וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות הקשיח את תכנית הרמזור, 8 יישובים נוספים הפכו אדומים

עודכן לאחרונה: 2.12.2020 / 14:49

בהתאם להחלטה, הלימודים בייישובים הכתומים והאדומים לא יתקיימו בכיתות ה'-י"ב. הבוקר משרד הבריאות עדכן כי 1,182 אובחנו ביממה האחרונה בקורונה, בהם 266 חולים במצב קשה

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור אומרת שהגל השלישי התחיל/צילום: לע''מ, עריכה: אסף דרורי

משרד הבריאות הקשיח הבוקר (רביעי) את הגדרות הסיווג בתכנית הרמזור, המדרגת את היישובים בישראל בהתאם לרמת התחלואה בהם. קבינט הקורונה אימץ את המלצת המשרד בנושא והוא ייכנס כבר היום לתוקף.

על פי השינויים, שמונה נוספים יצטרפו לרשימת היישובים האדומים, ואילו חמישה נוספו לרשימת היישובים הכתובים. בין היישובים האדומים נמנים: קדומים, כפר מנדא, שפרעם, שעב, מג'דל שמס, יפיע, ג'לג'וליה, מג'ד אל-כרום, אכסאל, עיילבון, דבוריה, קלנסווה, בית ג'ן, אום אל פחם, ערערה, דליית אל-כרמל, חורפיש, ריינה, מעלה עירון, רהט, עוספיה, אדרת, מצר וטייבה (בעמק).

בין היישובים הכתומים נמנים ג'ש (גוש חלב), טייבה, ערערה בנגב, משהד, נצרת בוקעאתא, כאוכב אבו-היג'א, כעביה-אבאש חג'אג'רה, מסעדה, אעבלין, יבנה, בענה, כפר כנא, לוד, כפר קאסם, טירה, בועיינה-נוג'ידאת, יאנוח-ג'ת, ערד, סחנין מרר, טימרה, כפר יאסיפ, כסיפה, עין מאהל, עראבה, זרזיר, נתיבו, ג'סר א-זרקא, אבטין, רחלים ודחי.

בדיקות קורונה במהלך מבצע משותף של עיריית תל אביב- יפו ואיכילוב בביה"ס אליאנס בתל אביב 29 בנובמבר 2020. יותם רונן
1,182 חיוביים אובחנה ביממה האחרונה/יותם רונן

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,182 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-338,591. אתמול התקבלו תוצאות עבור 62,734 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 1.9%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 11,072. בבתי החולים מאושפזים 534 חולים, מתוכם 94 מונשמים ו-266 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,877 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 1,227 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 56,488, מתוכן 2.2% חיוביות לנגיף.

מסגרות חינוכיות בגיל הרך ובכיתות א-ד' יפעלו גם בסגר

קבינט הקורונה החליט כי פתיחת מערכת החינוך עבור שכבות הגיל מכיתה ה'-י"ב תתבצע בכפוף לצבעי הרמזור של היישוב בו נמצא בית הספר, כך ששכבות אלה יוכלו להיפתח רק בישובים ירוקים וצהובים.

יופעל מנגנון עדכון שבועי לסיווג הצבע הקובע לפתיחת שכבות החינוך מכיתות ה'-י"ב עבור כל יישוב. הנתוניים ייגזרו באופן קבוע ביום רביעי, ויובאו לאישור בקבינט הקורונה. הם ישמשו כציון הקובע לסיווג הרשות עבור פתיחת החינוך ברשות למשך כלל השבוע שלאחר מכן. במהלך תקופה זו , לא יחול שינוי בהנחיות, גם אם הרשות תשנה את צבעה, אלא למול מקרים חריגים בלבד של התפרצות תחלואה (במסגרת הכרזה על אזורים מוגבלים בלבד). יצויין, כי עבור מסגרות חינוכיות בגיל הרך ובכיתות א-ד' הפתיחה תישאר פתיחה ארצית ללא קשר לצבעי הרמזור.

"מערכת החינוך היא מערכת ממושמעת", אמר שר החינוך יואב גלנט לוואלה! NEWS. "כיתות גן-ד' בהן יש הוכחה חד משמעית שאין עלייה תחלואה למרות שהם פתוחים כבר חודש וחצי, יישארו פתוחות בכל מצב, כולל בערים אדומות שבהן יהיה סגר. גם אם יהיו 150 ערים אדומות כלומר סגר כללי המתווה הזה מאפשר את פתיחת מערכת החינוך עד כיתות ד'. זאת המשמעות של ההחלטה היום".

אתמול התריעה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, כי ישראל נמצאת בתחילתו של הגל השלישי. בתדרוך לתקשורת היא הזהירה מפני מגמת העלייה בתחלואה, וטענה כי החוזרים מחוץ לארץ שאינם שומרים על בידוד מגדילים את התחלואה.

היא ציינה כי אנשי המשרד מזהים את העלייה בתחלואה ברשימת הערים הכתומות והאדומות שהולך וגדל. "את הגל השני התחלנו כמדינה מאוד ירוקה וההדבקות לאט לאט הם הלכו והתרחבו. כך זה נראה גם כעת. אנחנו רואים את הנתונים ומזהים את תחילתו של הגל שלישי".

אלרעי-פרייס ציינה את אחת הסיבות לעלייה בתחלואה הנה ישראלים ששבים מחו"ל ואינם מקפידים על בידוד כנדרש. "הדבר הראשון הוא שאנחנו שמים לב שאחוז אחד של חולים שחוזרים מחו"ל נמצאים כמאומתים, ורבים מהם לא שומרים על הבידוד", אמרה. "אנחנו רואים שיש בעיה חמורה של תחלואה מיובאת (מחו"ל), ואנחנו מזהים את זה כמוקד". לדבריה, אף נשקלת אפשרות של הפעלת מלוניות לחוזרים ממדינות ספציפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully