וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ חתם על צו נגד פגיעה בפסלים: "לשמור על הסדר מפני שלטון ההמון"

נשיא ארה"ב חתם על הצו בעקבות הפגיעה בסמלים המזוהים עם הקונפדרציה במהלך המחאה על הרג ג'ורג' פלויד. לפי הצו, מי שיפגע בהם עומד בפני עשר שנות מאסר וכן יוקפאו תקציבים פדרליים לרשויות וכוחות משטרה שלא ישתלטו על "ההמון"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הלילה (שישי) על צו המגן על פסלים, בעקבות המחאות ברחבי המדינה על הרג ג'ורג' פלויד, שבהן הפילו מפגינים מונומנטים של דמויות מתקופת הקונפדרציה והעבדות.

לפי הצו, יש לפתוח בתהליכים משפטיים נגד כל מי שפוגע בפסל שנמצא בשטח ציבורי וכי יש להפעיל את "מלוא חומרת הדין" נגדם. בנוסף לכך, יוקפא מימון פדרלי מרשויות שיפוט ויחידות משטרה מקומיות שלא מצליחות להשתלט על "שלטון ההמון".

הנשיא חתם על הצו אחרי שביטל בפתאומיות טיול מתוכנן למסלול הגוף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי, והודיע בטוויטר כי יישאר בוושינגטון הבירה על מנת "לוודא כי חוקי הסדר נאכפים".

בצו נכתב כי "הרבה מפורעי הסדר, המציתים וקיצוניים מהשמאל שמבצעים ותומכים בפעולות אלו מזדהים עם אידיאולוגיות כמו מרקסיזם, שקוראות להרס המערכת הממשלתית של ארצות הברית". הצו מאשים את המפגינים "בהתעלמות עמוקה מההיסטוריה האמריקנית".

פסל של נשיא ארה"ב לשעבר, אנדרו ג'קסון, שמפגינים ניסו להפיל בפארק לפאייט בוושינגטון, 23 ביוני 2020. רויטרס, רויטרס
מפגינים מנסים להפיל את פסלו של ג'קסון בסמוך לבית הלבן, בשבוע שעבר/רויטרס, רויטרס

הצו הנשיאותי קובע כי "לארגונים וליחידים יש את הזכות לייעץ להסיר או לבנות פסלים, אך לאף ארגון או אדם אין את הזכות להרוס, להשחית או להסיר כל פסל על ידי שימוש בכוח". עוד צוין כי החוקים הקיימים קובעים שכל אדם הפוגע ברכוש פדרלי עומד בפני אישומים של עד עשר שנות מאסר בפועל.

הנשיא טראמפ מגן על סמלי הקונפדרציה כחלק מהמורשת האמריקנית. המפגינים גם סימנו פסלים של דמויות כמו כריסטופר קולומבוס, מגלה הארצות האיטלקי מהמאה ה-15 שמסעותיו בשם ספרד הרחיבו את הקולוניות האירופיות לשטחי אמריקה.

טראמפ חותם על הצו

כמה מנהיגים מקומיים נקטו יוזמות להסרת סמלי הקונפדרציה. מוקדם יותר החודש, מושל וירג'יניה, ראלף נורת'הם, הכריז כי יסיר את פסלו של מפקד צבא הדרום הגנרל רוברט לי מבירת המדינה ריצ'מונד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully