וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק: מוטציית הקורונה של החורפנים ככל הנראה הושמדה

19.11.2020 / 13:48

משרד הבריאות אמר כי לא התגלו מקרים חדשים של המוטציה, שעלולה לפגוע ביעיליות החיסונים, מאז 15 בספטמבר. באופוזיציה ממשיכים לדרוש מהממשלה להתפטר, אחרי שזו הורתה להשמיד את כל מיליוני החורפנים במדינה ללא בסיס חוקי

בווידאו: דנמרק גילתה מוטציית קורונה חדשה בחורפנים/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

דנמרק אמרה היום (חמישי) כי "סביר להניח" שמוטציית הקורונה שהתגלתה בחוות חורפנים במדינה הושמדה. המוטציה גרמה לדאגה שמא היא תפגע ביעילות החיסונים המפותחים נגד הווירוס, אך משרד הבריאות אמר כי לא התגלו מקרים חדשים מאז 15 בספטמבר.

לפי שבועיים הודיעה הממשלה על השמדת כל חוות החורפנים במדינה, אך ההוראה גרמה למשבר פוליטי במדינה בשל טענות האופוזיציה לחוסר חוקיות של המהלך. אתמול התפטר שר המזון והחקלאות, אך מבקרי הממשלה דורשים מהעומדת בראשה, מטה פרדריקסן, להתפטר משום שהיא זו הנושאת באחריות הסופית.

היא התנצלה על כך, אולם טוענת שההחלטה להשמיד את כל החורפנים, שמספרם בדנמרק נאמד בכ-17 מיליון, הייתה הגיונית ומבוססת על הערכות רשויות הבריאות. בנוסף לכך, בשל התייצבות התחלואה בצפון דנמרק, שם נמצאות רוב חוות החורפנים, תהיה הקלה בהגבלות שהוטלו באזור לפני כשבועיים.

חורפנים בדנמרק לקראת השמדה - 5 נובמבר 2020. רויטרס
רגישים במיוחד להידבקות בקורונה. חורפנים בדנמרק/רויטרס

התפרצות הקורונה בקרב החורפנים והמוטציה שהיא עברה עוררה דאגה גם בישראל. ביום ראשון קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יש "לצוד אחד אחד את הישראלים שחזרו מדנמרק ולבדוק אותם". הוא קרא להכניס את השבים מדנמרק לבידוד כפוי, ואף הנחה את השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לוודא זאת באופן מידי.

ארגון הבריאות העולמי אומר כי חורפנים, שפרוותם משמשת את תעשיות האופנה, רגישים במיוחד לקליטת הנגיף. הבעיה חריפה עוד יותר בשל הצפיפות שבה הם מוחזקים באותן חוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully