וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזי לוי: בשבוע הבא נודיע מי הראשונים לקבל חיסון לקורונה, תכנית הרמזור תצא לדרך

25.11.2020 / 17:35

מנכ"ל משרד הבריאות הודיע כי ייתכן שהחיסונים הראשונים יגיעו כבר בסוף דצמבר, והבהיר כי אף שאינו מעריך שיהיו להם תופעות לוואי חמורות, תקום ועדה שתבחן זאת. הוא אמר כי לא נראה שפתיחת מערכת החינוך הובילה לעלייה משמעותית בתחלואה: "קשה לומר זאת, יש מגמה קלה"

בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות מבטיח שיעדכן מי הראשון להתחסן נגד קורונה/צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר היום (רביעי) בתדרוך לעיתונאים כי הוועדה שדנה בשאלה איזו אוכלוסייה תזכה לתיעדוף בקבלת חיסוני הקורונה, תפרסם את מסקנותיה בשבוע הבא. עוד אמר לוי, כי הוחלט ליישם מחדש את תכנית הרמזור של ממונה הקורונה הקודם, פרופ' רוני גמזו, שתחל לפעול אף היא בשבוע הבא.

הוא הסביר כי ייתכן שהחיסונים הראשונים יגיעו מוקדם מהצפוי. "אולי תגיע סנונית ראשונה של פייזר בדצמבר, אבל העיקר יגיע ברבעון הראשון של 2021", אמר. "ועדה דנה איזו אוכלוסייה תקבל ראשונה, כנראה אוכלוסיות בסיכון. בשבוע הבא נודע על זה באופן מסודר, אחרי שהוועדה תסיים את עבודתה. אני מעריך שלא יהיו תופעות לוואי חמורות בחיסונים שיגיעו, ובכל זאת הקמנו ועדה שתבחן ותעקוב אחרי תופעות לוואי אצל מקבלי החיסונים".

חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות. ראובן קסטרו
"לא יכול לנקוב בתאריכים ולהגיד שבחנוכה יהיה סגר". לוי/ראובן קסטרו

"מקדם ההדבקה הוא 1.12, קיווינו בשלב הזה להיות ב-0.6. בשבוע החולף נפטרו 64 חולים. אנחנו עם 15 רשויות אדומות ו-16 רשויות כתומות", עדכן לוי. "על סמך זה תכנית הרמזור תחל רשמית בשבוע הבא. פתחנו את כיתות ה'-ו' ביישובים צהובים וירוקים, בשבוע הבא יהיו יפתחו כיתוב י'-י"ב, ושבוע לאחר מכן ז'-ט'. קשה לומר שיש עלייה גדולה בגלל פתיחת מערכת החינוך עד עכשיו, יש מגמה קלה".

בנוגע לקניונים, הוא הסביר כי "אנחנו אמורים לפתוח את הפיילוט ב-15 קניונים שייערך בין שבוע לעשרה ימים. אנחנו רוצים לראות אם יש משמעת ויהיה אפשר לשמור על התחלואה". לדבריו, המשרד מקים "מערך דיגיטלי שיראה לנו בדיוק האם נכנס חולה, איפה הוא היה וליד מי כדי שנוכל להגיע אליו מהר ולבודד את אותו ואת סביבתו".

עוד בוואלה!

חזי לוי: "משטר דמוקרטי זה טוב, אבל זה לא משרת את המלחמה בקורונה"

לכתבה המלאה

לשאלה אם תיתכן הטל סגר במהלך חג החנוכה, אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי אינו יכול להעריך שכך אכן יהיה. "אני לא יכול לנקוב בתאריכים ולהגיד בחנוכה יהיה סגר. זה תלוי בתחלואה, ואנחנו עוקבים אחרי זה. במקום שהתחלואה תעלה - נצטרך לחשוב על הסרת ההקלות והחמרת ההגבלות".

דבריו של לוי באים לאחר שאמש, התכנסה ועדת הקורונה לדיון בנושא חלוקת החיסונים העתידית. הוועדה דנה במידת היעילות והבטיחות שמהווה כל חיסון לאוכלוסיות שונות, לקראת ועדה מקצועית שתקבע מחר את סדר החלוקה. כמו כן, תדון הוועדה המקצועית במיקום בו ייעשה החיסון - בתי החולים או קופות החולים. ככל הנראה, ההחלטה תשתנה לאורך הזמן לפי כמויות החיסונים.

החסיון לקורונה שיב"א, תל השומר 1 בנובמר 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
הניסוי הראשון בחיסון הישראלי לקורונה. בתל השומר, החודש/ראובן קסטרו

עם תחילת דיון הוועדה, ציין ד"ר אורי פיינשטיין ממשרד הבריאות כי נתוני הבטיחות טרם פורסמו במלואם. "כלומר, השאלה אם החיסון של מודרנה ופייזר גורם לא להדביק או גורם למחוסן לא להיות חולה", הסביר. "לפי זה נדע להגיד מי יכול וצריך לקחת אותו. ההערכה היא שתוך שבועות בודדים יהיו את כל הנתונים. המידע כולו יתפרסם למשרד הבריאות כשהחברות יבקשו אישור מה-FDA. אנחנו כבר לא בשאלה אם חיסון הוא אפשרי, אלא מה רמת הבטיחות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully