וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בצרפת: ארבעה שוטרים הכו וקיללו מוזיקאי שחור

הארבעה תועדו מכים את מפיק מוזיקלי שחור מוכר בפריז. "הם כינו אותי 'שחור מלוכלך'", סיפר. ידוענים רבים התגייסו לעזרתו, ומקרון גינה את התקרית: "מתקפה בלתי מקובלת, לצרפת אסור לאפשר לגזענות להתפשט בה"

בווידאו: נפתחה חקירה נגד שוטרים שהיכו גבר שחור בצרפת/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

ארבעה שוטרים נעצרו בסוף השבוע האחרון בצרפת, בחשד שהיכו מפיק מוזיקלי שחור בפריז, באירוע אלימות שתועד וגרם לסערה בכל רחבי המדינה. השוטרים נעצרו לאחר שסרטון שפרסם אתר חדשות בצרפת תיעד כיצד המפיק מישל זקלר הוכה שוב ושוב על ידי השוטרים במשך כמה דקות, בעת שניסה להיכנס לאולפן המוזיקה שלו.

ידוענים רבים, בהם גם כדורגלני נבחרת צרפת קיליאן אמבפה ואנטואן גריזמן, גינו את האלימות, והזמרת איה נקאמורה איחלה למפיק כוח, והוסיפה "תודה לאלו שצילמו".

נשיא צרפת מקרון אמר כי מדובר ב"התנהגות מבישה" מצד השוטרים, וכינה את האירוע "מתקפה בלתי מקובלת". הוא ביקש מהממשלה להציע כיצד ניתן להילחם נגד מקרי אפליה, והוסיף כי "לצרפת אסור לעולם לאפשר לשנאה או לגזענות להתפשט בה". מארמון האליזה נמסר כי מקרון "היה המום" מהתמונות, שעוררו מחדש האשמות בגזענות מערכתית במשטרה הצרפתית.

ארבעה שוטרים נעצרו בסוף השבוע בצרפת, בחשד שהיכו מפיק מוזיקלי שחור בפריז, באירוע אלימות שתועד וגרם לסערה בכל רחבי המדינה. 28 בנובמבר 2020. רויטרס, רויטרס
מתוך תיעוד התקרית האלימה/רויטרס, רויטרס

"הם כינו אותי 'שחור מלוכלך' כמה פעמים בזמן שהם הכו אותי באגרופים", אמר זקלר לעיתונאים מחוץ למטה המשטרה, שם הגיש תלונה רשמית. באחד הסרטונים שפורסמו, נראה שוטר כשהוא מכה את זקלר "אולי שבע פעמים". "השוטר היכה אותו כל כך חזק שידו כואבת", אמרה אחת מהשכנות שצילמה את התיעוד.

עוד בוואלה!

המחאה העולמית נגד אלימות המשטרה: עימותים בהפגנות בפריז ובלונדון

לכתבה המלאה

האירוע העלה ספקות לגבי עתידו של מפקד משטרת פריז, דידייה למנט, שכבר הגיע שלא בטובתו לאור הזרקורים לאחר פינוי כפוי של מחנה מהגרים בפריז בתחילת השבוע. האירוע גם הכניס את הממשלה למגננה, בעוד היא מנסה לקדם חקיקה ביטחונית חדשה שתגביל את זכות התקשורת לפרסם את פניהם של השוטרים.

שר הפנים ג'רלד דרמנין, האחראי על כוחות המשטרה, אמר לטלוויזיה הצרפתית כי השוטרים האלו פגעו במוניטין כוחות הביטחון של צרפת. ארבעת השוטרים עוכבו לחקירה ביום שישי, כך אמר גורם המקורב לחקירה. השוטרים, שכבר הושעו מתפקידם, הוחזקו במפקדת המשטרה הלאומית, והתובעים פתחו בחקירה.

המפיק המוזיקלי השחור מישל זקלר שהוכה על ידי שוטרים בצרפת בשל גזענות. 26 בנובמבר 2020. AP
"כינו אותי 'שחור מלוכלך' בזמן שהם הכו אותי". זקלר/AP

התובעים אמרו כי שלושה מתוך הארבעה נחקרו בחשד ל"אלימות ממניע גזעני", שבוצעה בכוונה. השוטר הרביעי נחקר בחשד לשימוש באלימות, אך אינו מואשם בגזענות. זקלר בן ה-41, נעצר בתחילה בעצמו בגין גרימת אלימות, אך מהר מאוד עברו התובעים לחקור את השוטרים.

"בחילה", זעקה כותרת העמוד הראשון בעיתון השמאלי ליברסיון, על רקע תמונת תקריב של פניו הנפוחים והמדממים של זקלר. "הסרטון מתעד אכזריות נדירה ... ומוסיף לבעיה שהוזנה במהלך החודשים האחרונים ברצף של שגיאות ובנטייה להפעיל סמכותיות", נכתב.

מותו של ג'ורג' פלויד בארצות הברית בחודש מאי ותנועת "חיי שחורים חשובים" הדהדה גם בצרפת, שם האשמות על אכזריות השוטרים הן דבר שבשגרה, במיוחד באזורים עירוניים עניים ומגוונים אתנית.

הפגנות בעקבות אירוע האלימות שבו ארבעה שוטרים היכו מפיק מוזיקלי שחור בפריז. 28 בנובמבר 2020. אי-פי, AP
"הסרטון מתעד אכזריות נדירה". הפגנות בעקבות אירוע האלימות/AP, אי-פי

"למשטרת צרפת יש בעיה מובנית של אלימות, שנעשית גלויה נגד מיעוטים", אמר הסוציולוג הצרפתי פביאן ג'ובארד. "הסרטון בלתי נסבל, האלימות בלתי מתקבלת על הדעת", כתב הכדורגלן אמבאפה בטוויטר, לצד תמונה של המפיק שנפצע. "תגידו לא לגזענות".

הסערה מגיעה לאחר שהבית התחתון של הפרלמנט אישר השבוע הצעת חוק שתגביל את פרסום התמונות או הסרטונים שבהם מופיעים פניהם של שוטרים. כלי התקשורת טוענים כי הדבר עשוי לתת למשטרה אור ירוק למנוע מעיתונאים ומשתמשי הרשתות החברתיות לתעד אלימות מצד הרשויות.

מחאה נגד טיוטת החוק, שטרם עברה הצבעה בסנאט, אמורה להיערך היום בערב בפריז. בעיר הדרומית טולוז יצאו מפגינים לרחובות כבר אתמול, והניפו כרזות עם סיסמאות כמו "משטרה בכל מקום, צדק בשום מקום". בנאנט שבמערב המדינה הפגינו כ-3,500 תושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully