וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבר אילן מתנגדים לתוואי המטרו שמתוכנן לעבור מתחת לקמפוס: "פגיעה במחקר"

1.12.2020 / 21:20

האוניברסיטה טוענת כי הוועדה לתכנון ובניה לא לקחה בחשבון את המעבדות שבתחומה, המכילות ציוד רגיש שתפעולו צפוי להיפגע מהעבודות. בוועדה מקדמים את החלופה הדרומית לתוואי, בשל צפי להתנגדות עיריית בני ברק בגלל עבודות בשבת. "כניעה לבריונות", אמרו במוסד

בווידאו: נציגת משרד התחבורה אומרת שהשרה רגב הנחתה להתקדם בפרוייקט המטרו/צילום: ערוץ הכנסת

אוניברסיטת בר אילן הודיעה היום (שלישי) כי בכוונתה להגיש התנגדות לחלופה הדרומית של קו המטרו M2, המתוכננת לעבור בתחומיה. זאת, כך טוענים באוניברסיטה, בשל הפגיעה בפעילות התקינה של המעבדות במוסד.

הקו, שנועד לחבר בין פתח תקווה לתל אביב, מתוכנן להתחיל באזור התעשייה סגולה ולהסתיים בבית החולים וולפסון בחולון, כשבאזור האוניברסיטה קיימות שתי חלופות למסלולו. האחת דרומית, דרך האוניברסיטה, והשנייה מצפון, דרך בני ברק.

בוועדה לתכנון ובניה, שאחראית על תכנון הקו, טוענים כי הסיבה לתיעדוף החלופה הדרומית של הקו היא "הקושי לייצר וודאות לתקופת הביצוע בתוואי הצפוני". הכוונה היא כנראה לחשש מההתנגדות של עיריית בני ברק ותושביה לעבודות חפירת הקו, שאמורות להתקיים גם בשבת.

החלופות לקו המטרו M2 כפי שהוצגו בתכנית לתשתיות לאומיות. 1 בדצמבר 2020. הוועדה לתכנון ובניה, אתר רשמי
" קושי לייצר וודאות". החלופות לקו המטרו בתכנית לתשתיות לאומיות/אתר רשמי, הוועדה לתכנון ובניה

באוניברסיטה סבורים כי התוואי הדרומי, כפי שהופקד בוועדה לתכנון ובניה, ייצור פגיעה חסרת תקנה למחקר האקדמי ולמעבדות רגישות בתחומי הרפואה, מדעי הביולוגיה והמדעים המדויקים.

זוהר ינון, מנכ"ל האוניברסיטה, תיאר את התנהלות המדינה כ"כניעה לבריונות". לדבריו, העבודה המקדימה של חברת נת"ע לא כללה בדיקה בהקשר של בנייני המעבדות, בהם יש בעייתיות גדולה מאוד לציוד מדידה מדוייק, וזאת בשל רעידות שלא נלקחות בחשבון בתסקיר שנערך לפני ביצוע העבודות, המניח הפרעות שנוגעות למגורים או מסחר.

כמו כן, הרוב המכריע של בנייני המעבדות החלקו הדרומי של הקמפוס יושפע מהשראות אלקטרו-מגנטיות המשבשות את דיוק המדידה של ציוד המעבדות. באוניברסיטה אומרים כי המעבדות זקוקות לרדיוס של 300 מטרים לפחות ללא מקורות השראה כאלו.

אוניברסיטת בר אילן. -, אתר רשמי
המעבדות זקוקות לרדיוס של 300 מטר לפחות. אוניברסיטת בר אילן/אתר רשמי, -

בשל העובדה שהאוניברסיטה תחומה בשטחה, ולא ניתן להעביר את המעבדות למיקום קרקעי אחר, באוניברסיטת בר אילן הדגישו כי לא מדובר במקרה בו פיצוי או חלופה קרקעית יכולה להוות פתרון כפי שהוצע במקרים אחרים בתוואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully