וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' לוי על סגר בחנוכה: העלייה בתחלואה עשויה להביא להגבלות נוספות

מנכ"ל משרד הבריאות ציין כי מקדם ההדבקה, עליו מסתמכים כמדד העיקרי לחישוב התחלואה, מוסיף לעלות. "אם תהיה תחלואה גורפת נצטרך הגבלות רחבות יותר", הבהיר. לאחר שכמה קניונים הודיעו כל כוונתם לפתוח בניגוד להנחיות, לוי הכריז על פיילוט בנושא

מנכ"ל משרד הבריאות מעריך שיש סיכוי להגבלות בחנוכה אם התחלואה תעלה/צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר הערב (חמישי) כי הוא לא יודע להעריך אם יוטל סגר בחנוכה, אך הבהיר כי העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה עשויה להביא להגבלות חדשות. בתדרוך לתקשורת הסביר לוי כי "אם תהיה תחלואה גורפת נצטרך לעשות הגבלות רחבות יותר".

בעוד שלבי היציאה מהסגר שהוטל בחגים נמשכים, לוי הדגיש כי עליהם להתבצע באופן דיפרנציאלי. לדבריו, "יהיו יישובים שיוגדרו כאדומים וכתומים ובמקומות האלו יהיו הגבלות, בעוד שביישובים הירוקים לא יהיו אותן הגבלות".

תדרוך מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי 19 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
מתריע מפני עלייה בתחלואה. לוי/אתר רשמי, -

כמו כן, הודיע לוי כי בקרוב יחל לפעול מתווה לפתיחת קניונים ברחבי הארץ. "הולכים לניסוי פיילוט שאנחנו בונים, שיכלול כמה קניונים בכמה מקומות בארץ, בניסיון לבחון את היכולת לעשות חקירה אפידמיולוגית במקרה של הדבקה. לכן, אנחנו לא פותחים באופן גורף", הסביר.

ההודעה באה לאחר שקבוצות עזריאלי וקניוני עופר ההצהירו כי בכוונתן לפתוח מחר בניגוד להנחיות את קניון איילון, הקריון, גרנד קניון באר שבע, הקניון הגדול בפתח תקווה וקניון מודיעין. בפורום הקניונים הסבירו כי בשלב זה הכוונה לפתוח רק בודדים, ובהמשך לצרף למהלך מתחמים נוספים.

"הקניונים נערכים לתחילת פעילות במתווה "פתיחה בטוחה" שיאפשר את פעילות הקניונים לצד הקורונה ויחזיר כחצי מיליון מובטלים לעבודה ואת חווית הקניה והבילוי למבקרים, בצורה בטוחה ובריאה, תחת הקפדה על ההנחיות. הפתיחה תעשה תחילה במתכונת מצומצמת אך בפריסה ארצית", נכתב בהודעת פורום הקניונים.

בפורום מציינים כי "פתיחה הדרגתית של המסחר, שמגבילה את כמות החנויות, איננה מספיקה. היא מביאה לצפיפות והתקהלות בכניסה וסופה הגברת התחלואה. רק הגדלת מספר החנויות תוביל לפיזור קהל הצרכנים בצורה בטוחה ולשמירה על מרחק ועמידה בהנחיות, על כן אין חלופה למעט פתיחה מלאה של המסחר והקניונים תחת הנחיות מחמירות שיספקו מענה בריאותי מיטיבי".

עוד בוואלה!

חזי לוי: "משטר דמוקרטי זה טוב, אבל זה לא משרת את המלחמה בקורונה"

לכתבה המלאה
חנויות סגורות, דיזנגוף סנטר. ארז מיכאלי
פיילוט לפתיחת הקניונים. דיזנגוף סנטר/ארז מיכאלי

בהמשך דבריו, סיפר לוי כי משרד הבריאות החל בקידום מתווה חדש לפתיחת מערכת החינוך, שפרטיו הגיעו הבוקר לידי וואלה! NEWS. "אנחנו מעצבים כעת את המדיניות הדיפרנצאילית לקראת פתיחת כיתות ה'-ו' על פי החלטת הקבינט", אמר, "כיתות י"א-י"ב אמורות להיפתח שבוע אחרי ה'-ו'. זה תלוי בכך שלא תהיה עלייה דרמטית בתחלואה".

פרופ' לוי הוסיף כי משרד הבריאות מקיים משא ומתן לרכישת חיסונים לקורונה מכמה חברות תרופות, אולם סירב להתייחס לפרטי החוזים. "עם חלקן הגענו להבנות לפי יעילות, בטיחות וצפי תפוצה, אבל החוזים הם חסויים ולכן אנחנו לא מפרסמים. במהלך 2021 אני מאמין שיהיו חיסונים לאזרחי ישראל", צפה, והוסיף כי "יש בארץ שלושה מיליון חיסונים לשפעת עונתית, עד סוף החודש יהיו 4.3 מיליון חיסונים. אנחנו עדיין לא רואים תחלואת שפעת נרחבת".

מתווה משרד הבריאות ליציאה מהסגר

  • שלב ראשון: חינוך בגני הילדים (גילאי 0-6), עבודה ללא קהל, איסוף מזון ממסעדות, חופי הים, שמורות הטבע והגנים הלאומיים, גני שעשועים לילדים במרחב הפתוח.
  • שלב שני: חינוך לכיתות א'-ד', רפואה משלמה, טיפולים ושירותים במתכונת 1:1 (שיעורים, טיפולים, שירותים, אימון אישי), צימרים, ליגות ספורט מקצועיות.
  • שלב שלישי: מתווה למידה לבגרויות בכיתות י"א-י"ב, פתיחת המסחר בחנויות הרחוב, קניונים והשווקים, קבלת קהל בבתי עסק, מוזיאונים, ספריות ואתרי מורשת.
  • שלב רביעי: חזרה ללימודים בכיתות ה'-ו', חינוך בלתי פורמלי ולימודים מעשיים בהשכלה גבוהה. פתיחת מסעדות ובתי קפה, בתי מלון, חדרי כושר, בריכות וחוגי ספורט.
  • שלב חמישי: חזרה ללימודים בכיתות ז'-י"ב ובהשכלה הגבוהה. פתיחת פאבים וברים, מוסדות תרבות ופנאי, כנסים ותערוכות, אטרקציות תיירותיות ולונה פארקים.
  • שלב שישי: פתיחת גני ואולמות אירועים, מועדונים ואפשרות לקיים אירועי ספורט בנוכחות קהל.
מחסום משטרה בצומת גהה, ראש השנה תשפ"א, 20 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
סגר אפשרי בחנוכה. מחסום בצומת גהה בראש השנה/ראובן קסטרו

במסגרת המהלכים להקלת הסגר, קבינט הקורונה אישר אתמול להגדיל את התפוסה המרבית המותרת בחנויות מארבעה לעשרה קונים. מוקדם יותר, ועדת החוקה אישרה את פתיחת המסעדות והאטרקציות התיירותיות ב"איים הירוקים" אילת וים המלח, גני החיות והספארי ומתחמי החנויות הפתוחים. תקנות הגבלת הפעילות הוארכו בשבועיים.

ירידה במספר הנדבקים, עלייה במונשמים

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 780 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל -326,628. אתמול התקבלו תוצאות עבור 45,362 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 1.7%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 8,381. בבתי החולים מאושפזים 715 חולים, מתוכם 138 מונשמים ו-304 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,739 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 815 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 55,202, מתוכן 1.5% חיוביות לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully