראבה כאזור מוגבל.

לפי החלטת השרים, סגר יוטל על שפרעם החל ממחר בשעה 17:00, עד ליום שני בשעה 17:00. העוצר שהוטל בימים האחרונים יימשך לשלושה ימים נוספים בכפר יפיע שליד נצרת ובאום אל-פחם - עד ליום ראשון בשעה 17:00. עראבה, שהוגדרה כאזור מוגבל עד עתה, תוסר מרשימת היישובים שעליהם הוטל סגר.

סגר בשכונות חב"ד ורוטנר בקרית מלאכי, 10 ביולי 2020. ניב אהרונסון
שוטר חוסם צירי תנועה באכיפת סגר/ניב אהרונסון

לפני קבלת ההחלטה הערב, משרד הבריאות הקשיח את הגדרות הסיווג בתכנית הרמזור, המדרגת את היישובים בישראל בהתאם לרמת התחלואה בהם. קבינט הקורונה אימץ את המלצת המשרד בנושא והיא תיכנס כבר היום לתוקף. על פי השינויים, שמונה יישובים נוספים יצטרפו לרשימת היישובים האדומים, ואילו חמישה נוספו לרשימת היישובים הכתומים.

עוד בוואלה!

ערים אדומות: רשימת אזורים מוגבלים וערים בהן יש רמת תחלואה גבוהה

לכתבה המלאה

בין היישובים האדומים נמנים: קדומים, כפר מנדא, שפרעם, שעב, מג'דל שמס, יפיע, ג'לג'וליה, מג'ד אל-כרום, אכסאל, עיילבון, דבוריה, קלנסווה, בית ג'ן, אום אל פחם, ערערה, דליית אל-כרמל, חורפיש, ריינה, מעלה עירון, רהט, עוספיה, אדרת, מצר וטייבה (בעמק).

בין היישובים הכתומים נמנים ג'ש (גוש חלב), טייבה, ערערה בנגב, משהד, נצרת בוקעאתא, כאוכב אבו-היג'א, כעביה-אבאש חג'אג'רה, מסעדה, אעבלין, יבנה, בענה, כפר כנא, לוד, כפר קאסם, טירה, בועיינה-נוג'ידאת, יאנוח-ג'ת, ערד, סחנין מרר, טימרה, כפר יאסיפ, כסיפה, עין מאהל, עראבה, זרזיר, נתיבו, ג'סר א-זרקא, אבטין, רחלים ודחי.

כך תדעו מה צבע היישוב שלכם

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,182 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-338,591. אתמול התקבלו תוצאות עבור 62,734 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 1.9%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 11,072. בבתי החולים מאושפזים 534 חולים, מתוכם 94 מונשמים ו-266 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,877 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 1,227 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 56,488, מתוכן 2.2% חיוביות לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully