וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפארסה: קבינט הקורונה אישר את צמצום מספר השוהים בקניונים

עודכן לאחרונה: 30.11.2020 / 22:28

השרים ערכו משאל טלפוני במהלכו אישרו את תיקון מתווה הפיילוט. לפי ההגבלות החדשות, היקף הלקוחות בקניונים ירד, בעוד כמות הקונים בחנויות הגדולות תגדל. זאת, בעקבות העומסים והתורים בקניונים שאושרו לפתוח את שעריהם. הקניונים בירכו: "החלטה טובה ומועילה"

בווידאו: עומסים בקניונים המשתתפים בפיילוט/צילום: יותם רונן, סוניה גורודיסקי

קבינט הקורונה אישר הערב (שני) במשאל טלפוני את צמצום מספר הקונים בקניונים. זאת, בעקבות העומסים במתחמי הקניות שנפתחו במסגרת פיילוט הקניונים ביום שישי האחרון.

לפי ההחלטה, יחס השוהים בקניון יהיה 1 ל-15 מ"ר, במקום 1 ל-7 מ"ר כיום. כמו כן, בחנויות שגודלן יותר מ-150 מ"ר מספר השוהים יהיה ביחס של 1 ל-15 מ"ר וללא תקרה מספרית. בחנויות קטנות יותר יישאר המתווה הנוכחי - 1 ל-7 מ"ר ועד עשרה אנשים.

במסגרת הפיילוט, הבוחן את האפשרות להפעילם בכפוף לעמידה בתקנות הקורונה שאושרו על ידי הממשלה, נפתחו 15 קניונים ברחבי הארץ. בסביבת הקניונים אמרו לוואלה! NEWS כי מדובר בהחלטה "נכונה ומועילה", שתשטח את התורים בכניסה לחנויות הגדולות. כמו כן, בקניונים לא מתרגשים מההחלטה להקטין את מספר הלקוחות הנכנסים לקניון עצמו, משום שגם ברגעי העומס הם לא הגיעו לשליש מהכמות המותרת על פי ההנחיות.

פיילוט פתיחת הקניונים, קניון איילון רמת גן, 27 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
עומס בקניון איילון ברמת גן, שישי/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, ועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת דנה בתקנות הפיילוט עקב העומסים שנצפו. אך בתום הדיון, לא התקבלו החלטות. יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר כי הפיילוט לא יוארך אחרי יום ראשון כל עוד מתכונתו לא תשתנה.

"לא נסכים לאשר הארכה של הפיילוט כמו שהוא, חייבים להרחיב אותו ליותר קניונים ולייצר פיזור גיאוגרפי נכון יותר, אי אפשר לדחוק את כל אזרחי ישראל ל-15 קניונים", אמר אשר. "מצד אחד אנחנו דוחפים לחזרה לשגרה ומברכים על ההחלטה, אך מצד שני זה לא קורה מספיק, ואני לא בטוח עד כמה ההגדרות של ההגרלות נכונות ומשקפות שוויון".

מתווה הקניונים החדש

  • יחס השוהים בכל קניון יהיה אדם ל-15 מ"ר, במקום אדם ל-7 מ"ר
  • בנויות רגילות: אדם לכל 7 מ"ר - ועד 10 לקוחות
  • בחנויות גדולות: אדם לכל 13 מ"א - וללא תקרה מספרית
שוטרים אוכפים את פיילוט פתיחת הקניונים, קניון איילון רמת גן, 27 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
רק 15 קניונים ברחבי הארץ. שוטרים אוכפים את פיילוט פתיחת הקניונים/ראובן קסטרו

"ראינו את התמונות של הצפיפות וזה לא הגיוני בעליל", הצהיר אשר. כמו כן, במוצאי השבת כינס שר הבריאות יולי אדלשטיין את אנשי משרדו לדיון דחוף בנוגע להמשך הפיילוט. הבוקר טען ח"כ אשר בדיון בוועדה כי הדבר נובע בשל היעדר פיזור. "אם היו פותחים עוד מקומות זה היה מאפשר איזון", הצהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully