וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי בכירים וקיצוץ לח"כים: המאבק החדש-ישן של הליכוד וכחול לבן

בליכוד דורשים להעלות להצבעה ביום ראשון הקרוב את הצעתו של השר כץ להפחתת שכר שרים וח"כים ב-10%, בתגובה דרשה מפלגתו של גנץ לקדם את הצעתו של השר הנדל לפריסת תשתיות תקשורת. מאחר שלא הושגה הסכמה שתי הצעות החוק הוקפאו

בווידאו: גנץ מתייחס למשבר התקציב ואומר שלא יהיה בן ערובה למצב פוליטי של אף אחד/צילום: ערוץ הכנסת

הליכוד וכחול לבן ממשיכים להיאבק סביב סדר היום של ישיבות הממשלה. בליכוד דרשו להעלות להצבעה בממשלה ביום ראשון הקרוב את ההצעה של שר האוצר ישראל כץ להפחתת שכר השרים, הח"כים והבכירים ב-10%, וביקשו מכחול לבן להעלות את ההצעה לסדר היום. בכחול לבן דרשו בתגובה הצעה של שר התקשורת יועז הנדל לפריסת תשתיות תקשורת מתקדמות שיאפשרו גם למידה מרחוק מהירה ויעילה יותר בפריפריה בתנאים טובים יותר. בליכוד, לעת עתה, מסרבים.

כדי שנושא יעלה על סדר היום של הממשלה דרושה הסכמה של שתי המפלגות, כך שבשלב זה, שתי ההצעות מוקפאות.

עבודת הממשלה שובשה בחודשים האחרונים באופן דרמטי בעקבות המחלוקות והעימותים בין הליכוד וכחול לבן וחוסר היכולת לגבש הסכמות על סדר היום. מאז חודש אוגוסט, חלק ניכר מישיבות הממשלה בוטלו, ואלה שכונסו עסקו רק בנושאי קורונה. עם זאת, בשבועיים האחרונים, ברקע החרפת הטונים של כחול לבן על משבר התקציב, ניכר שיפור בעבודת הממשלה ובשתי הישיבות האחרונות שרים משתי המפלגות דיווחו על אווירה הקונסטרוקטיבית שאיפשרה לדון בנושאים חשובים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, ראש הממשלה החליפי בני גנץ במהלך פתיחת מושב החורף של הכנסת 
12 באוקטובר 2020. דוברות הכנסת - יניב נדב, אתר רשמי
שתי ההצעות מוקפאות. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יניב נדב

לקראת ישיבת הממשלה הבאה ביום ראשון הקרוב, שוב התגלעו מחלוקות בין שתי המפלגות. שר האוצר ישראל כץ, האשים בטוויטר את כחול לבן בהתנגדות להצעה להורדת שכר הבכירים וכתב כי "לא יודע מה האינטרסים שעומדים מאחורי ההתנגדות לצעד המתבקש, אבל אעשה הכל כדי להתגבר על ההתנגדות ולהעביר את החוק בממשלה ובכנסת, כפי שעשיתי במקרים אחרים".

מנגד, בכחול לבן, דחו בתוקף את הטענה של כץ ואמרו כי הם תומכים בקיצוץ שכר הבכירים, אך דורשים גם לקדם הצעות שנוגעות לתחומי משרדיהם, אותן בליכוד מסרבים לקדם. "כחול לבן יזמה את הליך קיצוץ שכר הבכירים, וחבריה תורמים משכרם בכל חודש כבר מעל חצי שנה", אמרו במפלגה. "שרי כחול לבן יצביעו כמובן בעד קיצוץ שכר הבכירים לכשיעלה בממשלה, כפי שיצביעו בעד תקציב מדינה, אישור תקנון ממשלה, והעברת עשרות רפורמות וחוקים שתקועים על ידי הליכוד כבר חודשים. אנו קוראים לליכוד לקדם רשימה ארוכה של חוקים שממתינים לעלות ביום ראשון, עשו את הדבר הנכון למען אזרחי ישראל.

שר האוצר, ישראל כ"ץ במהלך דיון בועדת הכספים 20 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"לא מבין את האינטרסים מאחורי ההתנגדות". שר האוצר כץ/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מחלוקת נוספת נוגעת לשורה של מינויים בכירים שכחול לבן דרשו לאשר בישיבה הקרובה כדי לבחון את המשך הכוונות של הליכוד לעבודה סדירה. גנץ העביר השבוע למזכירות הממשלה רשימה של מינויים במשרדי ממשלה וברשויות ממשלתיות שמעוכבים בחודשים האחרונים ודרש לאשר אותם כבר ביום ראשון.

בליכוד מסרבים בשלב זה לאשר את המינויים למרות שגם במשרדים של שרי הליכוד ישנם מינויים שמעוכבים חודשים, והידיעו שהם מסרבים לדון עם כחול לבן בכל סוגיית המינויים עד להקמת הוועדה המשותפת לגיבוש מנגנון מינויים בכירים כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני.

"אם כחול לבן מעוניינים לקדם את המינויים, נשמח אם יואילו להקים את המנגנון המשותף עם הליכוד ונוכל להביא יחד את המינויים בהסכמה", אמרו בליכוד. כחול לבן החלה באחרונה בהליך מינוי פרקליט המדינה ודורשת למנות מפכל למרות שטרם הוקם המנגנון המשותף עליו סוכם בהסכם הקואליציוני. לפי תקנון עבודת הממשלה, סדר היום של ישיבת הממשלה חייב להיות מוסכם על שני הצדדים ובהיעדר הסכמות, כל ההצעות והמינויים והתוכניות מוקפאת ונבלמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully