וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרעי-פרייס: אנו בתחילת גל שלישי, מודאגים מהיקף ההדבקות של חוזרים מחו"ל

עודכן לאחרונה: 7.12.2020 / 10:43

ראש שירותי בריאות הציבור הזהירה מפני התפשטות הנגיף, וזאת לפני ההשפעה של פתיחת הקניונים וביה"ס. לדבריה, שבים מחו"ל שלא שומרים על בידוד מגדילים את התחלואה. לפני כן, אמר פרויקטור הקורונה פרופ' אש כי ישראל נמצאת "במצב חירום". 1,227 נדבקים אובחנו ביממה האחרונה

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור אומרת שהגל השלישי התחיל/צילום: לע''מ, עריכה: אסף דרורי

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה הערב (שלישי) כי ישראל נמצאת בתחילתו של הגל השלישי. בתדרוך לתקשורת היא הזהירה מפני מגמת העלייה בתחלואה, והתריעה כי החוזרים מחוץ לארץ שאינם שומרים על בידוד מגדילים את התחלואה.

"היום, לראשונה, עברנו את ה-1,200 מאומתים ליום, בממוצע שבועי אנחנו על 982, וביציאה מהסגר היינו על 630", הזהירה אלרעי-פרייס. היא אף ציינה כי "העלייה הזו לא משקפת את פתיחת הקניונים והחזרה של כיתות ה'-ו', כלומר תהיה עוד עלייה".

בהמשך דבריה, היא הזהירה כי גם "את הגל השני התחלנו כמדינה מאוד ירוקה וההדבקות לאט לאט הם הלכו והתרחבו" וקבעה כי כעת "זה תחילתו של הגל שלישי".

אלרעי-פרייס ציינה את אחת הסיבות לעלייה בתחלואה הנה ישראלים ששבים מחו"ל ואינם מקפידים על בידוד כנדרש. "הדבר הראשון הוא שאנחנו שמים לב שאחוז אחד של חולים שחוזרים מחו"ל נמצאים כמאומתים, ורבים מהם לא שומרים על הבידוד", אמרה. "אנחנו רואים שיש בעיה חמורה של תחלואה מיובאת (מחו"ל), ואנחנו מזהים את זה כמוקד". לדבריה, אף נשקלת אפשרות של הפעלת מלוניות לחוזרים ממדינות ספציפיות.

תדרוך | ד"ר שרון אלרעי-פרייס. -, אתר רשמי
היפוך במגמת התחלואה. אלרעי-פרייס, הערב/אתר רשמי, -

בנוסף לכך, אלרעי-פרייס הבהירה כי בכוונת משרד הבריאות להציג בכינוס קבינט הקורונה את עמדתו באשר להורדה בתחלואה.

היא גם סיפרה כי מתקיימת היפוך של מגמה בתחלואה בין מגזרים השונים. "עד עכשיו רוב התחלואה היתה במגזר הערבי, היום אנחנו רואים 50% במגזר הכללי. 90 יישובים במדינת ישראל משנים מגמה וצבע. זה חמור מאוד", אמרה.

אלרעי-פרייס התייחסה למועד הפצת החיסונים, ואמרה כי "כרגע לא הייתי בונה על החיסון. את החורף הקרוב נעבור כשרוב האוכלוסייה לא מחוסנת. לא נוכל להסיר מגבלות כי אנחנו לא שם. היעילות והמידע הפרטני לגביו עדיין לא נמצא בידנו, ולכן אנחנו צריכים להתנהג בזהירות".

ראש שירותי הבריאות לא ציינה אם מתוכנן סגר בחג חנוכה, אך הבהירה כי עדיין לא גובשה החלטה בנושא. "אין אמירה של משרד הבריאות על סגר בחג חנוכה" אמרה. "אנחנו בודקים כמה אפשרויות, בהן גם סגר לילי. אבל זה בדיונים ושום דבר לא הוחלט".

שיא של חודש וחצי בכמות הנדבקים ביממה

הבוקר, משרד הבריאות עדכן כי 1,227 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת - שיא של חודש וחצי של נדבקים ביממה. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-357,207 איש. אתמול התקבלו תוצאות עבור 57,428 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 2.1%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 10,513. בבתי החולים מאושפזים 507 חולים, מתוכם 99 מונשמים ו-264 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,865 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 985 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 39,774, ומתוכן 2.5% נמצאו חיוביים לנגיף.

בדיקות קורונה במהלך מבצע משותף של עיריית תל אביב- יפו ואיכילוב בביה"ס אליאנס בתל אביב 29 בנובמבר 2020. יותם רונן
בדיקות קורונה בתל אביב, השבוע/יותם רונן

מוקדם יותר היום' ערך ממונה הקורונה' פרופ' נחמן אש' הערכת מצב יומית של משרד הבריאות, שלאחריה אמר כי "אנחנו במצב חירום". הוא הסביר כי "יש עליה בתחלואה יחד עם תחושה בציבור שהקורונה הלכה. נתכנס לחשוב מה הצעדים המידיים שצריך לעשות כהמלצה לקבינט. בינתיים נמשיך את הצעדים האינטנסיביים סביב החקירות, הבדיקות, הבידודים".

סגן שר הבריאות, יואב קיש, התריע גם הוא מפני העלייה החדה בתחלואה. "לצערי אני צופה שבשבוע-שבועיים הקרובים אנחנו נראה את המספרים עולים, כי אנחנו במקדם הדבקה R מעל 1", אמר בראיון לגלי צה"ל.

אושר סגר על דבורייה ועל חמש שכונות ברהט

ברקע הזינוק בתחלואה, ועדת השרים לאזורים מוגבלים אישרה אמש הטלת סגר על דבורייה ועל חמש שכונות ברהט. החל ממחר ולמשך חמישה ימים יוגדרו שכונות 4, 9, 17, 21 ואל-זיאדנה הצפונית וכן היישוב דבורייה שבעמק יזרעאל כאזורים מוגבלים. זאת, בשל התפשטות הקורונה ביישובים אלו.

בנוסף, הוועדה אישרה להאריך את ההכרזות על אזורים מוגבלים: נצרת תוגדר כאזור מוגבל למשך שלושה ימים נוספים - עד ליום שישי בשעה 8:00, וכפר מנדא יוגדר כך למשך חמישה ימים נוספים - עד ליום ראשון בשעה 17:00.

מתווה הקניונים החדש

  • יחס השוהים בכל קניון יהיה אדם ל-15 מ"ר, במקום אדם ל-7 מ"ר
  • בנויות רגילות: אדם לכל 7 מ"ר - ועד 10 לקוחות
  • בחנויות גדולות: אדם לכל 13 מ"א - וללא תקרה מספרית

בנוסף, קבינט הקורונה אישר הלילה במשאל טלפוני את צמצום מספר הקונים בקניונים. זאת, בעקבות העומסים במתחמי הקניות שנפתחו במסגרת פיילוט הקניונים ביום שישי האחרון.

לפי ההחלטה, יחס השוהים בקניון יהיה 1 ל-15 מ"ר, במקום 1 ל-7 מ"ר כיום. כמו כן, בחנויות שגודלן יותר מ-150 מ"ר מספר השוהים יהיה ביחס של 1 ל-15 מ"ר וללא תקרה מספרית. בחנויות קטנות יותר יישאר המתווה הנוכחי - 1 ל-7 מ"ר ועד עשרה אנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully