וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוקה דנה בצפיפות בקניונים: "אם הפיילוט לא ישתנה, הוא לא יוארך"

עודכן לאחרונה: 30.11.2020 / 12:25

יו"ר הוועדה יעקב אשר הבהיר כי הפיילוט, שבמסגרתו נפתחו 15 קניונים בסוף השבוע, לא יוארך מעבר ליום ראשון אם לא יבוצעו שינויים במתכונתו. "חייבים להרחיב את המתווה ליותר קניונים ולייצר פיזור גיאוגרפי", אמר. גרוטו: "מפיקים לקחים"

בווידאו: עומסים בקניונים המשתתפים בפיילוט/צילום: יותם רונן, סוניה גורודיסקי

ועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת דנה הבוקר (שני) בתקנות הפיילוט שאפשרו את פתיחתם של 15 קניונים ברחבי הארץ, וכן את פתיחת השווקים והמוזיאונים בסוף השבוע האחרון. בלב הדיון, שהסתיים ללא החלטות, עמדה שאלת העומסים שנצפו בקניונים שנפתחו, בתום הגרלה שקבעה אילו מביניהם ישתתפו בפיילוט. יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר כי הפיילוט לא יוארך אחרי יום ראשון כל עוד מתכונתו לא תשתנה.

"לא נסכים לאשר הארכה של הפיילוט כמות שהוא, חייבים להרחיב אותו ליותר קניונים ולייצר פיזור גיאוגרפי נכון יותר, אי אפשר לדחוק את כל אזרחי ישראל ל-15 קניונים", אמר אשר. "מצד אחד אנחנו דוחפים לחזרה לשגרה ומברכים על ההחלטה, אך מצד שני זה לא קורה מספיק, ואני לא בטוח עד כמה ההגדרות של ההגרלות נכונות ומשקפות שוויון".

כבר ביום שישי נצפו תורי ענק סמוך לחניות בקניונים השונים, באופן שעורר תהיות בנוגע להמשך המתווה. "ראינו את התמונות של הצפיפות וזה לא הגיוני בעליל", הצהיר אשר. במוצאי השבת כינס שר הבריאות יולי אדלשטיין את אנשי משרדו לדיון דחוף בנוגע להמשך הפיילוט. הבוקר טען ח"כ אשר בדיון בוועדה כי הדבר נובע בשל היעדר פיזור. "אם היו פותחים עוד מקומות זה היה מאפשר איזון", הצהיר.

פיילוט פתיחת הקניונים, קניון איילון רמת גן, 27 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
הצפיפות עמדה בלב הדיון. קניון איילון בסוף השבוע האחרון/ראובן קסטרו

לדברים הצטרפה ח" כ קארין אלהרר (יש עתיד). "הממשלה רוצה להיות עם ולהרגיש בלי וכשהולכים לפשרות מפא"יניקיות זה לא יוצא טוב", אמרה. "השכל הישר מחייב שדווקא מקומות שהם מוסדרים ויש בהם פיקוח אמיתי ויכולת לווסת כמויות של אנשים ויכולת לדאוג לאוורר את הצפיפות, צריך לאפשרם".

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר כי במשרד מתנהל תהליך הפקת לקחים בעקבות הפיילוט שיצא לדרך בסוף השבוע. "אנחנו נבוא עם הצעה לתיקון תקנות, כך שיהיה פיזור אחיד בכל רחבי הקניונים, ונאפשר כניסה של יותר מעשרה אנשים לתוך החנויות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ועדת החוקה | דיון בתקנות המתווה שיאפשר את פתיחתם של 15 קניונים וכן את פתיחת השווקים והמוזיאונים. כנסת, ירושלים. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
לשנות את מתכונת המתווה. ח"כ אשר/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

גרוטו נשאל על ידי ח"כ איילת שקד מדוע לא לפתוח קניונים נוספים. הוא השיב: "כמשרד הבריאות אנחנו רוצים לשמור על רמת תחלואה נמוכה, לכן חשבנו שפיילוט יכול לצמצם את המפגשים. לא פתחנו אחד בכל אזור, והיקף של 15 קניונים בכל הארץ - נראה לנו סביר. אם זה יצליח, אז אפשר להרחיב אותו בכפוף לרמת התחלואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully