וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים חולצו מגן בהוד השרון, תושבים במזרח י-ם פונו: סוער ברחבי הארץ

עורקי תחבורה ראשיים בשרון, בנהריה ובני ברק נחסמו לתנועה בשל הצפות, ועומסי תנועה כבדים נרשמו. דרך נמיר ובסיסי גלילות הוצפו גם הם, ובאשקלון קרס חלק מהכביש בעקבות הגשמים העזים. מפלס הכנרת עלה ב-2.5 ס"מ ביממה. הגשם צפוי להיחלש לקראת הערב. צפו במכ"ם הגשם

בווידאו: הצפות וחילוצים ברחבי הארץ/צילום: אנשי הדממה, רכבת ישראל, עידית שטטינר ודוברות הוד השרון ואשקלון

הצפות נרשמו הבוקר (חמישי) ברחבי הארץ בעקבות הגשמים הכבדים. בין היתר, הוצפו רחובות רבים ברחבי הארץ, ובנוסף, חלק מהכביש קרס בעיר אשקלון. בשירות המטאורולוגי הזהירו הבוקר משיטפונות בבקעת הירדן, מדבר יהודה וים המלח, אך הוסיפו כי הגשם ייחלש בשעות הערב.

מוקדים מרכזיים בערים ברחבי הארץ התמלאו במים, בעיקר באזור השרון. ברעננה, רחוב אחוזה הוצף ולא התאפשר מעבר של כלי רכב. בהוד השרון תועד ראש העיר, אמיר כוכבי, צועד בתוך המים. בנוסף, גני ילדים בעיר פונו לאולם הספורט של בית ספר "הדרים", ללא נפגעים או לכודים - וכך גם בכפר עקב שבמזרח ירושלים. הצפות נרשמו גם ברחובות הערים בני ברק, רמת השרון ונהריה - שם נרשמת זרימת מים חזקה בנחל הגעתון.

בתל אביב הוצפו גם דרך נמיר ודרך קק"ל, והן נחסמו לתנועה. מוקדם יותר נרשמו עומסי תנועה כבדים גם באזור מחלף גלילות בנתיבי איילון, שאף הוא נחסם לכשעתיים. כמו כן, חלק מכביש 232 - מצומת מיכאל לצומת גבעתי - נחסם מאותה הסיבה, וכעבור זמן מה נפתח. גם בסיסי הקריה וגלילות של צה"ל הוצפו ונזק נגרם למבנים למערכות תקשוביות.

במקביל, שיבושים נרשמו גם בתנועת הרכבות. תחנת הרצליה נסגרה בגלל הצפות בסביבתה. באופן זמני, הרכבות לא יעצרו בתחנה זו, והרכבת מפעילה שירות הסעות (שאטלים) בין תחנה זו ותחנת תל אביב-אוניברסיטה.

הוד השרון, חילוץ של גן ילדים ברחוב הפשוש, 26 בנובמבר 2020. מד"א
חילוץ ילדים מגן ברחוב הפשוש, הוד השרון/מד"א
הצפות בשכונת אגמים, אשקלון, 26 בנובמבר 2020. דוברות עיריית אשקלון, אתר רשמי
הצפות בשכונת אגמים באשקלון, היום/אתר רשמי, דוברות עיריית אשקלון

הגשמים הביאו גם לעלייה של 2.5 סנטימטרים במפלס הכנרת, לאחר ש-30 מילימטרים ירדו הלילה באזור. מדידת רשות המים הראתה כי המפלס עומד על 209.955- מטרים - 1.155 מטרים מתחת לקו האדום העליון.

רשות הטבע והגנים עדכנה כי שמורת עין גדי נסגרה למבקרים, למעט מסלול קצר בנחל דוד ובית הכנסת, וכך גם נחל בוקק. כל מסלולי ההליכה במדבר יהודה סגורים למטיילים.

עוד בוואלה!

מטיילת נהרגה לאחר שנפלה מגובה במדבר יהודה; עשרות נוספים חולצו

לכתבה המלאה
דרך נמיר, תל אביב מוצפת וחסומה לתנועה, 26 בנובמבר 2020. ללא, צילום מסך
דרך נמיר בתל אביב מוצפת, היום/צילום מסך, ללא
הצפות הוד השרון, 26 בנובמבר 2020. עידית שטטינר, אתר רשמי
הצפות בהוד השרון, היום/אתר רשמי, עידית שטטינר

במהלך הלילה, נמשכו הממטרים בצפון ובמישור החוף, ולוו בברקים וברעמים. בשל מזג האוויר החורפי, קיים חשש לשטפונות בנחלי המזרח. ירד גשם מקומי בצפון ובמישור החוף, ומשעות הצהריים גם בהרי המרכז. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, אך הן עדיין יהיו מעט נמוכות מהרגיל לעונה.

בעקבות הגשמים: זרימה עזה בנחלי הצפון

בווידאו: זרימה בנחלי הצפון/צילום: אוזי ג'ואמיס רשות ניקוז ונחלים קישון

בעקבות החשש מההצפות, בכמה רשויות ברחבי הארץ החלו להיערך מבעוד מועד - אחרי שעשרות בני אדם חולצו בסוף השבוע מהצפות שנוצרו בשל הגשמים העזים.

בנס ציונה, שנפגעה מההצפות שנגמרו אז, החלה העירייה בפיזור שקי חול ברחובות במטרה למנוע את מעבר המים לבתים. תושבת העיר סיפרה כי שני כלי רכב שברשותה ותכולת מחסן הוצפו במהלך סוף השבוע. "כבר מאתמול העירייה נערכת לסופה הקרובה, אבל במקום לדאוג לניקוזים עוברים כבר יומיים ומחלקים שקי חול לתושבים, מבקשים לא להחנות את הרכבים באזורים המיועדים להצפה. ועכשיו ראיתי שכבר ניפחו את הסירות", אמרה.

היא מחתה כי בעירייה "לא חושבים לפתור את הבעיה אלא מחפשים לשים פלסטר על רגל קטועה. התחושה שהשנה היא 1820, לא 2020".

נזקי הסופה ברחבי הארץ

חלוץ גן ילדים ברחוב הפשוש (צילום: מד"א)/מד"א
בולען נפער בכביש באשקלון בעקבות גשמים עזים, 26 בנובמבר 2020. עיריית אשקלון, אתר רשמי
הכביש קרס. הבולען שנפער באשקלון/אתר רשמי, עיריית אשקלון

לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי במהלך סוף השבוע, ברשות הטבע והגנים מזכירים כי חל איסור מוחלט להיכנס לאפיקי נחלים בזרימה ברגל וברכב עד לירידה מוחלטת של מפלס המים. ברשות מציינים כי אסור להתקרב לשפת נחל בשעת שיטפון מחשש להתמוטטות הגדה. בשל הסערה אמש, הודיעו ברשות כי ייסגרו לתנועת מטיילים כל המסלולים במדבר יהודה.

חילוץ הילדים מגן בהוד השרון (צילום: כבאות והצלה)

בווידאו: חילוץ ילדים מגן בהוד השרון בעקבות הצפה/צילום: כבאות והצלה

צפו במכ"ם הגשם

בשל החשש להצפות, ברשות הכבאות מבקשים מהציבור לא לשהות במפלסים ומעליות מתחת לקומת הקרקע. בכבאות מזהירים כי "אין להיכנס לחניונים ומפלסים תת-קרקעיים בעת הצפה אפילו אם היא בתחילתה, אין להשתמש במעליות למפלסים תת-קרקעיים כאשר יש סכנת הצפה במבנה, ואין להיכנס לשלוליות שלמראית עין נראות עבירות, אך עלולות לסחוף את הרכב ולהפוך לסכנת חיים".

בני ברק אחרי הגשם, 26 בנובמבר 2020. ניב אהרונסון
בני ברק, הבוקר/ניב אהרונסון

מידות החום הצפויות היום ובלילה: בירושלים מ-13 מעלות היום ועד 9 מעלות בלילה; בתל אביב מ-19 מעלות היום עד 14 מעלות בלילה; בחיפה 17 היום עד 14 בלילה; צפת 12-10; קצרין 15-13; טבריה 20-16; נצרת 16-12; עפולה 18-14; בית שאן 20-15; לוד 19-13; אשדוד 19-14; עין גדי 25-20; באר שבע 18-12; מצפה רמון 15-9; אילת 25-17.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully