וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת דנמרק בכתה בעת ביקור בחוות חורפנים

עודכן לאחרונה: 27.11.2020 / 12:32

פרדריקסן, שעומדת בפני הצבעת אי-אמון על ההחלטה להשמיד את כל החורפנים בשל מוטציית קורונה, נפגשה עם בעל חווה שאיבד את פרנסתו. "זה היה מרגש, גם עבורי", אמרה בקול חנוק. הממשלה עומדת בפני ביקורת על כך שההחלטה שקיבלה לא הייתה חוקית

בווידאו: ראש ממשלת דנמרק פרצה בבכי בחוות חורפנים/צילום: רויטרס

ראש ממשלת דנמרק מטה פרדריקסן פרצה אתמול (חמישי) בבכי בעת שביקרה אצל מגדל חורפנים, שאיבד את החווה שלו בעקבות החלטת הממשלה להשמיד את כל 17 מיליון הפרטים במדינה כדי לרסן את התפשטות נגיף הקורונה.

פרדריקסן עומדת בפני קריאות של האופוזיציה להתפטרותה והצבעת אי-אמון בפרלמנט, לאחר שהודתה שההוראה שניתנה בתחילת החודש להשמיד את כל אוכלוסיית החורפנים במדינה הייתה לא חוקית. זאת אחרי שהרשויות איתרו התפרצויות של הנגיף במאות חוות, כולל זן חדש של הנגיף שעלול לפגוע ביעילות החיסונים. בשבוע שעבר אמרו במשרד הבריאות המקומי כי הם מעריכים שהמוטציה נכחדה.

ראש ממשלת דנמרק מטה פרדריקסן בביקור בחוות חורפנים, 26 בנובמבר 2020. רויטרס
תשרוד את המשבר? פרדריקסן אחרי הביקור בחווה, אמש/רויטרס

"יש לנו שני דורות של מגדלי חורפנים מוכשרים ביותר, אב ובנו, שבתוך זמן מאוד מאוד קצר התנפצה כל עבודת חייהם", אמרה פרדריקסן לעיתונאים לאחר שנפגשה עם השניים בחוותם ליד קולדינג שבמערב דנמרק. "זה היה מרגש עבורם, וסליחה, גם בשבילי", היא אמרה בקול חנוק, כשהיא עוצרת לקחת נשימות בין המילים.

המהלך להשמדת אוכלוסיית החורפנים של דנמרק, מהגדולות והנחשקות בעולם בשל איכות פרוותה, טלטלה את יציבות הממשלה אחרי שזו הודתה כי לא היה לה בסיס חוקי להורות על המתת חורפנים בריאים. לאחר שבועיים סוערים מאז מתן הצו ב-4 בנובמבר, שר החקלאות, מוגנס ינסן, התפטר בשבוע שעבר בעקבות חקירה פנימית שהעלתה פגמים בהליך הפוליטי.

ראש ממשלת דנמרק מטה פרדריקסן בביקור בחוות חורפנים, 26 בנובמבר 2020. רויטרס
ראש ממשלת דנמרק/רויטרס

ממשלת דנמרק הציעה לאסור על גידול כל החורפנים עד שנת 2022. טייג פדרסן, ראש התאחדות מגדלי החורפנים בדנמרק, אמר החודש כי הענף, המעסיק כ- 6,000 עובדים ומייצא פרווה בשווי של כ-800 מיליון דולר בשנה, הגיע לקצו.

האופוזיציה השמרנית טוענת כי לא היה צריך לחסל את החורפנים הבריאים לפני גיבוש תכניות פיצויים לבעלים ולעובדים בכ-1,100 חוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully