וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הספר של החגים יוצא לדרך: הגנים יתערבבו, כיתות א' וב' ילמדו בנפרד

מהמסמך שהפיץ משרד החינוך לקראת הפעלת המסגרות בחנוכה עבור תלמידים בגילאי 8-3, עולה כי בצהרונים בגילאי הגן יוכלו ללמוד ביחד ילדים משלוש קבוצות שונות - יותר לעומת ההגבלה הקיימת כעת של עד שתי קבוצות. גורמים בתחום מתחו ביקורת: "מורים רבים לא ירצו לעבוד"

בווידאו: אדלשטיין אומר שהתקבלה ההחלטה הנכונה לפתוח את מערכת החינוך/צילום: לע"מ

משרד החינוך פרסם הערב (שלישי) קול קורא לרשויות לקראת הפעלת "בתי הספר של החגים" בחנוכה. זאת, כדי שאלה יוכלו להיערך להפעלת המסגרות. המסגרת תפעל בכל הארץ בין התאריכים 17-13 בדצמבר עבור גילאי 8-3 (מגילאי הגן עד כיתה ב'). במשרד התחייבו כי המסגרות יפעלו באופן מפוקח ולפי ההנחיות. אולם, לפי המסמך שהפיץ, קבוצות של ילדים בגילאי הגן יוכלו להתערבב בצהרונים.

בהודעת המשרד נכתב כי "הילדים ייהנו ממסגרת איכותית, מבוקרת ומפוקחת, כאשר ההורים ייהנו מחסכון של מאות שקלים והקלה בנטל התשלומים. המסגרת תפעל כפוף להנחיות הבריאות והקורונה".

אולם, עיון במתווה שהופץ מעלה כי ילדים בגילאי גן עשויים להימצא בקבוצה של עד 28 ילדים משלושה גנים שונים, כאשר נכון להיום ילדי הגן "מתערבבים" בצהרון שיכול להיות מורכב משתי קבוצות לכל היותר.

תלמידי כיתות ה-ו חוזרים ללימודים, בי"ס עוזי חיטמן, פתח תקווה, 24 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
בבוקר ילמדו בנפרד, בצהריים יתערבבו. תלמידים חוזרים לבי"ס בפ"ת, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

בכיתות א'- ב', ההפרדה המקורית נשמרת, והמסגרות יופעלו בקבוצות של עד 34 ילדים, ללא אפשרות לפיצול של "כיתת הבוקר". נזכיר כי גם היום תלמידי כיתות א'-ב' לומדים בכיתות מלאות ללא הפרדה לקפסולות.

"נצטרך להרים מפעל כזה שישתתפו בו לפחות כחצי מיליון ילדים תוך שישה ימי עבודה. מה ההיגיון? למה לא לתת 15 ימי עבודה?", אמר גורם בכיר בתחום החינוך בשיחה עם וואלה! NEWS. לדבריו, הרשויות המקומיות יצטרכו לגייס כ-20 אלף אנשים שיפעילו את המסגרות. "למה המדינה נוהגת עם תושביה, אזרחיה ועובדי ההוראה בצורה כזאת?", תהה.

הגורם הוסיף כי "מורים רבים לא רוצים לעבוד בחנוכה. זה לא שהיה להם חופש עד עכשיו, הם עבדו גם בסגר. המורים היותר מבוססים לא ירצו לעבוד בוודאות. לגבי הסייעות והגננות, אמר הגורם כי חלקן "כבר נרשמו לכל מיני סמינרים של ההסתדרות".

חזרה ללימודים בית הספר יסוד המעלה, ראשון לציון 1 בנובמר 2020. ראובן קסטרו
"למה המדינה נוהגת עם עובדי ההוראה בצורה כזאת?". בית ספר בראשל"צ, לפני חודש/ראובן קסטרו

בשישי, שרי החינוך והאוצר ויו"ר מרכז השלטון המקומי סיכמו על הפעלת המתווה לילדי הגנים וכיתות א'-ב', למשך חמישה ימים.

לפי התכנית, עלות השתתפות ההורים במסגרות אלה תיקבע על פי האשכול החברתי-כלכלי של יישוב המגורים, כאשר אשכולות 1 עד 4 לא יידרשו לשלם כלל; אשכולות 5 עד 7 ישלמו 20 שקל ליום פעילות; ואשכולות 8 עד 10 ישלמו 30 שקל עבור יום פעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully