וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים אישרה: קיצוץ שכר הבכירים ב-10%, ההכרעה עוברת לכנסת

29.11.2020 / 17:14

הצעת החוק שמטרתה להפחית משכרם של רה"מ, הנשיא, שרים ושופטים בצל המשבר הכלכלי בתקופת הקורונה אושרה, וכעת תעבור לאישור מליאת הכנסת בשלוש קריאות. בשבוע שעבר אישרה הכנסת הצעה לפיה לא יעודכן שכר הבכירים ב-2021, כך ששכרם לא יעלה באלפי שקלים

בווידאו: חנויות שנסגרו בתל אביב בעקבות משבר הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק, שמטרתה לקצץ ב-10% את שכרם של נושאי משרה בכירים, לרבות ראש הממשלה, נשיא המדינה, שרים, סגני שרים, שופטים, דיינים, בצל משבר הכלכלי בתקופת הקורונה. כעת, הצעת החוק תעבור לאישור מליאת הכנסת בשלוש קריאות.

בשבוע שעבר אישרה הכנסת הצעה לפיה לא יעודכן שכר הבכירים בשנת 2021, כך ששכרם לא יעלה באלפי שקלים. בהצעת החוק הממשלתית צוין כי הקיצוץ הוא "לאור משבר הקורונה והמצב הכלכלי שנוצר בעקבותיו, ועל מנת להשתתף בנטל הכלכלי המוטל על כלל הציבור בישראל".

ההחלטה התקבלה מתוך רצון לשמש "דוגמה אישית", לקראת הקיצוצים הנדרשים במגזר הציבורי וכהזדהות עם הקושי הכלכלי הגדול של עצמאים ובעלי עסקים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ ישראל כץ בישיבת ממשלה, 27 באוקטובר 2019. רויטרס
שכר השרים יקוצץ? נתניהו ושר האוצר כץ בישיבת ממשלה/רויטרס

כך למשל, השכר הברוטו החודשי של ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא 56.3 אלף שקלים, ובעקבות ההחלטה הוא יפחת ל-50.6 אלף שקלים. שכרו של שר כיום הוא 50.6 אלף שקלים ברוטו בחודש, ובעקבות החוק, הוא יצומצם ל-45 אלף ברוטו. במקרה של חברי הכנסת, שכרו החודשי ברוטו של ח"כ הוא 45.2 אלף שקלים והוא יופחת לכ-40.6 אלף שקלים ברוטו. ההערכה היא שהקיצוץ יוביל לחיסכון של עשרות מיליונים בשנה הקרובה.

עוד בוואלה!

הכנסת ביטלה את עליית שכר חברי הכנסת; כ-6 מיליון שקלים ייחסכו

לכתבה המלאה

ההפחתה תחול במסגרת הוראת שעה עד לסוף שנת 2021, והיא צפויה לחול על כ-1,000 נושאי משרות בכירים ולחסוך מעל ל-70 מיליון שקלים בשנה. בשל אופייה הזמני של ההפחתה, לא תובא בחשבון בחישוב הפרשות לקופת גמל, הפרשות מעסיק לקופת גמל, מענק עקב פרישה או מוות, וזיכוי בעד דמי ביטוח ותגמולים כך שישמרו הזכויות הביטוחיות. בנוסף, שכרם של נושאי המשרה יוקפא.

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר בתגובה כי הוא "מברך על אישור החוק בוועדה. מתוך דוגמה אישית, החלטתי לקצץ כ10% משכרי מכניסתי לתפקיד, ולהחיל את הפחתת השכר גם על נושאי משרה נוספים. הדוגמה האישית שלנו כנבחרי ציבור חשובה תמיד ובמיוחד בעת הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully