וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת ביטלה את עליית שכר חברי הכנסת; כ-6 מיליון שקלים ייחסכו

23.11.2020 / 21:10

הצעת החוק של ח"כ איתן גינזבורג, שמטרתה לבטל את עדכון שכר חברי הכנסת לשנת 2021 אושרה במליאה. בשל כך, לא יועלו משכורות הח"כים בכ-4,000 שקלים כמתוכנן. "העלאת שכר לנציגי ציבור בעת הזו היא לא סבירה ולא ראויה"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ איתן גינזבורג, שמטרתה לבטל את עדכון שכר חברי הכנסת לשנת 2021, זאת בצל המשבר הכלכלי שבעקבות התפשטות נגיף הקורונה. לפי ההערכות, ההצעה תחסוך כ-6 מיליון שקלים בלבד, וחברי הכנסת שמשכורתם הייתה אמורה לעלות בכ-4,000 שקלים, לא יקבלו העלאה זו.

החלטה זו מצטרפת לכך שבשבוע שעבר אישרה ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, את ביטול עדכון השכר של ראש הממשלה, נשיא המדינה, שרים, שופטים, דיינים ובכירי המשק הציבורי. הצעת החוק, שנכנסה לתוקף באופן מיידי, נולדה לאחר שהצעת החוק הממשלתית שיזם שר האוצר ישראל כץ - נותרה תקועה בממשלה, בשל המאבק הפוליטי בין הליכוד לכחול לבן.

ההצעה של כץ נועדה לא רק לבטל את עדכון השכר הקרוב אלא גם לקצץ את שכר הפוליטיקאים והשופטים ב-10%, בשל המשבר הכלכלי. למרות זאת, ההצעה הזו לא תקודם לבסוף.

מליאת הכנסת 24 באוגוסט 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
עליית השכר בוטלה. מליאת הכנסת/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

מרכז האופוזיציה ויו"ר סיעת יש עתיד-תל"ם, ח"כ מאיר כהן אמר כי "בעת הזו, בתקופה בה בנימין נתניהו ובני גנץ נכשלים בהוצאת המדינה מהמשבר הכלכלי אליו נקלענו, הקפאת עליית שכר הח"כים הוא צעד מתבקש". הוא הוסיף כי "עכשיו נותר להמשיך את המהלך, ולהעביר לוועדה חיצונית את שאלת שכר חברי הכנסת".

עוד בוואלה!

בעקבות משבר הקורונה: הח"כים מבקשים לוותר על שכרם באופן חלקי או מלא

לכתבה המלאה

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי בחודש ינואר 2021 "אמור שכרם של חברי הכנסת להתעדכן בכ-6,500 שקלים". עוד נכתב כי "הזינוק הצפוי בשכרם של חברי הכנסת הוא תוצאה ישירה של המשבר הכלכלי, שנוצר בעקבות מגפת הקורונה וכישלון הממשלה בטיפולו, זאת משום ששכר חברי הכנסת צמוד לשכר הממוצע במשק, ובשנת 2020 עלה השכר הממוצע באופן משמעותי בשל הגידול באבטלה ופיטוריהם של רבבות עובדים שהשתכרו פחות משכר הממוצע".

יוזם הצעת החוק, ח"כ גינזבורג, נימק את ההצעה במליאה והסביר כי "נראה לי שברור לכולם כי בעת הזו העלאת שכר לנציגי ציבור ולשאר נושאי המשרות הבכירים, לא רק שהיא לא סבירה היא גם לא ראויה". הוא הוסיף כי "כשאזרחי ישראל מצויים תחת משבר כלכלי כל כך קשה שלצערי הרב עלול ללוות אותנו עוד זמן רב, וכשאנשים מאבדים את מקור פרנסתם ולא יודעים כיצד יסגרו את החודש, הדבר האחרון שצריך לקרות הוא שמשכורתנו תעלה, ודאי כשהעלייה המדוברת היא חסרת פרופורציות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully