וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הקורונה דנה בחלוקת החיסונים: "בשבועות הקרובים יתפרסמו כל הנתונים"

24.11.2020 / 14:27

הח"כים דנו ביעילות ומידת הסיכון של החיסונים, לקראת ועדה מקצועית שתקבע מחר את החלוקה לאוכלוסיות השונות. גם המיקום בו הם ינתנו - בתי החולים או קופות החולים - יעלה על הפרק. "אנחנו כבר לא בשאלה אם החיסון אפשרי, אלא מה רמת הבטיחות שלו", אמר נציג משרד הבריאות

בווידאו: החיסון לקורונה של אסטרהזניקה ואוקוספורד יעיל עד 90%/צילום: רויטרס

ועדת הקורונה התכנסה היום (שלישי) לדיון בנושא חלוקת החיסונים העתידית. הוועדה דנה במידת היעילות והבטיחות שמהווה כל חיסון לאוכלוסיות שונות, לקראת ועדה מקצועית שתקבע מחר את סדר החלוקה. כמו כן, תדון הוועדה המקצועית במיקום בו ייעשה החיסון - בתי החולים או קופות החולים. ככל הנראה, ההחלטה תשתנה לאורך הזמן לפי כמויות החיסונים.

עם תחילת הדיון, ציין ד"ר אורי פיינשטיין ממשרד הבריאות כי נתוני הבטיחות טרם פורסמו במלואם. "כלומר, השאלה אם החיסון של מודרנה ופייזר גורם לא להדביק או גורם למחוסן לא להיות חולה", הסביר. "לפי זה נדע להגיד מי יכול וצריך לקחת אותו. ההערכה היא שתוך שבועות בודדים יהיו את כל הנתונים. המידע כולו יתפרסם למשרד הבריאות כשהחברות יבקשו אישור מה-FDA. אנחנו כבר לא בשאלה אם חיסון הוא אפשרי, אלא מה רמת הבטיחות שלו".

החסיון לקורונה שיב"א, תל השומר 1 בנובמר 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
"בתוך שבועות בודדים יהיו את כל הנתונים". חיסון לקורונה בשיבא/ראובן קסטרו

יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר זאב פלדמן, הדגיש את חשיבות השקיפות בנושא החיסונים. "חשוב להגביר ולהנגיש לציבור את המידע על יעילות ובטיחות החיסונים. השקיפות היא המפתח שיבטיח את היענות הציבור, כולל צוותי הרפואה, להתחסנות", אמר, והוסיף כי "חשוב להשקיע בכוח האדם הרפואי כדי שנרגיש שניתן לעבוד ללא עומסים ונוכל לטפל בקורונה והשלכותיה לצד מחלות נוספות. חולי הקורונה לא שוכבים במסדרון אך שאר חולי ישראל כן".

פייזר הודיעו שהם יגישו את בקשת האישור ל-FDA האמריקני ב-10 בדצמבר, ויוכלו להתחיל להפיץ את החיסון 16 יום לאחר קבלתו. בהמשך, תצטרך לעבור גם את הרגולציה בישראל. פייזר ומודרנה הן הראשונות להשתמש בטכנולוגיית mRNA. יעילותה הרבה הובילה לבחינתה לחיסונים לנגיפים שונים.

אחרי שפייזר הפתיעה בשבוע שעבר עם פרסום נתוני ביניים שהראו יעילות של 90%, גם חברת מודרנה דיווחה על 94.5% יעילות. ההבדלים יתבטאו בלוח הזמנים וביכולת השינוע של החיסונים השונים. ישראל חתמה עם החברות על הסכמים להבאת מיליוני חיסונים, שצפויים להגיע החל מחודש ינואר. ממידע שהגיע לידי וואלה! NEWS, עלה כי החיסון הרוסי, ספוטניק 5, לא יופץ בישראל על אף שסוכם על רכישתו, והסיבה לעסקה היא "דיפלומטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully