וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת בחריין: נדחה ביקורו של נתניהו במנאמה שתוכנן לשבוע הבא

25.11.2020 / 19:33

הנסיעה אמורה הייתה להוות הביקור הפומבי הראשון של ראש ממשלת ישראל בבחריין, אך תיאלץ להידחות למועד מאוחר יותר בדצמבר בשל הקרבה לחגיגות יום העצמאות של איחוד האמירויות - שגם שם אמור היה נתניהו להתארח. בעקבות זאת, בוטל גם ביקורו של אשכנזי בממלכה

בווידאו: שר החוץ של בחריין בפסגה המשולשת קורא לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

ביקורו של ראש הממשלה בבחריין שתוכנן להתקיים בשבוע הבא בוטל לבקשת ממשלת בחריין, כך אמרו היום (רביעי) גורמים ישראלים בכירים לוואלה! NEWS. הבחריינים ביקשו לקיים את הביקור במועד מאוחר יותר, כחלק מביקור משותף של נתניהו גם באיחוד האמירויות.

בתחילה תכנן נתניהו לטוס בשבוע הבא גם לבחריין וגם לאיחוד האמירויות. זו היתה אמורה להיות הפעם הראשונה בה ראש ממשלת ישראלי יגיע לביקור רשמי ופומבי בשתי המדינות הללו. בלשכת ראש הממשלה אף תכננו לנצל את הביקור להשקת מטוס ראש הממשלה החדש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, על הסכם השלום עם בחריין, מליאת הכנסת, 10 בנובמבר 2020. דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
הביקור יידחה. נתניהו/אתר רשמי, דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

התכנון המקורי היה לבקר בבחריין ב-1 בדצמבר ובאיחוד האמירויות ב-2 בדצמבר. אלא שהאמירתים הבהירו כי המועד לא נוח עבורם כיוון שה-2 בדצמבר הוא יום העצמאות שלהם, וביקשו שנתניהו יגיע בהמשך החודש.

בשלב זה התכנית השתנתה, ונתניהו רצה לבקר בבחריין בלבד. ביום שני הוא שוחח בטלפון עם יורש העצר וראש הממשלה של בחריין, סלמאן בן-חאמד אל-חאליפה, שהזמין אותו לביקור במדינה. ראש הממשלה אף פרסם הודעה לתקשורת, בה הודיע כי הוא נענה להזמנה וכי יגיע בקרוב לבחריין.

עוד בוואלה!

שר החוץ של בחריין לוואלה! NEWS: ביידן צריך להתייעץ עמנו לפני הסכם עם איראן

לכתבה המלאה

אלא שביממה האחרונה, כאשר הבחריינים הבינו שנתניהו יגיע רק אליהם ולא לאיחוד האמירויות הם פנו ללשכת ראש הממשלה וביקשו לדחות את הביקור למועד מאוחר יותר, ככל הנראה בהמשך החודש, בצמוד למועד שבו גם האמירתים יוכלו לארח את נתניהו.

עקב דחיית ביקורו של נתניהו בבחריין, בוטל גם ביקורו של שר החוץ גבי אשכנזי בממלכה. אשכנזי היה אמור להגיע למנאמה ביום חמישי כדי להשתתף בוועידת הביטחון השנתית שמתקיימת שם. הבחריינים הבהירו כי לאור העובדה שנתניהו גם הוא צפוי להגיע למדינה, הפרוטוקול הדיפלומטי מחייב שלא יתקיימו ביקורים של שרים ישראלים לפני כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully