וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם יורש העצר של בחריין: "אבקר בקרוב במדינה"

24.11.2020 / 10:02

רה"מ והנסיך סלמאן בן חמד דנו בחיזוק הקשרים בין המדינות, יום לאחר שבחריין הוכרזה כירוקה. "נרגשים להביא את פירות השלום לעמים", הכריז. לדברי גורמים בכירים, נתניהו רוצה להקדים את השר אשכנזי, שצפוי להגיע למדינה ב-4 בדצמבר, ולהיות הבכיר הישראלי הראשון שמבקר בה

בווידאו: שר החוץ של בחריין בפסגה המשולשת קורא לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שלישי) כי הוא מתכוון לבקר בבחריין בקרוב, בעקבות שיחה עם יורש העצר סלמאן בן חמד אל-חליפה. השניים דנו בחיזוק הקשרים בין המדינות, ובסיום מסר נתניהו כי השיחה הייתה "מאוד ידידותית".

"שנינו מאוד נרגשים מהעובדה שאנחנו יכולים להביא את פירות השלום לעמים שלנו ולמדינות שלנו בזמן קצר מאוד. ולכן, הוא גם הזמין אותי לבוא בזמן הקרוב לביקור רשמי בבחריין - אני אעשה זאת, בשליחותכם, בחפץ לב", הוסיף ראש הממשלה.

גורמים בכירים ציינו כי שר החוץ גבי אשכנזי צפוי לבקר בבחריין ב-4 בדצמבר. לדבריהם, נתניהו רוצה להגיע לבחריין לפני אשכנזי ולהיות הבכיר הישראלי הראשון שמבקר במדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של בחריין בטקס חתימת הסכמ נרמול היחסים בבית הלבן, 15 בספטמבר 2020. רויטרס
נתניהו ושר החוץ של בחריין בטקס חתימת הסכם הנורמליזציה/רויטרס

אמש, חתם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, על צו שמכניס את בחריין לרשימת המדינות שהשבים מהן לא מחויבים בבידוד. החתימה נעשתה בהליך שקט, ועותק של הצו פורסם ברשומות ללא הודעה פומבית לתקשורת ולציבור מטעם משרד הבריאות. הצו כלל גם את ערב הסעודית, שם ערך נתניהו ביקור חשאי ביום ראשון.

עוד בוואלה!

יממה לאחר ביקור נתניהו: סעודיה הוכנסה בהליך שקט לרשימת המדינות הירוקות

לכתבה המלאה

החתימה על ההסכם לכינון יחסים דיפלומטיים בין ישראל ובחריין כללה שמונה מזכרי הבנות בתחומים שונים, בהם אשרות, תעופה, חקלאות והשקעות. בעקבותיה, ביקר שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף א-זיאני בישראל בשבוע שעבר, וערך מפגש פסגה משולש עם נתניהו ושר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו. במהלך הפגישה נחתם בין ישראל לבחריין מסמך הבנות בתחום התעופה בין המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully