וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונת החורפנים בדנמרק: האופוזיציה מעכבת את חיסול החוות

10.11.2020 / 15:10

ממשלת המיעוט הסוציאל-דמוקרטית מנסה להעביר בחקיקה מזורזת את השמדת 17 מיליון הטורפים הפרוותיים, בעקבות מוטציה שעלולה לפגוע בחיסון לנגיף. עם זאת, באופוזיציה דורשים פיצוי לבעלי החוות והעובדים

בווידאו: דנמרק גילתה מוטציית קורונה חדשה בחורפנים/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

התכנית של דנמרק לחסל את כל אוכלוסיית החורפנים שלה בעקבות מציאת מוטציה של נגיף הקורונה בקרבם נתקלת במכשולים משפטיים. זאת לאחר שהממשלה הודתה שאין לה בסיס חוקי להוראה להשמיד את כל אוכלוסיית החורפנים שלה, המונה כ-17 מיליון פרטים.

ההוראה ניתנה בשבוע שעבר, לאור החשש שהמוטציה של הנגיף עלולה לפגום ביעילות של חיסונים עתידיים. ממשלת המיעוט בדנמרק, שמונהגת על ידי המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, הציגה היום (שלישי) חקיקה מהירה לגיבוי המהלך, אך באופוזיציה אמרו כי הם לא יאפשרו לטיוטת החוק לעקוף את ההליך החוקי שנמשך בדרך כלל 30 יום.

באופוזיציה אומרים כי השמדת החורפנים הבריאים לא צריכה להתחיל לפני העברת תכניות פיצויים לבעלים ולעובדים של כ-1,100 חוות.

בעקבות ההתפתחות בדנמרק, הודיע אתמול משרד הבריאות כי כל מי שישוב לישראל מהמדינה ייכנס לבידוד. במשרד הבהירו כי הסבירות שהגיע חולה הנושא את המוטציה לישראל היא נמוכה, אך הוסיפו כי "אנו נוקטים משנה זהירות".

חורפן בחווה בדנמרק, 6 בנובמבר 2020. רויטרס
אחת התעשיות הגדולות בעולם. חורפן בחווה בדנמרק/רויטרס

השר לאיכות הסביבה והמזון, מוגנס ינסן, אמר כי הממשלה מביעה חרטה על חוסר הבהירות בנושא. הממשלה אמרה כי היא תדאג לפיצוי מגדלי החורפנים וכי היא תמשיך לפעול להעברת חקיקה בהקדם האפשרי.

"אפילו אם מיהרנו, זה היה צריך להיות ברור לנו שיש צורך בחקיקה חדשה, וזה לא היה. אני מתנצלת על כך", אמרה ראש הממשלה, מטה פרדריקסן, בפני הפרלמנט.

בנוסף לדנמרק, חמש מדינות נוספות דיווחו על התפרצות של קורונה בקרב חוות חורפנים, שם מוחזקים הטורפים ממשפחת הסמוריים בכלובים צפופים: הולנד, ספרד, שבדיה, איטליה וארצות הברית.

דנמרק היא יצואנית פרוות החורפנים הגדולה ביותר בעולם, והשווקים העיקריים שלה הם בסין ובהונג קונג. תעשיית הפרווה מעוררת התנגדות רבה בקרב ארגונים למען בעלי חיים, ומאז התפרצות הקורונה בחוות החורפנים, הודיעה הולנד כי היא תאיץ את התכנית לסגירת הענף, מ-2024 לשנה הבאה. גם צרפת הודיעה לאחרונה כי היא תאסור על חוות חורפנים עד 2025, ובבריטניה הן כבר אסורות.

נגיפים עוברים מעת לעת שינויים באופן טבעי ומקבלים מוטציות, אך מומחים מודאגים במיוחד כהווירוסים עוברים בין בני אדם לבעלי חיים. כמה בעלי חיים כבר נדבקו בקורונה מבני אדם, אך חורפנים נראים כפגיעים במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully