וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק תשמיד 15 מיליון חורפנים בעקבות מוטציה של קורונה

המדינה יצאה למבצע המתה המוני, לאחר שמוטציה של הנגיף התגלתה בכמה חוות גידול ועלולה לפגוע ביעילותו של חיסון עתידי לנגיף. על אף שמרבית המקרים אובחנו באזור אחד, היצואנית הגדולה בעולם של פרוות חורפנים הבהירה כי ההמתה תתבצע במדינה כולה. "זה צעד הכרחי"

בווידאו: דנמרק גילתה מוטציית קורונה חדשה בחורפנים/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

דנמרק הודיעה אמש (רביעי) כי עליה להשמיד בין 17-15 מיליון חורפנים, לאחר שהתגלו כנשאי מוטציה חדשה של נגיף הקורונה. המדינה, הנחשבת ליצרנית הגדולה בעולם של פרוות חורפנים, הודיעה כי המוטציה אותרה בלפחות 1,080 חוות ברחבי דנמרק.

במסיבת העיתונאים שנערכה אתמול, הצהירה ראש ממשלת דנמרק מדה פרדריקסן כי הפצת המוטציה עלולה לפגוע ביעילותו של חיסון עתידי לקורונה, ועל כן יש להמית את החורפנים הנשאים. "זהו צעד הכרחי ובלתי נמנע", אמרה.

מפקד משטרת דנמרק, ת'ורקילד פוגדה, אמר כי מהלך ההמתה יחל בהקדם האפשרי. עם זאת, הוא הודה כי טיפול מסיבי שכזה במיליוני חורפנים הפרוסים על פני אלפי חוות ברחבי המדינה, עלול להיות מורכב ולהימשך זמן רב.

חורפנים בדנמרק לקראת השמדה - 5 נובמבר 2020. רויטרס
המדינה קראה להשמדה המונית. חורפנים בדנמרק/רויטרס

לפי ארגון הבריאות העולמי, נגיף הקורונה מתפשט בעיקר בין בני אדם, אך ישנן עדויות להדבקה באמצעות בעלי חיים, בהם חתולים וכלבים. באשר לחורפנים - מקרי הדבקה נוספים נצפו גם בחוות בהולד ובספרד. "חורפנים שהתברר כי נדבקו מאנשים, הפיצו אותו לאחר מכן בקרב בני אדם נוספים", אמרו בארגון.

רשויות הבריאות בדנמרק הגיעו למסקנה כי המוטציה שהתגלתה, אינה ניתנת לעיכוב באמצעות נוגדנים, שלא כמו הנגיף המוכר. "מחקרים מלמדים כי המוטציה לנגיף עלולה להשפיע על מועמדים לחיסון", התריע שר הבריאות של דנמרק. "זהו איום על התפתחות חיסונים כנגד הווירוס ולכן חשוב שנעשה מאמץ לאומי בכדי למגר את התופעה".

בעוד שרוב המקרים שאובחנו - נצפו בחלק הצפוני של אזור יוטלנד בדנמרק, כל החורפנים במדינה יומתו על- ידי הרשויות. על רקע זה, ארגון הבריאות העולמי טען כי הארגון העולמי לבריאות בעלי חיים מגבש כללים לטיפול בצל נגיף הקורונה, בדגש על ביצוע בדיקות ובידוד בעלי חיים שנחשפו לווירוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully