וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר שעבר התעללות ודקר את קרוביו לא נבדק אצל פסיכיאטר כי נחשף לחולה

ש', שגדל בכת של אליאור חן, שוחרר מביה"ח "איתנים", וזאת חרף הפצרות אימו להשאירו בשל מצבו, וכשבמוסד ידעו שהוא חייב בבידוד. באותו הערב הוא דקר את קרוביו. כעת, הוא לא עובר הסתכלות מאותה סיבה ונמצא במעצר. "בתי החולים לא ערוכים לטפל באנשים בבידוד?", תהה סנגורו

בווידאו: שני בני משפחה נפצעו קשה מדקירות בירושלים/צילום: מד''א, עריכה: אסף דרורי

ש', הצעיר שחשוד בדקירה של שלושה מבני משפחתו בירושלים ביום שחרורו מבית החולים "איתנים", טרם עבר בדיקה פסיכיאטרית כפי שהורה בית המשפט, וזאת משום שהוא חייב בבידוד עד ה-8 בדצמבר, בשל חשיפה לחולה קורונה. בית המשפט ביקש את התייחסות שב"ס לנושא עד היום (רביעי), כשבינתיים הוא שוהה בבידוד במעצר. הצעיר, שעבר התעללות בכת של אליאור חן, שוחרר מבית החולים הפסיכיאטרי ביום שישי, לאחר שכבר נחשף לחולה, כשבמוסד כבר ידעו על חובת הבידוד ולשם כך שחררו אותו.

מבית החולים הפסיכיאטרי הלך ש' לביתו, כשעוד בשערי המוסד נאלצו קרוביו להשתלט עליו, כך לפי סנגורו. במשטרה לא ידעו על הצורך בבידוד ולאחר אירוע התקיפה הוא אף עבר בדיקה ראשונית לכשירות מעצר.

בשבת, הוא הובא לדיון בהארכת מעצרו באולם בית משפט השלום בירושלים. השופטת קרן מילר קבעה כי מעצרו יוארך בעשרה ימים, וכי יעבור למחרת בדיקה אצל הפסיכיאטר המחוזי כדי שיבחן האם כשיר למעצר וכן האם כשיר לעמוד לדין.

חלוקת שתייה לאסירים ביטחוניים בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
הצעיר לא מאובחן, ובינתיים יושב במעצר. כלא נפחא/ראובן קסטרו

לסנגורו של הצעיר, עו"ד אריאל הרמן, נודע על הצורך בבידוד רק ביום ראשון, כשהפסיכיאטר המחוזי, דוקטור יעקב צ'רנס, הודיע לבית המשפט כי ש' היה אמור להיות במלונית קורונה, אך נמצא במקום בבידוד במעצר. הפסיכיאטר ביקש לדחות את ההסתכלות לתום הבידוד, והשופט אורן סילברמן ביקש את התייחסות שב"ס .

"מתברר כי בית החולים ידע שהוא צריך לשהות בבידוד בשל חשיפתו לחולה קורונה, ולמרות זאת שוחרר. גם לאחר מעצרו הובא לבית המשפט לדיון בהארכת המעצר. והנה, הצורך בבידוד הפך למכשול מפני בדיקת הסתכלות בבית החולים", אומר עורך דינו.

"כאשר חולה, שנמצא בבידוד, צריך טיפול רפואי דחוף (למשל, ניתוח לב דחוף), לא יימנעו מלטפל בו בשל היותו בבידוד. מדוע, אם כן, אדם, שתסמיניו הפסיכוטיים בולטים כל כך, צריך לסבול סבל רב כל כך, בלי לקבל טיפול מתאים, אך בשל היותו נתון בבידוד? האם בתי החולים לא ערוכים לטפל באנשים שצריכים להימצא בבידוד? אם בית המעצר ערוך לכך, גם בית חולים ערוך לקלוט מבודדים, ולמצער צריך להיות ערוך לכך. הדבר לא מתקבל על הדעת", הוא מוסיף.

"למה אדם פסיכיאטרי שנזקק לבידוד לא מתאשפז?"

לטענת עו"ד הרמן, הדבר פוגע בחשוד גם מבחינה משפטית. "מצבו של החשוד מהווה ראיה חשובה מאין כמותה, באשר ליכולתו לטעון טענות הגנה חיוניות בעתיד", הסביר. "העיכוב הבלתי נסבל של בדיקתו גורם נזק ראייתי שספק אם ניתן יהיה לרפא אותו".

נחמה ניזרי, המלווה את המשפחה מטעם ארגון "אמנות" טענה כי שחרורו של הצעיר רק מזיק לו נפשית ויגרום להדרדרותו. "בידוד במעצר זה נורא לאדם בריא ובפרט לאדם פסיכוטי. למה אדם פסיכיאטרי שנזקק לבידוד לא מתאשפז? זו לגמרי סיטואציה הזויה. אם חשבנו שהוא לא מחובר למציאות אז כנראה שגם המערכת לא מחוברת למציאות. זה עצוב, פשוט עצוב".

אמו של ש', שכונתה במסגרת חקירת הכת "האם המתעללת" ביקשה שלא ישוחרר מבית החולים הפסיכיאטרי "איתנים" בשל מצבו ומשום שאין לו מקום מתאים לשהות. בין היתר כתבה בפנייה לבית החולים ביום חמישי האחרון כי "הוא לא מרגיש טוב, הוזה דברים, חושב שכולם רוצים להרוג אותו, ושגם אנחנו כל המשפחה נמות כי כולם רוצים להרוג את כל המשפחה שלנו", והתריעה כי "אנו חוששים מאוד מהתוצאות של שחרור במצב כזה". אולם, הוא שוחרר בשישי ולפי המשטרה, באותו היום הוא דקר את בני משפחתו.

אירוע אלימות בירושלים בו נפצעו קשה גבר ואישה כבני 30. 27 בנובמבר 2020. מד"א
שוחרר ובאותו היום תקף. זירת האירוע בירושלים, בשישי/מד"א

בדיון הארכת המעצר הוא קרא בין היתר קריאות כמו "יש משפחות ברמלה לוד שמתעסקים בקבלה ורוצחים אנשים, מדמים עצמם, מתלבשים בדמוי של אנשים קרובים אליך ויכולים לשנות כל פעם את הדמות, מי שמתעסק עם זה יודע את זה. הם מתעמרים ורוצחים אנשים". עוד אמר בדיון, כי "לא אכפת לי שירצחו אותי, פשוט שלא ירצחו עוד אנשים. הוציאו אותי בכוח מהאשפוז. רצחו את אח שלי ואולי עוד אנשים. זה מה שהם עושים".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "מובן כי בהעדר ויתור על סודיות רפואית מטעם המטופל לא ניתן להתייחס למקרה ספציפי, וזאת מתוך החובה לשמור על כללי הסודיות הרפואית והגנת הפרטיות. ככלל, האינדיקציה לאשפוז ולשחרור מאשפוז הינה רפואית ובהתאם לחוק טיפול בחולי נפש. יש לזכור כי מצבו של מטופל הינו דינמי ויכול להשתנות מרגע האשפוז עד לרגע קבלת ההחלטה בעניינו ע"י הגופים המוסמכים לכך. מכיוון והנושא נמצא בהליך משפטי אין אנו יכולים להגיב מעבר למידע כללי תוך ציון שמענה מפורט יועבר לבית המשפט ממי שיידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully