וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט הציע לשאשא ביטון להשתלב כמספר 2 ברשימתו בבחירות הבאות

1.12.2020 / 12:59

מקורות פוליטיים אמרו לוואלה! NEWS כי יו"ר ימינה הציע ליו"ר ועדת הקורונה "עולם ומלואו" בתמורה לחבירה אליו. שאשא ביטון טרם החליטה על המסגרת שבה תתמודד בבחירות הבאות, וככל הידוע המו"מ לא התקדם. בימינה מכחישים: "לא היה ולא נברא"

בווידאו: בנט במליאת הכנסת מאשים את נתניהו באי אמירת אמת/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, הציע ליו"ר ועדת הקורונה בכנסת, ח"כ יפעת שאשא ביטון (ליכוד), להשתלב במקום השני ברשימתו בבחירות הבאות - כך אמרו לוואלה! NEWS מקורות פוליטיים המעורים בפרטים.

לדבריהם, במגעים שהתקיימו לפני כמה שבועות "בנט הציע לשאשא ביטון עולם ומלואו, מה שתרצה, בתמורה לחבירה אליו", כולל מקום בכיר בצמרת והבטחה למינוי עתידי לתיק החינוך, אליו הצהירה כי היא מכוונת.

בשלב זה, שאשא ביטון טרם החליטה על המסגרת בה תתמודד בבחירות הבאות וככל הידוע המו"מ לא התקדם. מימינה נמסר בתגובה כי "לא היה ולא נברא. נפתלי בנט ימשיך להילחם בקורונה, לשקם את הכלכלה ולאחד את העם". שאשא ביטון מסרה כי "בימים אלו אני מרכיבה קבינט מומחים מכלל הסקטורים לצורך בניית תוכנית ליום שאחרי החיסון. כל נושא אחר בנוגע לבחירות יגיע גם זמנו וגם כאן אתנהל בשקיפות אל מול מהציבור".

דיון ועדת הקורונה, 26 באוקטובר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
טרם החליטה על המסגרת בה תתמודד. שאשא ביטון/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

שאשא ביטון מכהנת כיום כח"כית מטעם הליכוד אך היא עומדת בראש סיעת כולנו, אותה ירשה משר האוצר לשעבר משה כחלון. בשנה האחרונה, ביושבה בראשות ועדת הקורונה, היא נכנסה לעימות חזיתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולפי ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית בבחירות הבאות היא תתמודד במסגרת אחרת.

בשורת סקרים שנערכו בחודשים האחרונים עולה כי מפלגה בראשות שאשא ביטון יכולה לקבל 7-5 מנדטים, מה שמעניק לה כוח במו"מ על חיבורים ואיחודים עם מפלגות אחרות. במקביל למגעים עם בנט, אומרים גורמים פוליטיים כי גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מנהלים איתה קשר במסגרת בחינת שיתופי פעולה. מקורבים לשאשא ביטון אומרים כי היא טרם קיבלה החלטה על המשך דרכה והיא צפויה לעשות זאת רק אם יוכרזו באמת בחירות.

עוד בוואלה!

את התשובה שבנט מנסה להסתיר, סמוטריץ' אומר בקול חד וברור

לכתבה המלאה
יו"ר ימינה, נפתלי בנט, 12 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
בימינה מכחישים את המגעים. בנט/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

בנט, שנהנה מנסיקה חסרת תקדים בסקרים והתייצב כבר באזור שמעל 20 המנדטים, נערך להתמודדות בימינה עם בכירי מפלגתו, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ', אך הוא צפוי לחפש דמויות נוספות לשלב ברשימה - גם בצמרת, כפי שעולה מההצעה לשאשא ביטון.

במערכת הפוליטית מעריכים כי גם סיעת דרך ארץ של יועז הנדל וצביקה האוזר תתמודד עם ימינה לבחירות הבאות. הנדל והאוזר נבחרו לכנסת מטעם כחול לבן, אך אחרי הבחירות התפצלו לסיעה נפרדת ועזבו את מפלגת תל"מ של משה יעלון שבה התמודדו מלכתחילה. דרך ארץ הכריזה כי היא מתכוונת להתמודד באופן עצמאי בבחירות, אך באופן עקבי המפלגה אינה עוברת בסקרים את אחוז החסימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully